AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 #1 Skrevet 3. juli 2017 Hei! Kjæresten min ha sykt lyst til å ha samleie uten kondom noe jeg egentlig ikke vil for er redd for konsekvensene. Han mener at uten kondom ville vært bedre og at han får mindre stå av kodnom. mitt spørsmål til dere er; Er det stort forkjsell i når dere bruker kondom under samleien og når dere ikke bruker? Eller er det visst like tennende og bra? Anonymkode: 71168...02e
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 #2 Skrevet 3. juli 2017 Planlegger dere barn??? Anonymkode: 208cd...8db 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 #3 Skrevet 3. juli 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Planlegger dere barn??? Anonymkode: 208cd...8db Nei Anonymkode: 71168...02e
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 #4 Skrevet 3. juli 2017 Du må begynne på p-piller eller annen prevensjon før dere har sex uten kondom, med mindre dere ønsker barn. Snakk med fastlegen din. Anonymkode: 4c7d2...746 6
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 #5 Skrevet 3. juli 2017 Hvis kvinnen går på annen prevensjon så ser jeg ikke problemet med at de som er i fast forhold dropper kondom. Kondom er stress. Kjæresten min holder mye lenger med kondom, så jeg vil jo tro følsomheten blir mindre. Anonymkode: b2d8f...7c7 3
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 #6 Skrevet 3. juli 2017 Som kvinne syns jeg det er bedre uten, men bruker ikke prevensjon så det har ikke blitt en vane. Gjør det ikke om jeg ikke stoler på at han klarer å hoppe av i tide. Anonymkode: 7b620...5d1
Gjest Catalina Culès Skrevet 3. juli 2017 #7 Skrevet 3. juli 2017 Det er stor fare for uønsket graviditet om han dropper kondom, men du kan jo begynne på P-piller eller annen prevensjon.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 #8 Skrevet 3. juli 2017 Hvis dere bruker annen form for prevensjon (som faktisk virker, ikke "hoppe av i svingen", "trygge perioder" osv.), har testet dere for sykdommer og ikke har sex med andre så går det helt fint. Jeg og kjæresten har sex uten kondom og jeg går på p-piller. Anonymkode: af817...439 3
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 #9 Skrevet 3. juli 2017 Jeg (kvinne) merker iallefall stor forskjell med og uten kondom. Og det er (for min del) mye bedre uten kondom. Derfor bruker jeg p-piller sånn at vi slipper kondom. Bruker det også for å slippe mensen. Men skal dere droppe kondom så må jo du bruke annen prevensjon med mindre dere ønsker å få barn. Anonymkode: b67e9...f41 3
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 #10 Skrevet 3. juli 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Kjæresten min ha sykt lyst til å ha samleie uten kondom noe jeg egentlig ikke vil for er redd for konsekvensene. Han mener at uten kondom ville vært bedre og at han får mindre stå av kodnom. mitt spørsmål til dere er; Er det stort forkjsell i når dere bruker kondom under samleien og når dere ikke bruker? Eller er det visst like tennende og bra? Anonymkode: 71168...02e Gutter/menn har en "lært" oppfatning av at kondom er uønsket. Med en negativ oppfatning av ting, så tenker man og argumenterer for at det motsatte, her ingen kondombruk, er fordelaktig og vil være mye bedre. De slipper å ta konsekvensene av manglende prevensjonsbruk enten det er snakk om kjønnsykdommer eller graviditet. Skal gutten unnlate å bruke kondom, så må jenta ha sikker prevensjon dersom graviditet er uønsket. Alternativt må begge avstå fra sex. Er du og din partner unge? Da bør dere nøye overveie konsekvensene av manglende kondombruk i forkant. Anonymkode: 4461c...ca9 5
Thyra Skrevet 3. juli 2017 #11 Skrevet 3. juli 2017 Har lest at enkelte pristituerte har lært seg å sette på kondom med munnen uten at mannen merker det. Siden det er mulig er det kanskje ikke så stor forskjell mellom sex med og uten kondom som mange påstår ... 3
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2017 #12 Skrevet 4. juli 2017 Det er to ting som er helt nødvendig før man begynner å ha sex uten kondom!!! VIKTIGST!!!!! -----> Begge MÅ sjekke seg for kjønnssykdommer. Man kan ha kjønnssykdom uten å merke det. Dette kan dere teste på en sexklinikk/helseklinikk, eller hos en gynekolog, eventuelt fastlege. Test dere for alle kjønnssykdommer, ikke bare klamydia. I dag er herpes og kjønnsvorter enda vanligere enn klamydia, og det er sykdommer man har hele livet! Man kan også dø av kjønnsykdommer i dag (HIV) . Det tar litt over en uke å få prøvesvarene, og når dere har fått beskjed om at dere er cleane, er det trygt å ha sex uten å smitte hverandre med noe. Om noen har kjønnsykdom må man få kur, det er vanligvis 2 uker på antibiotika for klamydia og mykoplasma, men kremer og langvarig behandling for kjønnsvorter og herpes. Så må du tenke på om dere er klare, økonomisk, praktisk og følelsesmessig til å få barn - hvis ikke MÅ du komme deg til legen din og be om prevensjon. Dette kan du også få ordnet på en sexklinikk/helseklinikk. Der kan du få P-piller, P-stav eller P-plaster. For å være ærlig så liker jeg ikke hormonpreparater selv, det har masse bivirkninger på humøret, mange blir deprimerte, og jeg liker å ha en regelmessig og sunn menstruasjonssyklus, så for meg er kondom det beste prevensjonsmiddelet. Andre foretrekker hormonpreparater så de ikke trenger å tenke på kondom. Om jeg som kvinne merker stor forskjell med eller uten kondom så gjør jeg ikke det med mindre penisen har et veldig markert penishode, og mye utstående blodårer og "riller" på, da kjenner jeg den litt bedre uten kondom, men det finnes jo også kondomer med sånne "riller" på så det skal gi mer følelse enn de helt glatte kondomene. Menn sier at kondom demper følsomheten deres bittelitt, men det er ikke mye, for kondomer i dag er så tynne at det ikke demper noe stimuli. Å beskytte seg om man ikke er klar for barn er viktig, man kan bli gravid når som helst, og det er virkelig ikke gøy å gå igjennom en abort. Anonymkode: 134e6...0eb 4
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2017 #13 Skrevet 4. juli 2017 Det er bedre uten kondom synes jeg (mann), men da skal en klare å trekke seg ut i tide. Jeg blir akkurat like hard om jeg bruker kondom eller ikke. Anonymkode: d4b27...d9e
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2017 #14 Skrevet 4. juli 2017 Mann, 40+ Det er helt klart en forskjell. Med kondom må jeg jobbe mentalt for å komme før hun er utslitt. Uten kondom må jeg jobbe mentalt for å unngå å komme for tidlig. Samme partner hver gang. Anonymkode: 73680...818
SlemUlv Skrevet 4. juli 2017 #15 Skrevet 4. juli 2017 Om DU ikke vil ha sex uten kondom, så er det opp til deg. Det er din kropp. Ikke alle vil ha hormoner fra p-piller osv i kroppen, og det skjønner jeg godt, det føcker til MYE. Er på vei av selv endelig. Er en grunn til at p-piller for menn ikke er kommet ut enda, det var for mange bivirkninger for dem.. men det er HELT ok for oss kvinner å få de samme bivirkningene Så her må du tenke på hva DU vi.. Joda, man skal ta hensyn til begge osv, men akkurat dette med prevensjon er et personlig valg syns jeg. 5
Adina Skrevet 4. juli 2017 #16 Skrevet 4. juli 2017 Jeg lar meg fortsatt overaske over at noen bruker "trekke seg ut i tide" som prevensjon.... Er det virkelig fortsatt, i 2017, folk i Norge som ikke har fått med seg at pre-cum, dvs. de dråpene som kommer ut av mannenns penis lenge før utløsningen (ja, faktisk ofte før penis er på plass i skjeden) typisk inneholder mindre mengder med sædceller og helt fint kan befrukte en kvinne? Mindre fare enn om han spruter i henne, javisst, men det er i aller høyeste grad en reel risiko. 3
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2017 #17 Skrevet 4. juli 2017 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Som kvinne syns jeg det er bedre uten, men bruker ikke prevensjon så det har ikke blitt en vane. Gjør det ikke om jeg ikke stoler på at han klarer å hoppe av i tide. Anonymkode: 7b620...5d1 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er bedre uten kondom synes jeg (mann), men da skal en klare å trekke seg ut i tide. Jeg blir akkurat like hard om jeg bruker kondom eller ikke. Anonymkode: d4b27...d9e Dere vet at man fint kan bli gravid da mannen "lekker" under hele samleiet? Dvs at selvom han hopper av i svingen i god tid, kan du bli gravid uten problem! Så denne metoden er langt fra sikker. Venninnen min ble gravid som 17 åring på den måten, og jeg som 21 åring 😉😁 Anonymkode: 6418c...d5c 3
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2017 #18 Skrevet 4. juli 2017 32 minutter siden, Adina skrev: Jeg lar meg fortsatt overaske over at noen bruker "trekke seg ut i tide" som prevensjon.... Er det virkelig fortsatt, i 2017, folk i Norge som ikke har fått med seg at pre-cum, dvs. de dråpene som kommer ut av mannenns penis lenge før utløsningen (ja, faktisk ofte før penis er på plass i skjeden) typisk inneholder mindre mengder med sædceller og helt fint kan befrukte en kvinne? Mindre fare enn om han spruter i henne, javisst, men det er i aller høyeste grad en reel risiko. Årstall er ikke noe argument. Jeg tror du overdriver egen fertilitet. Anonymkode: d4b27...d9e
OPIgirl Skrevet 4. juli 2017 #19 Skrevet 4. juli 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er bedre uten kondom synes jeg (mann), men da skal en klare å trekke seg ut i tide. Jeg blir akkurat like hard om jeg bruker kondom eller ikke. Anonymkode: d4b27...d9e Å trekke seg ut i tide, er absolutt ingen sikker måte å gjøre det på. Kjenner flere som har blitt gravide med hoppe av metoden. 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2017 #20 Skrevet 4. juli 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er bedre uten kondom synes jeg (mann), men da skal en klare å trekke seg ut i tide. Jeg blir akkurat like hard om jeg bruker kondom eller ikke. Anonymkode: d4b27...d9e Har du vært igjennom seksualundervisningen i skolen enda? Eller er det litt senere? Anonymkode: eb7a9...25e 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå