Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

datteren min på 15 år har lyst til å reise til long beach med ef neste år i 3 eller 4 uker. Hadde dere latt henne reist? eller synest dere at det er for langt å reise? 

Har noen av dere erfaringer med ef språkreiser fra før?

Anonymkode: 22d3a...fe9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Språkreiser er en fin ting. Hvis det er gjennom en seriøs organisasjon så er det lite å bekymre seg for. 

Da blir det mest opptil deg om du har tiltro til henne. 

Det finnes jo også andre steder, England og Malta er begge populære. 

I tillegg til å lære engelsk, lærer ungdommen å være litt selvstendig under trygge rammer. 

Gjest Overrasket
Skrevet

Long Beach er et høl. Det er alt jeg vet om saken.

Skrevet (endret)

Tok andre året på VGS i England. Det var... interessant. Ja, ja, så lærer man engelsk, men hvis det er så viktig, kan man heller ha privatlærer i engelsk. Men, det er forskjell på tre/fire uker og ti måneder!

Jeg vil ikke anbefale språkreise til England, men i Long Beach har jeg aldri vært

Endret av Ginavn
Skrevet

Jeg var på språkreise til Malta sommeren før jeg begynte i 10. Klasse. Ef er et av de selskapene jeg aldri selv ville reist med da jeg leste mye om det før jeg dro (også vært på utveksling så har lest mye) jeg vil heller anbefale henne å kikke litt på språkreisene med sts, fikk et mye bedre inntrykk av de, og selv så fikk jeg den hjelpen jeg trengte da jeg var på Malta. 

Uansett så vil jeg anbefale deg å la henne dra på språkreise, det er en opplevelse hun aldri kommer til å glemme. 

AnonymBruker
Skrevet

Man kan ikke stole på EF, de leier inn alt og om noe skulle gå galt så kan de ikke gjøre noe for å hjelpe, bare henvise deg til det lokale reglementet. Det ser også ut til at en stor andel vertfamilier hos EF kun er ute etter pengene de får, noe som gjør opplevelsen til kunden verre.

Språkreiser er fint det, men velg heller et annet selskap.

Anonymkode: d13e5...7df

Skrevet

Var i England på språkreise da jeg var på samme alder, og det var med EF. Hadde ingen negative opplevelser med selskapet bortsett fra at jeg kom i en vertsfamilie som knapt snakket engelsk..  Så vær obs på det!
Ellers var det å reise på språkreise en veldig fin opplevelse, og veldig lærerikt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...