Gå til innhold

Mat som gir luft i magen - mottiltak?

Fremhevede innlegg

Gjest gjest1
Skrevet

En del mat som inngår i kosten min gir luft i magen (løk, bønner etc). Som vegetarianer er det ikke noe alternativ å slutte med disse matvarene ettersom de gir proteiner etc. Men finnes det noe annet man kan gjøre for å redusere plagene? Jeg mener å ha lest en gang at sar skulle hjelpe, men nå aner jeg ikke hva sar er da...

Andre forslag?

Videoannonse
Annonse
Gjest Catwoman
Skrevet

Sar er et krydder tror jeg... søk på nettet.

Spis sakte og tygg godt, drikk mye vann, tror jeg skal hjelpe.

Husk å skumme av bønnene når du koker de (det hvite skummet som dannes på toppen) vet det skal redusere gassdannelser.

Gjest Catwoman
Skrevet

Sar er et krydder tror jeg... søk på nettet.

Spis sakte og tygg godt, drikk mye vann, tror jeg skal hjelpe.

Husk å skumme av bønnene når du koker de (det hvite skummet som dannes på toppen) vet det skal redusere gassdannelser.

Skrevet

Det er viktig å slå av det vannet du har brukt til å bløtlegge tørre bønner og erter i og så koke i nytt vann. 1 ts karve, tygg og svelg, hjelper veldig godt mot luft i magen!

Skrevet

Ja, karve virker bra. Jeg tygde ikke krydderet engang, bare spylte det ned med et stort glass vann.

Ellers har de noe som heter minifom på apoteket (reseptfritt), de funker også fint.

Skrevet
Ellers har de noe som heter minifom på apoteket (reseptfritt)' date=' de funker også fint.[/quote']

mot luftsmerter ja... er jo "fisemedisin" :ler: så om det var noe for å unngå slik luft i magen, gfjør vel dette bare værre... men funker bra mot luftsm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...