Gå til innhold

Nysing rett ut i lufta

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Var på besøk hos ei venninne, som var ganske så forkjølet. Flere ganger fikk hun nyseanfall der hun eksplosivt nøs rett ut i rommet. Jeg fikk noia, og ble ikke så lenge der for å si det sånn.

Er det ikke normalt å nyse i ermet/papir for å forsøke å unngå spredning av smitte?

Jeg gjør i hvert fall det.

Anonymkode: d8fe1...34f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det der er så utrolig ekkelt. Normal folkeskikk å hoste/nyse i papir eller i armkroken som du sier. 

Anonymkode: 9029e...60d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er litt rart, men dråpene faller ned etter 1 meter så bare ikke ha nærkontakt med noen som nyser

Anonymkode: 0c8f4...9b9

AnonymBruker
Skrevet

Eksplosive nyseanfall kommer gjerne så brått på at det er vanskelig å få opp armen i tide.

Anonymkode: e6e94...aa5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke med dere andre, men jeg har ikke alltid kontroll på nysene mine og de kan av og til ende opp hvor som helst uansett hvor hardt jeg prøver å ta hensyn. 

Anonymkode: dbfea...17f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Var på besøk hos ei venninne, som var ganske så forkjølet. Flere ganger fikk hun nyseanfall der hun eksplosivt nøs rett ut i rommet. Jeg fikk noia, og ble ikke så lenge der for å si det sånn.

Er det ikke normalt å nyse i ermet/papir for å forsøke å unngå spredning av smitte?

Jeg gjør i hvert fall det.

Med mindre du har opplevd dette med flere, så skjønner du vel hvor "normalt" det er?

Anonymkode: 1f5e3...0d3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Med mindre du har opplevd dette med flere, så skjønner du vel hvor "normalt" det er?

Anonymkode: 1f5e3...0d3

Ja, det er sant. Huff, jeg er veldig glad i venninna mi, men det der var ikke greit. Får bare holde meg unna henne til nysefesten er over.

• Liker 1
Skrevet

Nei, det er det ikke. Det er utrolig dårlig oppdragelse og ikke hennes feil men foreldrenes!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke noe om det. En ting er at nysen kan komme veldig brått på slik at hun ikke rakk å reagere men hvis det skjer flere ganger så er det litt rart. Nysing i albuen eller papir er det mest hygieniske men hvis hun ikke vet om det så si det til henne da vel.

Anonymkode: dffd1...77a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...