Gå til innhold

Streptokokker i hals

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

I går fikk jeg beskjed fra legen om at jeg har streptokokker i halsen, og har fått penicillin mot det. Jeg tok to piller i går og har hittil i dag tatt 3 av 4. Enda så gjør halsen min fryktelig vondt på den ene siden, men feberfølelsen er borte. Er det noen som har noen aning på når jeg kan kjenne at halsen blir bedre og? 

Takk!

Anonymkode: d6bf9...0cc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det ingen som har svar?:(

AnonymBruker
Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei.

I går fikk jeg beskjed fra legen om at jeg har streptokokker i halsen, og har fått penicillin mot det. Jeg tok to piller i går og har hittil i dag tatt 3 av 4. Enda så gjør halsen min fryktelig vondt på den ene siden, men feberfølelsen er borte. Er det noen som har noen aning på når jeg kan kjenne at halsen blir bedre og? 

Takk!

Når kuren er halveis bør halsen kjennes bedre. Er det 40 tabletter og 4 for dagen du har fått?

Anonymkode: 3637c...4b7

Gjest Margit Spat
Skrevet

Av egen erfaring: det kan ta flere dager før det ikke er vondt lenger, men du vil nok føle deg litt og litt bedre i løpet av et par dager. Når feberfølelsen går ned, så er det et godt tegn!! Halsbetennelse er noe herk, og når den er såpass at legen har vurdert det riktig å gi deg penicilin, så er den trolig av det litt tøffe slaget, så det kan ta noen dager.

Ta kuren slik den er foreskrevet, men hvis det fremdeles er veldig vondt, og hvis du har  feber når kuren nærmer seg slutten, så må du kontakte legen igjen. 

AnonymBruker
Skrevet

Du kan også forsøke å ta ibux/paracet gjerne 1 av hver, det hjelper overraskende på smertene i halsen. Hvis du kan bruke ibux/paracet da. 

Anonymkode: 4435c...da2

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei.

Takk!

Selv om du føler deg bedre så ta hele kuren. Sluttet halveis en gang og da fikk jeg det bare tilbake.

Anonymkode: 3e2a9...064

AnonymBruker
Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når kuren er halveis bør halsen kjennes bedre. Er det 40 tabletter og 4 for dagen du har fått?

Anonymkode: 3637c...4b7

Ja, 4 tabletter i 10 dager.

AnonymBruker
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan også forsøke å ta ibux/paracet gjerne 1 av hver, det hjelper overraskende på smertene i halsen. Hvis du kan bruke ibux/paracet da. 

Anonymkode: 4435c...da2

Ja jeg tar 2 Paracet 3/4 ganger om dagen, men hvis det fungerer best med 1 Ibux og en Paracet skal jeg prøve det

AnonymBruker
Skrevet
56 minutter siden, Margit Spat skrev:

Av egen erfaring: det kan ta flere dager før det ikke er vondt lenger, men du vil nok føle deg litt og litt bedre i løpet av et par dager. Når feberfølelsen går ned, så er det et godt tegn!! Halsbetennelse er noe herk, og når den er såpass at legen har vurdert det riktig å gi deg penicilin, så er den trolig av det litt tøffe slaget, så det kan ta noen dager.

Ta kuren slik den er foreskrevet, men hvis det fremdeles er veldig vondt, og hvis du har  feber når kuren nærmer seg slutten, så må du kontakte legen igjen. 

Feberfølelse er borte/ikke vondt i kroppen lenger, og jeg er i fin form utenom at hals gjør så vondt at øret verker når jeg svelger.

Skrevet

De to gangene, jeg har hatt streptokokker har jeg ikke klart å spise noe, før etter 3-4 dager, med medisinering. Har levd på saftis og kalde drikker i minislurker. Etter en ukes tid gjorde det ikke vondt lenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...