Gå til innhold

Størrelse på hundebur?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal få en border collie valp om noen få uker. Lurte på hvilken størrelse jeg trenger på bur? Tenkte på et gitterbur som skal være inne. Vil ha et bur som han kan vokse i. Håper noen har litt info til overs 😄 

Anonymkode: 62a3a...55e

AnonymBruker
Skrevet

Det største du finner. Å ikke en gang det er stort nok for lengre opphold annet en som transport. En hund skal ha muligheten til å ligge rett ut, ha muligheten til å stå oppreist og velge mellom underlag for å regulere temperatur. Anbefaler deg heller å ha valpegrind om det er ødeleggelse av møbler du er redd :) fristed kan man lage av en hundeseng som står avskjermet fra aktivitet i huset. 

Anonymkode: 59312...3f7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor trenger du bur? 

Hunder skal ikke være i bur. Bare ved transport. Ikke hjemme. 

Anonymkode: f6a44...188

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om hunden blir mindre enn 40 cm i makehøyde skal det være min. 2 kvadaratmeter. Blir den litt større skal det være 3 kvadratmeter.  Se Mattilsynet sine sider:
https://www.mattilsynet.no/om_mattilsynet/gjeldende_regelverk/veiledere/tilsynsveileder__hund.16904/binary/Tilsynsveileder - hund

Det vil si at du må bygge ditt eget bur for alle du kjøper er for små.

Det var en farsott med at liksom alle valper/hunder skulle være i bur om natten osv. Heldigvis begynnr dette å gå over nå og flere innser at det var jo en rar trend.

Er det noen spesiell grunn til at du vil ha valpen innestengt i bur?

Anonymkode: ecae3...b1e

• Liker 1
Skrevet (endret)

.

Endret av Rsamuelsen
AnonymBruker
Skrevet

Skal ikke ha hunden innesperret i buret. Buret skal alltid være åpent. Men tenkte på et "privat" plass for han. Og hvist Han ender opp med å ikke bruke det, vil jeg skaffe et slags feste så kan det bruker til transport. 

Anonymkode: 62a3a...55e

Skrevet

Bilbur; så lite som mulig

innebur; så stort som mulig 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil heller anbefale å lage en binge av kompostgjerder så den får god nok plass. Kompostgjerder er mye billigere enn bur, og kan minskes og forstørres etter eget ønske (da tenker jeg at bingen kan vokse -med- valpen ja, ikke krympe).

Anonymkode: 8d381...337

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...