AnonymBruker Skrevet 5. juli 2017 #1 Skrevet 5. juli 2017 Jeg er en jente på 20 år, har snust i 5 år.. jeg angrer bittet på at jeg var så dum å startet med dette, og vil slutte. pr i dag går det 1 boks om dagen. Jeg prøvde å slutte for snart 3 uker siden, jeg klarte meg i nesten 4 dager, men da sprakk det. Det som skjedde når jeg prøvde å slutte var at jeg ble så sykt gretten og trøtt hele tiden. jeg ble veldig stressa av å ikke ha noe under leppa, knaska på pastiller (med mint smak) konstant og drakk masse vann. det gikk stort sett greit på dagtid, men på kvelden fikk jeg så sykt snus sug .. Jeg vil prøve igjen, men vil vente til neste uke når jeg tar sommerferie så ikke denne snus slutt perioden ikke går utover jobben Er det noen som har sluttet å snuse selv, og hva gjorde dere? Hva bør jeg teste ut til neste jeg SKAL (forhåpentligvis) slutte !! Motivasjonen min er at jeg begynner på studier til høsten, og da vil det ikke gå rundt økonomisk om jeg skal snuse + jeg har en hest som koster en del og vil beholde Anonymkode: 7525c...59e
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2017 #2 Skrevet 5. juli 2017 Har ei venninne som er i samme situasjon, og hun syns nikotinfri snus hjelper. Da har du noe under leppa. Billigere enn vanlig snus også, men det koster vel 60-70 kr for en boks Anonymkode: ae249...6d8
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2017 #3 Skrevet 5. juli 2017 Uff, føler med deg. Selv fant jeg ut at hva som helst under leppa hjalp. Det høres mulig sprøtt ut men jeg bretta små "lapper av skrivepapir til riktig størrelse og la dem under leppa. Det hjalp masse og var nærmest gratis. Hjernen var så vant til at det la noe der ogb at det batydde ro at den sjekka hele tiden. Og det at det lå noe der hjalp masse. Koster jo ikke noe å prøve Samtidig bestemte jeg meg for å sette snuspengene på egen konto,dag for dag, og bruke dem på noe gøy når et bel mye. Myyye penger. Anonymkode: 8c02d...6fd
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2017 #4 Skrevet 5. juli 2017 "lapper". Måtte ha riktig størrelse og tykkelse som en snus. Lykke til. Anonymkode: 8c02d...6fd
isw Skrevet 5. juli 2017 #5 Skrevet 5. juli 2017 Enkelt og greit: 1) Kast det du har av snus 2) Ikke kjøp snus eller få det av de rundt deg. Da har du sluttet å snuse. Å kjøpe snus og å ta en snus er en viljestyrt handling som lett kan unngås. Om du får noe ubehag, så drit i det. Vi mennesker tåler en del ubehag. Vi er skapt for krig og å bo i huler. Definer deg som en ikke-snuser. Drit i nedtrapping. 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2017 #6 Skrevet 5. juli 2017 Jeg bestemte meg bare en dag, etter å ha tenkt på det en stund. Gikk på butikken en morgen og skulle kjøpe snus, men i kassa bestemte jeg meg for å heller kjøpe onico. Fortsatte med den kanskje den første mnd kanskje, før jeg trappa den mer og mer ned. Har nå gått et halvt år siden jeg slutta. Nå bruker jeg ingen substitutt, men kan kjenne suget og ubehaget når andre rundt meg snuser "min" snus. Har hatt en planlagt sprekk for ca en uke siden, på en stor fest (ikke bare helgefyll), og syntes det var veldig godt, men frista ikke dagen etterpå. Kommer til å tillate meg til å snuse av og til på fest, men må være en viss lengde mellom hver gang, så jeg vet at jeg hele tiden har kontroll. Har lyst å til slutt kunne mestre festsnusing, synes det er helt ok Anonymkode: 0e3fa...17a
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2017 #7 Skrevet 5. juli 2017 Jeg har vært snusavhengig i mange år selv, og har sikkert sluttet 50 ganger, men så klarte jeg endelig å slutte en gang for alle. Du må bare droppe å kjøpe snus, og heller finn noe annet som tilfredsstiller deg. Jeg anbefaler å slutte brått, og ikke trappe ned. Masse lykke til! Anonymkode: 177c1...703 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå