Gå til innhold

Senebetennelse fot og kortison

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dro til legen for en tid tilbake pga problemer med begge føttene. Jeg jobber i butikk og står og går hele dagen, derav plagene. Begge føttene har betennelser, og høyrefoten måtte jeg ta MR av. Skal få svar på disse bildene neste uke, og da mest sannsynlig også kortisonsprøyte. Det er ferieavvikling på jobben, og sjefen er ganske hysterisk for at jeg i det hele tatt skal til legen og bli borte den lille tiden. Men helt ærlig så har jeg nå så vondt, og på slutten av dagen ligger det en "pølse" rundt ankelen pga den hovner sånn opp. 

Er tydeligvis ferieavvikling på legekontoret og, for jeg kommer fader ikke gjennom på telefonen der heller. Spørsmålet mitt er egentlig om man etter å ha fått kortisonsprøyte kan gå rett tilbake på jobb? Vil effekten komme kjapt? Betennelsen sitter mest sannsynlig på den kulen utenpå ankelen, så er der jeg skal sprøytes... 

Blæ, mine nærmeste som ser hvor ille det er synes det er galskap å skulle gå på jobb, men det er så ubehagelig og ta opp noe som helst med sjefen. Hun mener jeg bør utsette hele kortisoninjeksjonen til etter ferien, men da kan jeg garantere at jeg blir sykemeldt i stedenfor! Har dyr hjemme, og disse må samboer ta seg av nå pga jeg har så vondt i foten når jeg kommer hjem fra jobb...begynner å bli uholdbart. Jeg har nettopp hatt litt ferie, og da ble foten forsåvidt mye bedre. Men fikk i stedet liktorner under foten pga jeg feilbelaster den...

Ble visst litt langt dette, men jeg trenger å kvinne meg litt opp så i kjent KG-stil: si hva jeg skal gjøre! ;)

Anonymkode: 4716a...25c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle gangene jeg har fått kortison har jeg fått beskjed om å avlaste resten av dagen. Og ja, det virker fort. Dagen etter kan du nok gå på jobb igjen :)

AnonymBruker
Skrevet

Egentlig så skal du hvile i noen dager etter kortisonsprøyten, men de fleste hviler bare den ene dagen. Kortison er ikke noe mirakel, så fort den går over (som regel 6-8 uker) så er det tilbake igjen. Jeg forstår godt at det er ubehagelig å sykemelde seg, men med en sånn idiotisk sjef så hadde jeg ihvertfall gjort det. Kroppen din sier i fra at det har blitt for mye, hør på den og hvil! 

Anonymkode: fc2d1...9c3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...