AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 #1 Skrevet 3. juli 2017 Kan man kjenne at gallesteiner løsner og går gjennom systemet, eller? Jeg har påvist gallesteiner med ultralyd, flere stk. Hatt noen anfall i løpet av de siste årene. For en halv uke siden så fikk jeg karakteristiske gallesteinsmerter, svake, men kom i tak. Skjønte liksom at det var galla (under høyre ribbein), tok en varm dusj, så var det akkurat som om noen knipsa meg på innsiden, akkurat der smertene satt... så gikk det over... Kan det ha vært en stein? :o Utrolig merkelig følelse! (Vet om kikhullsoperasjon, men dette er litt komplisert) Anonymkode: c0e31...31e
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 #2 Skrevet 3. juli 2017 Når jeg har hatt steiner i gallegangene så har det vært helt sykt vondt. Kan godt hende at steinen satt i utgangen mot tolvfingertarmen og "datt" ut. Ved steiner som sitter i nedre gallegangen så kan man fjerne dem med ERCP, altså litt komplisert gastroskopi. Anonymkode: 79d0e...cb0
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 #3 Skrevet 3. juli 2017 Må bare si at jeg lo litt når jeg leste overskriften 😂 Sorry avsporing! Anonymkode: c0e3c...3bc 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2017 #4 Skrevet 4. juli 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Når jeg har hatt steiner i gallegangene så har det vært helt sykt vondt. Kan godt hende at steinen satt i utgangen mot tolvfingertarmen og "datt" ut. Ved steiner som sitter i nedre gallegangen så kan man fjerne dem med ERCP, altså litt komplisert gastroskopi. Anonymkode: 79d0e...cb0 Ok. Vurderer heller å fjerne hele blæra. Men hvorfor disse moderate smertene, da? Anonymkode: c0e31...31e
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2017 #5 Skrevet 4. juli 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Ok. Vurderer heller å fjerne hele blæra. Men hvorfor disse moderate smertene, da? Anonymkode: c0e31...31e Jeg hadde veldig mye moderate smerter før jeg fikk fjernet galleblæra. Hva som er årsaken vet jeg ikke, det kunne ikke legen si heller. Jeg hadde også mye generelle magesmerter, disse forsvant med galleblæra. Man kan fortsatt få steiner i gallegangene etter man har fått fjernet galleblæra, så man er dessverre ikke garantert kvitt jævelskapen . Anonymkode: 79d0e...cb0
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2017 #6 Skrevet 4. juli 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde veldig mye moderate smerter før jeg fikk fjernet galleblæra. Hva som er årsaken vet jeg ikke, det kunne ikke legen si heller. Jeg hadde også mye generelle magesmerter, disse forsvant med galleblæra. Man kan fortsatt få steiner i gallegangene etter man har fått fjernet galleblæra, så man er dessverre ikke garantert kvitt jævelskapen . Anonymkode: 79d0e...cb0 Nei. Kanskje ikke. Anonymkode: c0e31...31e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå