Gå til innhold

Voksende kuler på finger

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ok, jeg skal til legevakten i morgen, men er nysgjerrig på om noen har opplevd det samme.

For noen uker siden fikk jeg plutselig en kul på lillefingeren - det begynte plutselig å klø, før jeg fikk en kul. Ikke noe insektsbitt, med 100% sikkerhet. Etter en dag fikk jeg en rød strek på armen, dro på legevakta, og fikk vite at jeg hadde lymfangitt. Da hadde denne kulen vokst, og kjentes betent ut. Resten av uka, da jeg gikk på antibiotika, var fingeren ubrukelig. Klarte til slutt å sprekke kulen, kom ikke ut noe puss. Etter endt kur var lymfangitt og kul borte. 

I går fikk jeg to/tre nye kuler på samme finger, helt ut av ingenting da jeg var på jobb. De har vokst og klør - fingeren er vond å bøye, og det kjennes betent ut. Skal til legevakt i morgen. Noen som har opplevd lignende?

Kulene er noe større i dag, bilde fra i går. 

IMG_3365.thumb.JPG.fe02ed714e32d79a998895e1c72c5602.JPG

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

https://nhi.no/sykdommer/blod/ulike-blodsykdommer/lymfearebetennelse-lymfangitt/

Du bør nok ta turen til legevakten i kveld. Når du tidligere har fått diagnose og samme symptom melder seg på nytt uten at du har hatt noe nytt sår på fingeren, så tyder dette på at den antibiotika kuren du hadde, ikke har tatt knekken på problemet. Lymfangitt er som det står i lenken over betennelse i lymfekakalene. Du bør få antibiotika så snart som mulig. Om de nå legger deg inn for intravenøs antibiotika er det store spørsmålet. Men du bør ikke vente til i morgen, dette er en infeksjon som sprer seg. 

Anonymkode: c547c...204

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...