Saral Skrevet 3. juli 2017 #1 Skrevet 3. juli 2017 Hei dere. Jeg og en venninne av meg har veldig lyst til å oppleve Australia og vurderer sterkt og ta oss en tur enten rett før eller etter jul eller mot våren neste år. Jeg har sett så smått på flybilletter, hotell og lignende og har også kommet over en del sider som selger pakketurer. Vil gjerne høre fra dere som har vært der før og deres erfaring! bestilte dere fly og hotell separat eller pakkereise? hvor var dere? Hva er det beste alternativet for to unge jenter som ikke akkurat har ubegrenset med penger? setter stor pris på alle som har et lite tips eller to
Synne-Marie Skrevet 3. juli 2017 #2 Skrevet 3. juli 2017 Australia er veldig godt egnet for campingturisme. Mange kjøper eller leier seg en bil med overnattingsmuligheter (disse kommer i alle varianter, så derfor formulerer jeg meg på den måten), og reiser rundt. Det er mange fine raste og campingplasser og det finnes en egen app (wiki-camp elns) med oversikt over priser og erfaringer med de ulike stedene. Det er ellers lettvint å komme seg rundt med tog og fly. Australia er et utrolig stort land, så dere må starte med å vurdere hvor lenge dere skal bli og hva dere ønsker å se. Vi bestilte overnatting og reise separat, og også noe overnatting etter vi var kommet til Australia. Januar er fellesferietid i Australia og mange har ferie da. På den tiden er det antagelig best å besøke sør og øst, da nord og vest vil være veldig varmt. Østkysten er populær og antagelig også dyrest i januar. Vi så stor forskjell i pris desember/januar. Flere av byene er flotte destinasjoner. Brisbane er et godt utgangspunkt for utforskning og var også rimeligste sted å fly til fra Europa når vi reiste. Quantas starter opp direkteflights London-Perth neste vår og det kan være verdt å sjekke ut.
reiseglad Skrevet 3. juli 2017 #3 Skrevet 3. juli 2017 Vil fraråde pakketur til Australia! Tenker at dere selv vil finne bedre løsninger ut fra egne ønsker og behov. Dere kan dessuten hoppe på diverse "pakketurer" når dere kommer til Australia, felles surfeturer og/eller kurs, div bussturer langs kysten, hoppe på fellestur til Alice Springs/Uluru eller uante, andre løsninger etter hva dere ønsker å oppleve. Det er slett ikke nødvendig å kjøpe bil, med mindre dere skal være der lenge. Det kan fort bli store kostnader med det. Bruk buss, dere kan kjøpe billetter som dere kan hoppe av/på etter behov. Desember og januar er jo flott der nede, men prisene er skrudd opp endel fordi det er høysesong. Skal dere ha raskest flight, så velger dere Emirates fra Oslo, kun en stop før dere er i Melbourne. Thai er også et alternativ, men neppe det rimeligste. Har forsøkt det meste den veien: Thai, Qantas, BA, SAS, Singapore Airlines, Ethiad, Catay Pacific. Alt funker bra!
Saral Skrevet 5. juli 2017 Forfatter #4 Skrevet 5. juli 2017 På 3.7.2017 den 14.36, Synne-Marie skrev: Australia er veldig godt egnet for campingturisme. Mange kjøper eller leier seg en bil med overnattingsmuligheter (disse kommer i alle varianter, så derfor formulerer jeg meg på den måten), og reiser rundt. Det er mange fine raste og campingplasser og det finnes en egen app (wiki-camp elns) med oversikt over priser og erfaringer med de ulike stedene. Det er ellers lettvint å komme seg rundt med tog og fly. Australia er et utrolig stort land, så dere må starte med å vurdere hvor lenge dere skal bli og hva dere ønsker å se. Vi bestilte overnatting og reise separat, og også noe overnatting etter vi var kommet til Australia. Januar er fellesferietid i Australia og mange har ferie da. På den tiden er det antagelig best å besøke sør og øst, da nord og vest vil være veldig varmt. Østkysten er populær og antagelig også dyrest i januar. Vi så stor forskjell i pris desember/januar. Flere av byene er flotte destinasjoner. Brisbane er et godt utgangspunkt for utforskning og var også rimeligste sted å fly til fra Europa når vi reiste. Quantas starter opp direkteflights London-Perth neste vår og det kan være verdt å sjekke ut. Tusen takk, dette var til stor hjelp !
Saral Skrevet 5. juli 2017 Forfatter #5 Skrevet 5. juli 2017 På 3.7.2017 den 20.33, reiseglad skrev: Vil fraråde pakketur til Australia! Tenker at dere selv vil finne bedre løsninger ut fra egne ønsker og behov. Dere kan dessuten hoppe på diverse "pakketurer" når dere kommer til Australia, felles surfeturer og/eller kurs, div bussturer langs kysten, hoppe på fellestur til Alice Springs/Uluru eller uante, andre løsninger etter hva dere ønsker å oppleve. Det er slett ikke nødvendig å kjøpe bil, med mindre dere skal være der lenge. Det kan fort bli store kostnader med det. Bruk buss, dere kan kjøpe billetter som dere kan hoppe av/på etter behov. Desember og januar er jo flott der nede, men prisene er skrudd opp endel fordi det er høysesong. Skal dere ha raskest flight, så velger dere Emirates fra Oslo, kun en stop før dere er i Melbourne. Thai er også et alternativ, men neppe det rimeligste. Har forsøkt det meste den veien: Thai, Qantas, BA, SAS, Singapore Airlines, Ethiad, Catay Pacific. Alt funker bra! Hjertelig takk, skal sjekke ut disse selskapene. Har til nå bare brukt søkesider som momondo osv.
reiseglad Skrevet 6. juli 2017 #6 Skrevet 6. juli 2017 19 timer siden, Saral skrev: Hjertelig takk, skal sjekke ut disse selskapene. Har til nå bare brukt søkesider som momondo osv. Jeg søker først opp på finn.no, deretter går jeg inn på de respektive selskapene som tilbyr best pris (sjekk også hvor mange timers reisetid!) og søker direkte der.
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2017 #7 Skrevet 6. juli 2017 Hvis du er i Sydney: Hawkesberry River trainstation, gå 1 min til Life Boat seafood restaurant. Verdens beste sjømat i følge min australske kjæreste. Anonymkode: d3ead...463
Saral Skrevet 6. juli 2017 Forfatter #8 Skrevet 6. juli 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvis du er i Sydney: Hawkesberry River trainstation, gå 1 min til Life Boat seafood restaurant. Verdens beste sjømat i følge min australske kjæreste. Anonymkode: d3ead...463 Notert!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå