Minamemina Skrevet 2. juli 2017 #1 Skrevet 2. juli 2017 Hei. Jeg har 3 kilo jeg vil ned. Følger nøye med på vekta og registrerer hvor mye jeg veier. Imorgen skal jeg på ferie. Er det rart om jeg tar med vekta på ferie? Eller burde jeg la den stå igjen hjemme? Er det flere her som er avhengig av å veie seg? Vet man kun skal gjøre det 1 gang i uken men det har blitt en vane for meg.
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2017 #2 Skrevet 2. juli 2017 Man bør ikke veie seg oftere enn samme tid en gang i mnd siden vekten endrer seg etter syklus, så den lar du stå igjen hjemme. Om du er så opptatt av vekta så må du nesten snakke med noen. Anonymkode: 831ad...379 3
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2017 #3 Skrevet 2. juli 2017 Ferie skal være ferie. La vekta stå igjen hjemme. Det er ikke normalt å ha med vekt på ferie. Og hvis du er så opptatt av å veie deg burde du snakke med legen din om det. Det er ikke sunt Anonymkode: 6accb...934 6
Pringle Skrevet 2. juli 2017 #4 Skrevet 2. juli 2017 Jeg veier meg hver dag, men når jeg ikke får gjort det, så er det ingen krise. Når det er ferie, får jeg ikke veid meg, for NEI, JEG TAR IKKE MED VEKTA PÅ FERIE. Sånn. 1
Ild Skrevet 2. juli 2017 #5 Skrevet 2. juli 2017 Jeg tror at de fleste spreke folk med passe matinntak og vekt veier seg svært sjelden. Selv eier jeg ikke en vekt engang, og veide meg sist i vinter når jeg kjøpte meg nye ski. Vekt er det SISTE jeg hadde tatt med på ferie, joggeskoene er derimot med.
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2017 #6 Skrevet 2. juli 2017 Om du føler du blir stressa uten muligheter for å veie deg, så gjør du noe utrolig galt. Det høres ikke bra ut. Anonymkode: 2bd3f...c74
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 #7 Skrevet 3. juli 2017 Jeg veier meg minst én gang om dagen, men selv ikke jeg hadde tatt med vekta på ferie. La den stå hjemme du. Anonymkode: 89458...965
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 #8 Skrevet 3. juli 2017 Bruk ferien som en mulighet for fri fra dette veiehysteriet det høres ut som du holder på med. Anonymkode: 0f678...510 1
Drakan Skrevet 3. juli 2017 #9 Skrevet 3. juli 2017 Man veier seg en gang i uken. Når det gjelder vekt, kan du finne en i hotellet vanligvis, eller se om det er trenings studio nært hotellet. Ferie burde være avslappende, og folk vil tro du har en bombe i bagen om du har en vekt med.
Pringle Skrevet 3. juli 2017 #10 Skrevet 3. juli 2017 Å veie seg en gang i uka er det dummeste man kan velge. Vei deg hver dag, en gang i måneden, eller aldri. Og bruk samme vekt hver gang.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 #11 Skrevet 3. juli 2017 Ja jeg tror alle ville reagert på at du tok med deg vekta på ferie. Utrolig rart! Anonymkode: 1c38e...0d9
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 #12 Skrevet 3. juli 2017 9 minutter siden, Pringle skrev: Å veie seg en gang i uka er det dummeste man kan velge. Vei deg hver dag, en gang i måneden, eller aldri. Og bruk samme vekt hver gang. Hver dag er i hvert fall dumt.. Anonymkode: 9f5cd...770 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 #13 Skrevet 3. juli 2017 Det hørtes kanskje litt strengt ut? Men jeg har hatt med vekt på lengre ferier (over 3 uker). Men vært av motsatt grunn da. Jeg har en tendens til å spise for lite når jeg ikke er hjemme og raser derfor ofte ned i vekt på ferier. Når jeg har hatt med vekt har jeg unngått å komme hjem med tighgap.. Anonymkode: f494f...c25
Pringle Skrevet 3. juli 2017 #14 Skrevet 3. juli 2017 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hver dag er i hvert fall dumt.. Anonymkode: 9f5cd...770 Jeg er uenig. Men heldigvis kan alle mene det de vil!
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 #15 Skrevet 3. juli 2017 15 timer siden, Pringle skrev: Jeg veier meg hver dag, men når jeg ikke får gjort det, så er det ingen krise. Når det er ferie, får jeg ikke veid meg, for NEI, JEG TAR IKKE MED VEKTA PÅ FERIE. Sånn. Hvorfor i alle dager veier du deg hver dag? Lest mange av innleggene dine her inne og du oppfordrer flere til å se på andre ting enn vekt? I tillegg skriver du også at du ikke går ned i vekt, men holder den stabil? Anonymkode: 3c347...7ec 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 #16 Skrevet 3. juli 2017 At du i det hele tatt vurderer å bruke verdifull koffertplass på en vekt Ja, jeg veide meg regelmessig da jeg slanket meg, men vil ikke si at jeg var "avhengig". Jeg ville jo ned i vekt og måtte jo veie meg for å finne ut om jeg faktisk gikk ned i vekt. Da jeg nådde målet mitt sluttet jeg å veie meg daglig, nå sjekker jeg bare innom en gang i blant for å se om jeg er stabil. Anonymkode: 531b2...fdf 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 #17 Skrevet 3. juli 2017 10 timer siden, Pringle skrev: Å veie seg en gang i uka er det dummeste man kan velge. Vei deg hver dag, en gang i måneden, eller aldri. Og bruk samme vekt hver gang. Veie seg hver dag??? Da er man ganske opptatt av vekt.. Anonymkode: 36e1a...e1e 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2017 #18 Skrevet 4. juli 2017 På 7/2/2017 den 20.10, Minamemina skrev: Hei. Jeg har 3 kilo jeg vil ned. Følger nøye med på vekta og registrerer hvor mye jeg veier. Imorgen skal jeg på ferie. Er det rart om jeg tar med vekta på ferie? Eller burde jeg la den stå igjen hjemme? Er det flere her som er avhengig av å veie seg? Vet man kun skal gjøre det 1 gang i uken men det har blitt en vane for meg. De kiloene går ned når du slutter å veie deg! 😅 Anonymkode: cccdd...3ad
Pringle Skrevet 4. juli 2017 #19 Skrevet 4. juli 2017 (endret) 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor i alle dager veier du deg hver dag? Lest mange av innleggene dine her inne og du oppfordrer flere til å se på andre ting enn vekt? I tillegg skriver du også at du ikke går ned i vekt, men holder den stabil? Anonymkode: 3c347...7ec Jeg veier meg hver dag fordi det hjelper meg å holde vekta. Vekta svinger naturlig fra dag til dag. Er vekta på vei opp, betyr det at jeg legger på meg, og da vil jeg ta grep. Jo mindre grep jeg er nødt til å ta, jo bedre. Men jeg må være på vakt. Men å være på vakt trenger ikke være noe pes. Jeg kan være både oppmerksom og avslappet på en gang. Veier jeg meg hver dag, og ser at vekta svinger opp og ned, vet jeg at endringene i vekta er normale variasjoner, og jeg blir dermed ikke panikkslagen eller apatisk, og jeg fortsetter med å spise bra og bevege meg hver dag. Å se vekta holde seg stabil, gir meg faktisk motivasjon til å spise bra og bevege meg hver dag. 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Veie seg hver dag??? Da er man ganske opptatt av vekt.. Anonymkode: 36e1a...e1e Eller ikke. Faktisk tvert imot. Å veie meg hver dag hjelper meg å ikke stresse med vekta. Tidligere ble jeg livredd for å ha gått opp, og turte ikke veie meg. Når jeg ikke veide meg, kunne jeg late som jeg ikke var på vei opp i vekt, og spiste ukritisk, og gikk selvfølgelig opp i vekt. Jeg var ganske opptatt av vekta mi da, selv om det ikke "så sånn ut". Jeg var veldig klar over at jeg var overvektig, men jeg la også ganske stor innsats i å late som jeg ikke brydde meg. Kortversjonen: Livet mitt ble 3000% bedre da jeg sluttet å gjøre som "man anbefaler" og isteden begynte å finne ut hva som fungerer for meg. Endret 4. juli 2017 av Pringle 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2017 #20 Skrevet 4. juli 2017 På 7/2/2017 den 20.10, Minamemina skrev: Er det rart om jeg tar med vekta på ferie? Eller burde jeg la den stå igjen hjemme? Ja det er rart å ta med seg vekta på ferie. Du bør la den stå hjemme. Veie seg hver dag krever at man har et avslappet forhold til vekten sin. Siden kroppsvekta varierer fra dag til dag må man se bort fra de kortsiktige variasjonene og se på trenden over tid. Mitt inntrykk er at veldig mange som veier seg hver dag nærmest blir hysteriske dersom vekten plutselig øker med 2 kg. Hvis dette er tilfelle bør man ikke veie seg hver dag, men maks 1 gang per uke. Anonymkode: b19ba...b8c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå