frk.bie Skrevet 2. juli 2017 #1 Skrevet 2. juli 2017 Jeg og samboeren min skal reise til syden 1 uke i august, men jeg har voldsomt med flyskrekk og ønsker derfor en kort flytur. Vi ønsker sol, bading og gjerne mye en kan finne på da vi er rastløse. Noen tips?
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2017 #2 Skrevet 2. juli 2017 Frankrike eller Polen? Det er varmt der i august, og ikke så langt Anonymkode: a9849...adb
ajarRun Skrevet 2. juli 2017 #3 Skrevet 2. juli 2017 Hjelper det ikke å drikke litt vin eller sprit før du flyr? Legen kan gi deg medisiner for å fly. Du kan få behandling for flyskrekk og det finnes egne kurs for å slutte å bli redd for å fly.
caroprins Skrevet 2. juli 2017 #4 Skrevet 2. juli 2017 Dra til Split I Kroatia. 2,5 time med fly. Norwegian flyr dit og charterselskapene har pakketur dit.
Sjokkert Skrevet 5. juli 2017 #5 Skrevet 5. juli 2017 Kroatia som nevnt over, Barcelona (3 timer) eller Roma (3 timer), Nice (2,5 timer). Barcelona ligger jo ved havet, men togturer er så billige at du kan ta toget til en nærliggende kystby. Det samme gjelder for Roma som da ligger litt lenger unna havet. Men 40 minutter på tog så er du i en av havnebyene Tips til flyskrekk; si ifra til flyvertinnene! Jeg jobber selv som flyvertinne, og vi følger opp. Mange ser på det som beroligende at vi kommer ut i kabinen for å snakke med dem, eller at de kan komme bak til oss litt for å tenke på noe annet. Et annet godt tips som jeg pleier å gjøre hvertfall og som funker best når det er landing eller takeoff, er og gi vedkommende en oppgave. Som f.eks helle vann fra en kopp til en annen uten å søle. Dette får personen til å tenke på noe helt annet en omgivelsene rundt, og kroppen roer seg ned litt. Noen ganger så hjelper det også å prate med kapteinen, for å høre hvordan ting ombord på flyet fungerer. Mange blir tryggere av det. Hva gjør deg redd forresten? Er det takeoff, landing eller turbulens?
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2017 #6 Skrevet 5. juli 2017 Sjansen for at du skal dø i en flyulykke er 1:11000000. Å vinne 1. premie i Lotto er vel 1:4500000 sjanse. Så der har du realismen i det. Og skulle du dessuten dø i en flyulykke så vil det skje kjapt. Ingen smerte. Anonymkode: 511cf...9b6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå