Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal reise med KLM og pegasus veldig snart og lurer på noe ang. Håndbagasje. Det står at det er tillatt med 12kg håndbagasje og en personlig gjenstand som pc, kamera osv. Kan jeg da ta med en håndbagasje og en ryggsekk som veier 12kg til sammen eller blir dette beregnet som 2 håndbagasjer? Takk for svar

Anonymkode: 504ca...b38

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det regnes som to håndbagasjer.

Anonymkode: c75be...798

AnonymBruker
Skrevet

Hva mener du med "ta med en håndbagasje og en ryggsekk"? Hva mener du med "håndbagasje"-delen her? Om du mener type laptop, kamera, liten håndveske, så ja, men om du mener trillekoffert, så nei. En sekk teller som håndbagasje, så det eneste du kan i tillegg til sekken er da småsaker som nevnt. 

Anonymkode: 1d531...f1e

AnonymBruker
Skrevet

Hva skal du med 12 kilo håndbagasje?

Det er selskaper som veier ved gate og har du for mye må du kvitte deg med ting, kaste i søpla rett og slett. 

Noen anser kamera/PC og bag som 2 kolli og det er dermed ikke lov.

Anonymkode: de330...7e2

AnonymBruker
Skrevet

Flyselskapene pleier å være ganske ok når det gjelder håndbagasje. Mange handler for eksempel mye i taxfree'en før de går ombord i flyet og har da flere poser + en ryggsekk fra før av. Tar sekken din og håndbagasjen mye plass? Hvis ikke ville jeg sagt at det burde være ok. 

Anonymkode: 2f3e3...135

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva skal du med 12 kilo håndbagasje?

Det er selskaper som veier ved gate og har du for mye må du kvitte deg med ting, kaste i søpla rett og slett. 

Noen anser kamera/PC og bag som 2 kolli og det er dermed ikke lov.

Anonymkode: de330...7e2

Nei, man må ikke kaste det i søpla... Man må sjekke det inn, eller sende det på annen måte. Det er ingen som kommer til å kaste eiendelene dine i bosset..

Anonymkode: 1d531...f1e

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal reise med KLM og pegasus veldig snart og lurer på noe ang. Håndbagasje. Det står at det er tillatt med 12kg håndbagasje og en personlig gjenstand som pc, kamera osv. Kan jeg da ta med en håndbagasje og en ryggsekk som veier 12kg til sammen eller blir dette beregnet som 2 håndbagasjer? Takk for svar

Anonymkode: 504ca...b38

Du kan ha med en ryggsekk som er innenfor målene for håndbagasje, og en pcveske, eller en liten håndveske, en camerabag el. Men du kan ikke ha med ryggsekken + håndveske + camerabag + pcveske. Du må velge en av tingene og totalvekten på alt du tar i cabinen må ikke overstige 12 kg. 

Anonymkode: fbe1f...82b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...