AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 #1 Skrevet 3. juli 2017 Jeg har uten tvil goått opp i vekt siste året. Kostholdet er ok, variert og sunt. Problemet er at jeg dytter innpå store mengder brus. Det er ekstreme mengder! Nå har jeg gått 30-60 min hver dag i en uke, og jeg liker det. Det tenker jeg å fortsette med. Kan skrive opp hvs jeg spiser ca. Frokost: 1 skive med kjøttpålegg. Lunsj: 1 skive med kaviar eller ost Middag: 1 porsjon med en eller annen hjemmelaget middag. Kvelds: To skiver med variert pålegg. Det jeg lurer på er om mosjon pluss bruskutt vil gjøre at jeg går ned i vekt? Eller bør jeg endre kostholdet også? Jeg har et barn på tre år som skal ha variert og sunn mat, så kan ikke ha noen strenge føringer på den. Takker for svar Anonymkode: 10655...115
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 #2 Skrevet 3. juli 2017 Pepsi max sier jeg bare. Anonymkode: 4548f...6d7 3
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 #3 Skrevet 3. juli 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Pepsi max sier jeg bare. Anonymkode: 4548f...6d7 Det er fullstendig uaktuelt, men takk for svar Anonymkode: 10655...115 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 #4 Skrevet 3. juli 2017 Vi vet ikke hvor mye den porsjonen med middag er. Men synes du spiser mye brødmat. Blir du mett av de måltidene? Anonymkode: 97297...0ae 3
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 #5 Skrevet 3. juli 2017 Hvis du ikke spiser en enormt stor middag syns jeg egentlig du spiser lite. Du spiser mindre enn meg, og jeg har en BMI på 18. Bytt ut brusen med noe annet, så kanskje du ser endringer. Anonymkode: 46bd2...73d 5
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 #6 Skrevet 3. juli 2017 Sammen med å kutte ut brus bør du endre kostholdet, ja. Du må spise mer, og du bør spise mer variert - frukt, grønnsaker, nøtter etc. Anonymkode: 32be3...db4 4
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 #7 Skrevet 3. juli 2017 Du spiser i grunn litt lite syns nå jeg. du risikerer at kroppen går i sparemodus å da vil du ikke forbrenne noe. Men at du kutter brusen er helt fenomenalt! Anonymkode: 0c109...1c7
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 #8 Skrevet 3. juli 2017 Alt for mye brus og alt for lite mat. Du vil få et nytt liv når du kutter ut all brus. Alt fra finere tenner, mer energi og mindre fett. Anonymkode: 9e2ab...aab 4
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 #9 Skrevet 3. juli 2017 Ok. Da spiser jeg kanskje lite. Brødmat i seg selv er ikke usunt, men jeg ser jo at jeg må spise mer variert. Men når vi er inne på variasjon snakker man vel mer om underernæring enn overvekt/undervekt? En kalori er jo en kalori, samme hva den kommer av. Da tenker jeg å prøve å spise mer siden dere tror det er litt av feilen. Samtidig bør jeg dele opp i flere måltider? Anonymkode: 10655...115
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 #10 Skrevet 3. juli 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Alt for mye brus og alt for lite mat. Du vil få et nytt liv når du kutter ut all brus. Alt fra finere tenner, mer energi og mindre fett. Anonymkode: 9e2ab...aab Ja. Satser på det. Føler jeg har komt meg over ei kneik eller to på veien dit. Det å gå tar fokuset litt vekk fra brus på en måte. Anonymkode: 10655...115
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 #11 Skrevet 3. juli 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alt for mye brus og alt for lite mat. Du vil få et nytt liv når du kutter ut all brus. Alt fra finere tenner, mer energi og mindre fett. Anonymkode: 9e2ab...aab Helt enig. Jeg veier bare 54 kilo og spiser dobbelt så mye som TS, men drikker sjelden brus. Anonymkode: 0d829...7b1 1
Persephone Skrevet 3. juli 2017 #12 Skrevet 3. juli 2017 Holder du vekta stabilt når du drikker såpass mye brus? Jeg reagerer også som et par andre her at du spiser litt lite. For hvis du spiser sånn som det der samtidig som du får i deg 7100 kcal i uka på brus og holder vekta, så betyr det at du ligger i et "underskudd" på 1000 kcal om dagen når det kommer til mat. 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 #13 Skrevet 3. juli 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har uten tvil goått opp i vekt siste året. Kostholdet er ok, variert og sunt. Problemet er at jeg dytter innpå store mengder brus. Det er ekstreme mengder! Nå har jeg gått 30-60 min hver dag i en uke, og jeg liker det. Det tenker jeg å fortsette med. Kan skrive opp hvs jeg spiser ca. Frokost: 1 skive med kjøttpålegg. Lunsj: 1 skive med kaviar eller ost Middag: 1 porsjon med en eller annen hjemmelaget middag. Kvelds: To skiver med variert pålegg. Det jeg lurer på er om mosjon pluss bruskutt vil gjøre at jeg går ned i vekt? Eller bør jeg endre kostholdet også? Jeg har et barn på tre år som skal ha variert og sunn mat, så kan ikke ha noen strenge føringer på den. Takker for svar Anonymkode: 10655...115 Hvordan er dette variert og sunt?! 3 brødmåltider om dagen pluss brus... Spis havregrøt, salat, grønnsaker og kutt ut brusen! Bytt ut med vann. Anonymkode: 7e48f...dbc 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 #14 Skrevet 3. juli 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Pepsi max sier jeg bare. Anonymkode: 4548f...6d7 Pepsi Max hver dag ville jeg absolutt ikke anbefalt heller 😉 å proppe i det mengder med kunstig søtstoff er ikke gunstig for kroppen. Dropp brusen i ukedagene og ta et glass eller to i helga 👌 Anonymkode: 46206...ab3 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 #15 Skrevet 3. juli 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Frokost: 1 skive med kjøttpålegg. Lunsj: 1 skive med kaviar eller ost Middag: 1 porsjon med en eller annen hjemmelaget middag. Kvelds: To skiver med variert pålegg. Dette kostholdet så veldig ensformig og kjedelig ut da 3 av 4 måltider består stort sett av brødmat. Jeg ville fokusert på et høyere inntak av proteiner i tillegg til mere frukt og grønt. Kutter du drastisk ned på brusen og i tillegg blir mere aktiv er jeg sikker på at du får merkbare resultater 👌 Anonymkode: 46206...ab3 1
jabx Skrevet 3. juli 2017 #16 Skrevet 3. juli 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er fullstendig uaktuelt, men takk for svar Anonymkode: 10655...115 Hvorfor er det uaktuelt? 1
jabx Skrevet 3. juli 2017 #17 Skrevet 3. juli 2017 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Pepsi Max hver dag ville jeg absolutt ikke anbefalt heller 😉 å proppe i det mengder med kunstig søtstoff er ikke gunstig for kroppen. Dropp brusen i ukedagene og ta et glass eller to i helga 👌 Anonymkode: 46206...ab3 Bare tull. Man skal få i seg enorme mengder kunstig søtstoff for at det skal ha noen negativ effekt. 6
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 #18 Skrevet 3. juli 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Du spiser i grunn litt lite syns nå jeg. du risikerer at kroppen går i sparemodus å da vil du ikke forbrenne noe. Men at du kutter brusen er helt fenomenalt! Anonymkode: 0c109...1c7 Myte. Anonymkode: e7216...479 3
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2017 #20 Skrevet 4. juli 2017 7 timer siden, jabx skrev: Bare tull. Man skal få i seg enorme mengder kunstig søtstoff for at det skal ha noen negativ effekt. Pepsi Max er jo ikke sunt. Det kan virke svakt vannlatende og derfor blir man mer tørst av å drikke brus. Ergo drikker man mer enn om man kun drikker vann. Det er surt som faen og det tar tenna. Hva det gjør med resten av kroppen vet jeg ikke. Men noen helsedrikke er det ikke. Og det er bortkasta penger og lite bærekraftig å drikke brus. En liter brus koster mye mer enn en liter vann for naturen og våre sterkt prøvede naturresurser. Det finnes ingen ting som er bra med brus. Og ingen dævver av å gå over til å drikke vann. Tvert i mot vil det bedre helsa, lommeboka og naturen om folk kutta ut/ned brus. Anonymkode: 9e2ab...aab 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå