AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 #1 Skrevet 3. juli 2017 Jeg skal få en border collie valp om noen få uker. Lurte på hvilken størrelse jeg trenger på bur? Tenkte på et gitterbur som skal være inne. Vil ha et bur som han kan vokse i. Håper noen har litt info til overs 😄 Anonymkode: 62a3a...55e
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 #2 Skrevet 3. juli 2017 Det største du finner. Å ikke en gang det er stort nok for lengre opphold annet en som transport. En hund skal ha muligheten til å ligge rett ut, ha muligheten til å stå oppreist og velge mellom underlag for å regulere temperatur. Anbefaler deg heller å ha valpegrind om det er ødeleggelse av møbler du er redd fristed kan man lage av en hundeseng som står avskjermet fra aktivitet i huset. Anonymkode: 59312...3f7 3
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 #3 Skrevet 3. juli 2017 Hvorfor trenger du bur? Hunder skal ikke være i bur. Bare ved transport. Ikke hjemme. Anonymkode: f6a44...188 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2017 #4 Skrevet 4. juli 2017 Om hunden blir mindre enn 40 cm i makehøyde skal det være min. 2 kvadaratmeter. Blir den litt større skal det være 3 kvadratmeter. Se Mattilsynet sine sider:https://www.mattilsynet.no/om_mattilsynet/gjeldende_regelverk/veiledere/tilsynsveileder__hund.16904/binary/Tilsynsveileder - hund Det vil si at du må bygge ditt eget bur for alle du kjøper er for små. Det var en farsott med at liksom alle valper/hunder skulle være i bur om natten osv. Heldigvis begynnr dette å gå over nå og flere innser at det var jo en rar trend. Er det noen spesiell grunn til at du vil ha valpen innestengt i bur? Anonymkode: ecae3...b1e 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2017 #6 Skrevet 4. juli 2017 Skal ikke ha hunden innesperret i buret. Buret skal alltid være åpent. Men tenkte på et "privat" plass for han. Og hvist Han ender opp med å ikke bruke det, vil jeg skaffe et slags feste så kan det bruker til transport. Anonymkode: 62a3a...55e
Krokanis Skrevet 4. juli 2017 #7 Skrevet 4. juli 2017 Bilbur; så lite som mulig innebur; så stort som mulig
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2017 #8 Skrevet 4. juli 2017 Jeg vil heller anbefale å lage en binge av kompostgjerder så den får god nok plass. Kompostgjerder er mye billigere enn bur, og kan minskes og forstørres etter eget ønske (da tenker jeg at bingen kan vokse -med- valpen ja, ikke krympe). Anonymkode: 8d381...337
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå