Gå til innhold

Hvor sterke menssmerter har du?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter flere år på hormonprevansjon har jeg helt glemt hvordan det føles. Første dag er den verste hos meg- det kjennes ut som livmoren min sentrifugerer med 10 min intervaller. Jeg fungerer på jobb, trenger ingen sykedag, men fy f - når smertene tar tak er jeg ikke-fungerende. Hadde behov for 2 min pause ved kaffeautomaten for litt siden, hvor jeg ble stående å banne lavt for meg selv. Jeg har en samboer som nekter å tro at mensensmerter er vondere enn å få et slag i ballene, men jeg er jaggu ikke så sikker på om han har rett i det. 

Hvordan er det med dere andre der ute? Noen som har det verre eller kanskje bedre?

Anonymkode: 64c71...f6c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ofte ganske sterke smerter. Noen ganger bare sånn jevn vondthet, men også plutselig tak som gjør at jeg krøker meg sammen og må ned på huk og ikke klarer stå oppreist. 

Jeg har fått beskjed fra legen om å ta smertestillende før det begynner å gjøre vondt, noe som som regel medfører at jeg går på det konstant de første 2 dagene av mensen. Har det først begynt å gjøre skikkelig vondt, virker ikke tablettene, og da kan det bli så ille at jeg kaster opp og svimer av. 

Anonymkode: cc4bf...8a7

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner det omtrent ikke. Jeg kjenner det når mensen kommer (som om noe bare åpner seg i livmor) å et par kramper nå og da som egentlig ikke kan kalles kramper :P så ekstremt heldig! Har ei venninne som ligger å spyr, blør som en stukken gris og har så smerter at hun ikke fungerer i det hele tatt. 

Anonymkode: b99f5...421

AnonymBruker
Skrevet

Går på p-piller og hopper over nesten alltid for å slippe det, men når jeg ikke hopper over pillefri uke har jeg grusomme smerter. Cataflam er det eneste som fungerer litt for meg, ikke Paralgin forte eller Tramadol. Noen dager er jeg sengeliggende. 

Anonymkode: c4758...758

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Null smerte

Anonymkode: 146a0...951

AnonymBruker
Skrevet

Før jeg startet på p-piller hadde jeg null smerte, men etter jeg begynte har det blitt mye verre. De to første dagene pleier jeg å ta et par smertestillende, men jeg tror eegentlig ikke det hjelper noe særlig. Fungerer nesten som normalt, utenom når jeg får slike "anfall" du beskriver. Da trenger jeg å stå stille og bare puste meg gjennom det. Heldigvis skjer det bare 2-3 ganger om dagen de to første dagene. Resten av uka er ikke så ille, men jeg sliter med å gå på do siden det kjennes ut som hele ræva skal sprenge. Det er også verst de første dagene

Anonymkode: 3278b...365

AnonymBruker
Skrevet

Hadde ingen smerter de første 12 årene. Aldri brukt p-piller eller andre hormoner. Så! Fikk jeg barn. Etter det har mensensmerter vært fra hælv***e. Særlig dag 2, den er verst, da blør jeg som en vulkan 

Anonymkode: 0e561...de4

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...