Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så dere det på TVN i kveld?

Villt å se foreldre finne seg i så mye fra barna sine!! :o Gutten som slår foreldrene, nesten uten å få den minste reaksjon, f.eks!

Og den mora, som nesten aldri sa nei til barna sine, og de få gangene hun gjorde det, var det bare for ungene å hyle og slå litt, og så ble det til et ja! Rene magien for barna det der!! :roll: Og gjett om de lærer å bruke det!

Heldigvis så det ut til at sos barnevakten fikk ordnet opp i en del saker i familien, men det er nok en kontinuerlig jobbing som må til for å oprettholde familiefreden.

Var sjokkert over det jeg så, men det verste er at det ikke bare er på tv sånt foregår,- dessverre har jeg sett lignende tilfeller IRL også.

Synes synd på unger som ikke har foreldre som tar voksenrollen i familien. :-( Tenk på hvordan disse ungene får det/ og blir når de vokser opp.

Noen foreldre tror de er snille når de lar barna få lov til alt de ønsker, men det de egentlig gjør er jo å frata barna tryggheten. Barn vil ha og trenger grenser.

Videoannonse
Annonse
Gjest Vindelspev
Skrevet

Fullstendig enig med deg. Det der var et av de verste tilfellene av misforstått snillisme jeg noengang har sett.

Skrevet

Jepp... Må seie eg vart litt fascinert av programmet.

Mora i familien var virkelig noko for seg sjølv. Heilt utrulig dumsnill. Ho trudde jo sef at ho gjorde det beste for ungane, men det var nok stikk motsatt.

Ungane var litt av nokre TROLL altså! Eg var heilt rysta her eg satt :o Men det kom seg jo! Heilt utrulig kor mykje forskjell det var etter kun ei veke, men det har vel kanskje litt med klippinga og gjere og...

Skrevet

En reality serie vel verdt å bruke tid på!! Den og Ekstrem oppussing :wink:

Skrevet

Jeg syns det var spennende - men jeg må innrømme at jeg holdt på å bli gal av den mora... hun var jo helt blåst!

Skrevet

Absolutt ett intressant program. Helt utrolig hva enkelte foreldre mener er barneoppdragelse

Skrevet

Jeg så deler av en episode om en liten gutt som var umulig om kvelden og det var nok for meg. Synes det var fryktelig trist at noen lager program hvor de eksponerer små barn (som umulig kan forstå hva det vil si å bli vist på TV, langt mindre ha gitt samtykke til det) på den måten. Veldig trist å se hvor dårlig foreldrene behandlet ham. De kranglet om hvem sin tur det var til å lese natta-historie og legge ham slik at han hørte det tilogmed! Nei, det var bare fryktelig vondt å se. Ille nok at noen har det sånn, men at de i tillegg viser det på TV er for mye.

Skrevet

Jeg gikk glipp av den første episoden, men i følge mine kolleger i barnehagen må jeg få med meg neste! Det var mange på jobben min som var temmelig sjokkerte i dag, ja... :o

Gjest Madam Felle
Skrevet
Jeg syns det var spennende - men jeg må innrømme at jeg holdt på å bli gal av den mora... hun var jo helt blåst!

Må bare skrive under på dette. :ler:

Skrevet
En reality serie vel verdt å bruke tid på!! Den og Ekstrem oppussing :wink:
Er fullstendig enig med deg! :Nikke: der kan man faktisk snakke om reality som er godt for no!
Gjest alisia ikke innlogget
Skrevet

Pokker heller, jeg gikk glipp av den ene episoden. Noen som vet om den kommer i reprise, eller når den andre episoden begynner?

Skrevet

Ja jeg så det - var et ganske ekstremt tilfelle hvor barna hadde tatt fullstendig overhånd. Det er jo kun foreldrene - og de alene som kan ta skylden for dette. Det blir ganske ekstremt når en 5-åring styrer hele familien.

Heldigvis så det ut for at det ordnet seg.

Barn skal ha grenser - ingen tvil om det. Det viste seg jo etter hvert at mannen ikke var en slik tusseladd som han så ut for i begynnelsen - han var faktisk ganske flink til å sette grenser når han bare slapp til (med litt veiledning) og fikk lov. Det var moren som var det største problemet - hun måtte virkelig jobbes med.

Flott at de fikk hjelp - og blir fulgt opp fremover. Tenk deg hvis det skulle fortsatt i samme dur......

Gjest gotthard
Skrevet

det er faktisk mange som har det slik , i barnehagen har vi en unge som driver og spytter på mora si , slår hu osv.ungen bestemmer midag og akteviteter om kveldene.

hun har ikke styring på han.

har en annen familie hvor far er streng og "normal" i oppdragelsen men blir overkjørt av mor hele tiden..

hu mor i denne episoden er en slik mor som skulle blit raportert til barnehvernet

Skrevet

Jeg var helt sjokert da jeg så programmet, og tenkte med meg selv at det var et bra prevansjonsmiddel.

Men det er faktisk ikke barna sin feil, noe som man veldig ofte tror. Hvis jeg ser en unge på butikken som hyler å vræler, så tenker jeg at det er en motbydelig unge som jeg helst skulle lugget litt. Men jo mer jeg tenker på det, jo mere sikker blir jeg på at det er foreldrene som gjør barna sånn!

Det må være vanskelig å finne den riktige veien til barneoppdragelse... Man kan ikke være for snill, og ikke for slem for da kan det gi slike utslag.

Tror jeg holder meg til hunder resten av livet jeg.....

Gjest Anonymous
Skrevet

Jammen denne moren sa også at" vi er nok ikke dårlige foreldre,vi er bare uvitendre foreldre.

Og det er da lov til det.

Ja det var ekstremt,men de ba da om hjelp,det må da telle for noe det også.

Innteressant program foresten.

Gjest gotthard
Skrevet

reprise på tn kl 17 i dag ifølge programoversikten på vg

Gjest Kari N
Skrevet

Synes ikke det var noe ekstremt jeg da, for jeg har møtt på en del slike foreldre, men må si at de sliter på tålmodigheten min...

Tenk at foreldrene ikke har sovet i samme seng på over fem år. :o Slike hustruer bør ikke bli overrasket om mannen deres er utro. Det var jo moren som hadde det største problemet. To ting som satte fast med meg:

Når moren sa til barnevakten at hun ikke forlate barna sine alene i rommet.... og da var mannen hennes, faren deres, i rommet sammen med de.

Når moren sa opprørt/sint til barnevakten at hvor hun hadde det fra at det var greit at barn blir sinte (og hun mente sikkert også at gråt og være lei seg). Men barnevakten svarte henne jo bra da: Det å være sint var helt normalt, alle hadde rett til å bli sint. Og at det å være lei seg og sint var følelser man også måtte få oppleve.

Men det er trist at det finnes en del slik som henne. De synes det er mishandling å si nei til et barn. De forstår ikke at de skader barna sine ved å oppdra dem som de gjør. Ekstreme "snillisme-tilfeller" er jo mishandling det også, på samme måte som det å være for streng og for mye disiplinær.

Gjest Starya
Skrevet
Hvis jeg ser en unge på butikken som hyler å vræler, så tenker jeg at det er en motbydelig unge som jeg helst skulle lugget litt. Men jo mer jeg tenker på det, jo mere sikker blir jeg på at det er foreldrene som gjør barna sånn!

Nja, det kan være både og det. Om ungen vræler, er det jo gjerne et tegn på at den ikke får viljen sin, og etterhvert lærer at vrælinga ikke fører fram.

Skrevet

Synes det var et bra program, viser tydelig hvor mye vi som foreldre har å si for hvordan barna utvikler seg. Lar man barna styre alt blir de sånn som i programmet, og det virka utrolig slitsomt.

Som foreldre har vi mange oppgaver, ikke bare kose og dulle med barna. Vi er barnets lærere og veiledere også. Kjenner noen som er som moren på TV var i virkeligheten også. Og må si barna minner mye om dem som var på TV, helt uten styring..

En annen ting som er viktig er å ikke krangle foran barna. Det har vi gjort innimellom også, men har blitt flinkere til ikke å gjøre det. Når mor og far krangler er det ikke rart barna blir forvirret.

Gjest celine
Skrevet
Jammen denne moren sa også at" vi er nok ikke dårlige foreldre,vi er bare uvitendre foreldre.

Og det er da lov til det

Det er greit å være uvitende, men å være "ikke-tenkende" er helt uakseptabelt! :o

Jeg vet godt hvor vanskelig barneoppdragelse kan være og hvor lett det kan være å gi etter, men man taper selvfølgelig på det.

Klarer ikke å skjønne at foreldre vil barna sine så vondt at de lar dem bli slike "monstre" som ingen vil ha noe med å gjøre! :-(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...