Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som har noen reistetips til oss?

Litt luksusproblem kanskje, men vi er et par på 30 år som ikke klarer å bestemme oss for hvor vi skal dra på ferie første helgen i august. Tidspunkt er torsdag kveld/fredag morgen til søndag kveld. Siden det bare er noen dager ønsker vi å holde oss innenfor maks 4-5 timer reisevei. Kan både fly eller kjøre. Det trenger ikke være en lang tur, kan likegjerne dra til et sted på østlandet eller sverige, men hvor? Vi er glad i storbyferie, men alle byer sør i europa blir nok litt for varme i starten av august. Vi liker å ha noe å gjøre så greit om det er noe sightseeing, spa, historie, shopping, fornøyelsespark, turmuligheter eller liknende. Bor i Oslo og budsjettet er vel sånn midt på treet, vi kan bruke det det krever for en fin tur. Har vært på noen storbyturer tidligere i år og skal på badeferie til høsten så ønsker å gjøre noe nytt. Vi er begge veldig glade i god mat og drikke.

Både københavn, stockholm, paris og brussel er uaktuelt da vi har vært der flere ganger de siste årene. Vi har begge tidligere jobbet på vest- og sørlandet så vi har sett det meste av den delen av norge.

Det jeg funderer på er en helg på spahotell, men blir det fort kjedelig? London er en mulighet, har vært der noen ganger og det er jo en fin by med mye å gjøre. Kanskje Dublin eller en by i mellomeuropa, Wien eller Budafest f eks. Eller Sopot i Polen. Er det noen som har noen erfaringer fra de byene?

På forhånd takk :)

Anonymkode: 7cee2...d99

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært i Budapest, og den byen gir mulighet for alle de tingene du ønsker. Ulempen er at det trolig er skikkelig varmt der på reisetidspunktet. Hva med en av de baltiske hovedstedene, altså Tallinn, Riga eller Vilnius? Det er som regel fullt mulig å finne reiser dit til ok priser, og muligheter for historie, shopping, spa og uteliv har man også. Sopot har jeg på ønskelisten selv. Gjerne kombinert med Gdansk. 

Anonymkode: 489e4...e8f

AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært i Budapest, og den byen gir mulighet for alle de tingene du ønsker. Ulempen er at det trolig er skikkelig varmt der på reisetidspunktet. Hva med en av de baltiske hovedstedene, altså Tallinn, Riga eller Vilnius? Det er som regel fullt mulig å finne reiser dit til ok priser, og muligheter for historie, shopping, spa og uteliv har man også. Sopot har jeg på ønskelisten selv. Gjerne kombinert med Gdansk. 

Anonymkode: 489e4...e8f

Takk for svar :)

Da er kanskje Budapest også utelukket, mannen er ikke så glad i varme. Merker at jeg heller mer og mer mot polen, men de baltiske byene kan også friste litt.

Anonymkode: 7cee2...d99

Skrevet

Hvis det ikke er for varmt så synes jeg Split er en flott by å besøke og med kort flytid.

Hvis det er for varmt så er Reykjavik  et alternativ.   Heller ikke så lang flytur  og med mulighet  for fine naturopplevelser. 

Liker dere båtlivet så er et 2 døgns cruise eller et med en overnatting I Kiel et alternativ.  Sjekk ut colorlines  sine sider. 

Eller ta en titt på norwegian  sin lavpriskalender  og se om det kan være noen spennende alternativer  der I den perioden.

AnonymBruker
Skrevet

Edinburgh <3

Anonymkode: ad0b0...b8d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sitter og ser på Cardiff selv - det er bl.a 15 slott og slottsruiner i en times omkrets fra byen, så det kan kanskje være noe?

Anonymkode: 44400...cd2

Gjest rayon de soleil
Skrevet

Praha eller Venezia ville jeg valgt dersom jeg var dere, førstnevnte by har jeg besøkt men ikke sistnevnte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...