AnonymBruker Skrevet 5. juli 2017 #1 Skrevet 5. juli 2017 Tok det lang tid å få satt den inn? Gjorde det vondt for deg? Hvordan var du etter å ha fått satt inn hormonspiralen? Hørt noen som reagerer på den, of blir dårlige. Lurer på å få satt den inn selv, da jeg er så lei av mensen. Anonymkode: 35912...ff8
doremifa Skrevet 12. august 2017 #2 Skrevet 12. august 2017 Har brukt hormonspiral i over 20 år, og har vært veldig fornøyd med det. Jeg sluttet å menstruere kort tid etter at jeg fikk satt den inn, og enda bedre, slapp unna hele PMS- nedstemtheten. Det tar ikke mer enn noen få minutter å sette den inn hvis legen har trening i dette. Det kan gjøre litt vondt et øyeblikk (en slags stikksmerte), men så var jeg ferdig med det. Har måttet få resept på forhånd og kjøpe den på apoteket før selve konsultasjonen, og gjenta dette hvert 5.år. Men har syntes at det var absolutt verdt det, om jeg har hatt behov for prevensjon eller ikke. Noen "treffer" ikke ved første forsøk når det skal velge type, og må få fjernet den igjen og prøve et annet merke. Jeg har ikke hørt om noen som ikke har lyktes med dette etter 2. forsøk. Her har vi nå vært fornøyde brukere av hormonspiralen i to generasjoner, eneste aberet er at den så vidt jeg vet, enda ikke settes inn i kvinner som ikke allerede har født.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå