Gå til innhold

Droneprogrammet til USA er så galt.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har tenkt på det lenge. Mamge team-medlemmer mener det samme. 

Jeg ser at NRK.no har lagt ut et program om det. Det hakker og jeg får ikke sett det ordentlig.

Men det er galt. Hvorfor bruke så mye ressurser på spesialenheter, hvis de bare uansett slipper en "Hellfire."

Vi som er trent til å møte befolkningen med ro og informasjon, skal se de slippe en "hellfire" istedenfor?

Det skjer oftere og oftere. Disse slippes og antall døde er noe vi ikke har innsyn til å se.

Afghanistan er som Vietnam. Et sted hvor USA trekker seg ut fordi de vet de ikke kan vinne.

Vi på bakken har en ide om hvordan vi kunne vinne. Og det er selvfølgelig å vinne befolkningen. Det skjer ikke med droner. Det kan ta litt mer ressurser, men vi ville ha klart det. Ingen som er for fred ønsker Taliban. Det er fakta. Så å bombe landet er det siste vi trengte.

Bare noen triste tanker fra en som gir seg snart.

Kanskje andre har andre meninger.Det er noe radikalt feil å gå til krig med roboter.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fordi roboter/droner minsker den menneskelige risikoen betraktelig. Det betyr selvsagt ikke at droner er egnet til alle oppdrag. Under bakken eller på lite oversiktlige steder er det ikke sikkert dronen duger, så man kan selvsagt ikke slippe en hellfire uten videre. At det likevel kan skje er jo det triste, men det er jo opprinnelig ikke det droner er laget for. 

Anonymkode: fc5df...2cb

AnonymBruker
Skrevet

Blir kvalm av Anti-Amerikanere.

Anonymkode: 59f5f...415

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, Lanista1984 skrev:

Vi på bakken har en ide om hvordan vi kunne vinne. Og det er selvfølgelig å vinne befolkningen. Det skjer ikke med droner. Det kan ta litt mer ressurser, men vi ville ha klart det.

Ja, for muslimene blir jo bare overlykkelig av å få landet sitt fylt opp med vantrokrigere. :roll:

Øyensynlig forstår hverken dronene eller menneskekrigerne på bakken hva de kjemper mot eller hvorfor, så da tenker jeg at det er like greit med droner og maskinkrigere som i hvert fall følger orde uten meningsløse tanker omkring det.

En annen ting er at vestverdenen ikke skulle vært der i det hele tatt, og muslimene skulle vært overlatt til å krige seg selv tilbake til steinalderen der de allerede mentalt befinner seg.

Skrevet (endret)
3 timer siden, Jus sanguinis skrev:

En annen ting er at vestverdenen ikke skulle vært der i det hele tatt, og muslimene skulle vært overlatt til å krige seg selv tilbake til steinalderen der de allerede mentalt befinner seg.

Min erfaring er noe annerledes. Men vi kan la det være med det.

Det at jeg kritiserer landet hvor jeg ble født, er i seg selv nok. Jeg misliker droner. Og det har jeg allerede sagt.

Jeg misliker bruken. Jeg misliker at man kan være tøff på avstand. Når vi andre står nær.

Det er et helvetesvåpen. Ikke rart de kaller missilene "hellfire." De skulle aldri vært brukt.Og de ødelegger enhver kontakt vi har med stammeledere.

Endret av Lanista1984
tilegg
  • Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for latterliggjøring og svar til dette

sofie777, mod

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...