AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 #1 Skrevet 3. juli 2017 Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal få sagt dette, men jeg lurer på om jeg holder på og bli gal. For fire år siden ble tvilligsøstera mi drept i en skiulykke når vi var i Østerike, og siden at jeg ikke har noen andre søsken enn henne falt livet mitt ganske sammen. Jeg er nitten år nå. Vi gikk i 10. når hun døde, og etter det har jeg ikke klart og gå på skole. Jeg har vert innlagt flere ganger (BUP) og har snakket med psykolog siden vi var eneggede tvillinger og jeg føler et enormt tomrom uten henne, men nå begynner ting og bli skummelt. Før drømte jeg om henne hver natt, men i det siste er det som jeg våkner om morgenen og føler at hun har vert i rommet og gitt meg beskjeder. F.eks så finner jeg en av hennes ynglingsbøker på nattbordet mitt som jeg ikke har lagt der, og noen ganger er klerne hennes inne på mitt rom selvom de egentlig er på et helt annet rom. Jeg kan ikke snakke med mamma og pappa om dette, jeg føler at jeg minner dem på henne bare ved å være til, og mange ganger tror jeg de skulle ønske at det var jeg som døde og ikke henne. Men det værste har hendt de siste dagene, for det er akkurat som jeg "forsvinner" på en måte, og så er jeg plutselig et annet sted med hennes ting. Hva skal jeg gjøre? Jeg har ikke psykolog på sommeren og legen vår er på ferie, og jeg tror jeg holder på og bli gal. Anonymkode: dd4ff...026
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 #2 Skrevet 3. juli 2017 Hvis du ikke har lege eller psykolog tiljengelig, kan du enten kontakte legekontoret ditt å be om time hos vikarlege. Fastlegen pleier å ha vikarlege i ferieavviklingen. Hvis ikke det går, kan du gå på legevakten. Legevakten i de større byene har som regel psykiater som kan hjelpe deg videre. Bor du på et mindre sted kan legevakt henvise deg til akuttime på en DPS f.eks. Du bør kontakte helsepersonell uansett hvordan du velger å gjøre det, hvis du har psykose bør det behandles. Anonymkode: 4f915...52f 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2017 #3 Skrevet 4. juli 2017 Psykose? Det har aldri psykologen snakket om i det hele tatt? Sikker på et det ikke er søstera mi? Anonymkode: dd4ff...026
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå