AnonymBruker Skrevet 5. juli 2017 #1 Skrevet 5. juli 2017 Det tar jo helt av i en annen tråd her. Oppretter denne for dere som er seriøse. En anonym bekymringsmelding blir vel ikke nærmere undersøkt om barnevernet ikle har flere meldinger å lene seg på? Feks fra bhg, som bør veie tyngre. Hva naboen mener kan jo være vel mye synsing eller? Har du meldt noen gang? Isåfall hvorfor? Anonymkode: 084de...999
Belima Skrevet 6. juli 2017 #2 Skrevet 6. juli 2017 Det nytter ikke å opprette en tråd om BV her inne uten at de som er i mot BV begynner å kapre tråden. 6
Minlillesky Skrevet 6. juli 2017 #3 Skrevet 6. juli 2017 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Det tar jo helt av i en annen tråd her. Oppretter denne for dere som er seriøse. En anonym bekymringsmelding blir vel ikke nærmere undersøkt om barnevernet ikle har flere meldinger å lene seg på? Feks fra bhg, som bør veie tyngre. Hva naboen mener kan jo være vel mye synsing eller? Har du meldt noen gang? Isåfall hvorfor? Anonymkode: 084de...999 De skal ta alle bekymringsmeldinger på alvor. Om det så bare er en samtale med foreldrene og saken blir henlagt like etter osv, eller om de velger å gjøre mer. De behøver ikke å ha flere meldinger å lene seg på. Og det er jo bra det blir sjekket uansett, for barnas skyld. 5
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2017 #4 Skrevet 6. juli 2017 En anonym bekymringsmelding taes like alvorlig som en bekymringsmelding gitt av en person med fullt navn. Det er innholdet i bekymringsmeldingen som avgjør om det er grunn til å gå videre med saken eller ikke. Nå får jeg gå og finne den andre tråden du viser til. Anonymkode: 3d6a3...eed 7
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2017 #5 Skrevet 6. juli 2017 Dessverre har BV i Norge uforholdsmessig mye makt og ingen som overser de. Hadde disse 2 tingene vært korrigert hadde BV i Norge vært mye bedre for alle involverte parter. Anonymkode: dd6df...30a
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2017 #6 Skrevet 6. juli 2017 Det er alltid andre instanser enn BV som avgjør saker. Eks. Fylkesnemda. BV undersøker saker de. Anonymkode: 9a2ce...989
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2017 #7 Skrevet 6. juli 2017 14 timer siden, Minlillesky skrev: De skal ta alle bekymringsmeldinger på alvor. Om det så bare er en samtale med foreldrene og saken blir henlagt like etter osv, eller om de velger å gjøre mer. De behøver ikke å ha flere meldinger å lene seg på. Og det er jo bra det blir sjekket uansett, for barnas skyld. Absolutt. Rektor ved skolen måtte åpne sine dører hjemme da en anonym hadde meldt bekymring. BV måtte undersøke gjennom samtale og saken raskt henlagt. Var en misforståelse.. Anonymkode: 9cf4f...d62
Gjest NotNaomi Skrevet 6. juli 2017 #8 Skrevet 6. juli 2017 På 7/5/2017 den 21.50, AnonymBruker skrev: Det tar jo helt av i en annen tråd her. Oppretter denne for dere som er seriøse. En anonym bekymringsmelding blir vel ikke nærmere undersøkt om barnevernet ikle har flere meldinger å lene seg på? Feks fra bhg, som bør veie tyngre. Hva naboen mener kan jo være vel mye synsing eller? Har du meldt noen gang? Isåfall hvorfor? Anonymkode: 084de...999 Alle meninger blir tatt alvorlig. Heldigvis. De har en oppfølging på tre måneder så vidt jeg vet Ikke noe å bekymre seg for om du er en ok foreldre.
Bravia Skrevet 7. juli 2017 #9 Skrevet 7. juli 2017 På 6.7.2017 den 9.23, Belima skrev: Det nytter ikke å opprette en tråd om BV her inne uten at de som er i mot BV begynner å kapre tråden. Dersom du snur dette på hodet, dvs. en som er i mot BV (hva enn det vil si) starter en tråd og mange som er for BV (hva enn det vil si) starter å kommentere... regner du det da som "kapring"? 1
Bravia Skrevet 7. juli 2017 #10 Skrevet 7. juli 2017 På 5.7.2017 den 21.50, AnonymBruker skrev: Det tar jo helt av i en annen tråd her. Oppretter denne for dere som er seriøse. En anonym bekymringsmelding blir vel ikke nærmere undersøkt om barnevernet ikle har flere meldinger å lene seg på? Feks fra bhg, som bør veie tyngre. Hva naboen mener kan jo være vel mye synsing eller? Har du meldt noen gang? Isåfall hvorfor? Anonymkode: 084de...999 Barnevernet er veldig uforutsigbart, avhengig hvor det befinner seg i landet og hvem som er saksbehandlere. Det hender at de ikke foretar seg noe som helst, men det skjer også at de setter i gang et akuttvedtak som følge av et rykte.
Bravia Skrevet 7. juli 2017 #11 Skrevet 7. juli 2017 10 timer siden, NotNaomi skrev: Alle meninger blir tatt alvorlig. Heldigvis. De har en oppfølging på tre måneder så vidt jeg vet Ikke noe å bekymre seg for om du er en ok foreldre. Fortell, hvordan kan du vite dette? Har du oversikt over alle disse sakene? Det er mange tusen.
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2017 #12 Skrevet 7. juli 2017 1 minutt siden, Bravia skrev: Fortell, hvordan kan du vite dette? Har du oversikt over alle disse sakene? Det er mange tusen. Nei det blir de ikke, heldigvis. Anonymkode: dd8cb...29f
Bravia Skrevet 7. juli 2017 #13 Skrevet 7. juli 2017 På 6.7.2017 den 10.53, AnonymBruker skrev: Det er alltid andre instanser enn BV som avgjør saker. Eks. Fylkesnemda. BV undersøker saker de. Anonymkode: 9a2ce...989 Ikke helt korrekt. Barnevernet skriver rapporter og disse rapportene er med på å avgjøre sakene.
Bravia Skrevet 7. juli 2017 #14 Skrevet 7. juli 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei det blir de ikke, heldigvis. Anonymkode: dd8cb...29f Beklager, jeg forsto ikke svaret ditt.
Bravia Skrevet 7. juli 2017 #15 Skrevet 7. juli 2017 På 6.7.2017 den 10.23, AnonymBruker skrev: En anonym bekymringsmelding taes like alvorlig som en bekymringsmelding gitt av en person med fullt navn. Det er innholdet i bekymringsmeldingen som avgjør om det er grunn til å gå videre med saken eller ikke. Nå får jeg gå og finne den andre tråden du viser til. Anonymkode: 3d6a3...eed Hvor har du dette fra?
Måbarefåsiat... Skrevet 7. juli 2017 #16 Skrevet 7. juli 2017 Min sønn ringte alarmtelefonen for barn og unge fordi han ble gretten på meg. Han ringte fra fasttelefon og forklarte dem som hørte etter at "mamma klemmer meg så hardt at det gjør vondt". De burde faktisk tatt kontak med BV...
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2017 #17 Skrevet 7. juli 2017 Kommer jo helt an på hva man blir meldt til barnevernet for. Her ringte far til barna til barnevernet, og mente at jeg ikke kunne være en god mor, da jeg hadde brukket benet. Yngste barnet var 6 år. Så han skulle ha full omsorg for de. Den saken ble bare henlagt. Jeg har selv meldt til barnevernet, var en nabo, som er alkoholiker, og skrek svært stygge ting til barna sine. Hun tok seg og svært dårlig av de, de levde på pizza, kake og godis. Hun mistet barna. Og dette er en god stund siden. Og nå er barna hennes blitt så flotte og fine. De var jo kraftig overvektige, og møkkete i for små klær. Anonymkode: 1b429...2d5 1
slagelse Skrevet 7. juli 2017 #18 Skrevet 7. juli 2017 (endret) På 6.7.2017 den 10.53, AnonymBruker skrev: Det er alltid andre instanser enn BV som avgjør saker. Eks. Fylkesnemda. BV undersøker saker de. Anonymkode: 9a2ce...989 Barnevernet gjør akuttvedtak og skriver rapporter. Itillegg tar de inn sakkyndige psykologer som også skriver rapporter. Det er sakkyndiges rapport som blir hensyntatt/ivaretatt i nemda og Tingretten. Omlag 90 prosent av sakene går i Barnevernets favør. Endret 15. juli 2017 av slagelse
slagelse Skrevet 7. juli 2017 #19 Skrevet 7. juli 2017 På 6.7.2017 den 9.23, Belima skrev: Det nytter ikke å opprette en tråd om BV her inne uten at de som er i mot BV begynner å kapre tråden. Skal KG være en arena hvor man da skal være for en etat som ikke fungerer? Saklig begrunnelse - på forhånd takk. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå