Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Tenk at foreldrene ikke har sovet i samme seng på over fem år. :o Slike hustruer bør ikke bli overrasket om mannen deres er utro.

For en tåpelig uttalelse. Om far er misfornøyd må han jo si ifra da, ikke bare løpe ut og være utro.

Dette er på siden men....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nja, det kan være både og det. Om ungen vræler, er det jo gjerne et tegn på at den ikke får viljen sin, og etterhvert lærer at vrælinga ikke fører fram.

Nettopp. En venninde av meg ble tilsnakket av en unggutt som mente hun var slem mot sin skrikende 3-åring, når realiteten var at ungen grein fordi hun ikke fikk sjokolade da de var på butikken rett før middag.

Jadda, kjempeslem mamma.... :roll:

Gjest mammas ansvar
Skrevet

Til forrige gjest:

Jeg reagerte også på den uttalelsen om at hustruer må finne seg i at mannen finner seg andre når de ikke deler seng lenger. For selvfølgelig er det mors skyld, for hun har jo ansvaret for at ungene er veloppdragne, at huset er strøkent og at sexlivet fungerer. Mannen skal komme til dekket bort, uten ansvar. OBS! Ironi!

Vel det var som du sier litt på siden av diskusjonen, men jeg kjenner noen som har det slik som i den familien på tv men det er heldigvis ikke representativt for alle de barnefamiliene jeg kjenner. Men det som kjennetegner de få familiene jeg kjenner som er lik de på tv er at far er på sidelinjen, han deltar ikke.

Skrevet

For en tåpelig uttalelse. Om far er misfornøyd må han jo si ifra da, ikke bare løpe ut og være utro.

Dette er på siden men....

Til forrige gjest:

Jeg reagerte også på den uttalelsen om at hustruer må finne seg i at mannen finner seg andre når de ikke deler seng lenger.  

Jeg sa absolutt ingenting at man skal finne seg i det, eller at det er rettferdig eller at mannen har rett til det. Jeg sa de ikke burde bli overrasket. Har mannen et problem med det bør han selvfølgelig ta det opp med henne, men i realiteten så har man kanskje ofte kjørt all annen samarbeidsevne, kontakt og kommunikasjon i grøfta også. Så da fører det ofte til at mannen gjør det man absolutt ikke skal gjøre.

For å komme med et Dr. Phil utsagn (han kan faktisk si noe lurt): Når (sex)forholdet fungerer godt, betyr sex lite for forholdet. Er sex fraværende betyr det 100% av forholdet. Så fremt det ikke er en medisinsk årsak til at man ikke har sex, så bør begge parter forstå at dette er noe som kan ødelegge forholdet. Begge parter har ansvar for å ta for seg problemet. Utroskap er alltid feil, men man kan helt godt unngå de helt åpenbare fellene.

Nettopp. En venninde av meg ble tilsnakket av en unggutt som mente hun var slem mot sin skrikende 3-åring, når realiteten var at ungen grein fordi hun ikke  fikk sjokolade da de var på butikken rett før middag.

Jadda, kjempeslem mamma.... :roll:

Huff, håper hun ikke følte seg truffet av kommentaren. Det er jo ganske ekkelt å få slike kommentarer og enda verre i full offentlighet. Har dessverre hørt om andre folk som også har fått lignende kommentarer. Så utrolig irriterende, hvordan kan folk gjør slikt. At ikke folk kan lære at det er flere sider av en sak, og at man gjerne må vite en god del for å se helheten.

Men venninnen din hadde jo sitt på det tørre da, ikke denne ungdommen.

Skrevet

Huff, håper hun ikke følte seg truffet av kommentaren. Det er jo ganske ekkelt å få slike kommentarer og enda verre i full offentlighet. Har dessverre hørt om andre folk som også har fått lignende kommentarer. Så utrolig irriterende, hvordan kan folk gjør slikt. At ikke folk kan lære at det er flere sider av en sak, og at man gjerne må vite en god del for å se helheten.

Men venninnen din hadde jo sitt på det tørre da, ikke denne ungdommen.

Jo, hun ble veldig lei seg og gikk hjem og grein, som den slitne alenemoren hun er.

Skrevet

Det er greit å være uvitende, men å være "ikke-tenkende" er helt uakseptabelt! :o

Jeg synes ikke det er greit å være uvitende. Setter du et barn til verden så plikter du, moralsk sett, å sett deg inn i hvordan du skal behandle dette barnet som er fullstendig avhengig av deg. Når du lar det skure og gå i hele fem år slik at femåringen tyranniserer resten av familien, da er det langt fra OK å være uvitende. Med det som finnes av bøker, kurs, foreldre/familie/andre venner med barn, sosiale tiltak etc, så er det ingen unnskyldning å hevde at man er uvitende.

Gjest Anonymous
Skrevet

Kjenner til endel hushold hvor barna praktisk talt styrer hele familien med masing og sutring. Utrolig tragisk at det kan gå så galt med så mange familier.

Skrevet

Interessant tv-program ja. Kommer til å følge med på det. Kan godt hende jeg lærer noe også. Synes av og til det kan være vanskelig å sette grenser jeg.

Skrevet

JA jeg så det. Må si meg enig med flere her. Helt sjokkert over hvor mye en mor og far finner i seg.... :o

Barn trenger grensesetting, ikke bare kos å sånn.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...