AnonymBruker Skrevet 2. juli 2017 #1 Skrevet 2. juli 2017 Neste uke skal min sønn inn for operasjon, og oppholdet vil bli på en uke. Jeg lurer på, når det kommer til middagsmåltidene, vil jeg få noen andre alternativ her? Forventer ikke noe storslått måltid så det er sagt. Jeg vil ikke få noen mulighet til å dra på butikken mens vi er der, og jeg kan jo heller ikke kjøpe inn egen mat for en uke frem i tid. Nå har min sønn vært innlagt mange ganger grunnet sin sykdom, men det har vært snakk om kortere opphold hvor faren hans også har vært til stede, så har ikke vært i denne problemstillingen før. Aldri sett på det som nødvendig å oppgi kostholdet mitt. Takk på forhånd! Anonymkode: 4037e...7df
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2017 #2 Skrevet 2. juli 2017 Du må bare ringe og spørre :)! Anonymkode: 18b42...b25 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2017 #3 Skrevet 2. juli 2017 Det kommer vel an på hvilket sykehus og hvordan kjøkkenet er. De klarer å tilpasse det meste, men bil tro at det er svært få som er veganere, og at tilbudet derfor er deretter. Ring avdelingen og forhør dere på forhånd. Anonymkode: 2979b...5c2 3
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2017 #4 Skrevet 2. juli 2017 Jeg kunne oppgi slike ting da jeg ble innlagt. Anonymkode: f87d8...19e
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2017 #5 Skrevet 2. juli 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det kommer vel an på hvilket sykehus og hvordan kjøkkenet er. De klarer å tilpasse det meste, men bil tro at det er svært få som er veganere, og at tilbudet derfor er deretter. Ring avdelingen og forhør dere på forhånd. Anonymkode: 2979b...5c2 Ja, blir vel å gjøre det i morgen :-) Synes bare det virker så teit, tross alt ikke meg dette oppholdet omgandler, om du skjønner, hehe... Det er forresten St Olavs. Anonymkode: 4037e...7df
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2017 #6 Skrevet 2. juli 2017 På mitt sykehus er det ikke veganske alternativer, men du kan jo ringe og spørre. I verste fall kan du jo alltids leve på brødmat noen dager, og ta med deg veganske retter du kan be om blir varmet opp i mikrobølgeovnen de første par dagene. Anonymkode: a96fe...c41 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2017 #7 Skrevet 2. juli 2017 Du som pårørende får vel ingen mat uansett, gjør du? Det har i hvertfall aldri jeg opplevd å få. Anonymkode: 02997...151 10
Arkana Skrevet 2. juli 2017 #8 Skrevet 2. juli 2017 På vårt nærmeste sykehus er det få eller ingen valg som pårørende. Til lunsj får f.eks. barnet velge fra en meny mens forelderen som er med alltid får dagens suppe. Ellers er det alltid brød og pålegg på lunsjrommet. Det er jo også en kiosk eller café slik at man får kjøpt varm mat der om man ønsker eller man kan f.eks. bestille pizza og få levert. Det er bare snakk om noen dager så man klarer seg selv uansett.
Supernova17 Skrevet 2. juli 2017 #9 Skrevet 2. juli 2017 Jeg tror pårørende må ordne mat selv. Jeg har aldri opplevd noe annet. Kjøp inn mat som kan holde seg lenge på forhånd før sykehusoppholdet og lag hjemme selv. Eller ta kontakt med noen kjente som kan levere til deg på sykehuset :D 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2017 #10 Skrevet 2. juli 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du som pårørende får vel ingen mat uansett, gjør du? Det har i hvertfall aldri jeg opplevd å få. Anonymkode: 02997...151 Jo. Jeg får middag og ellers er det vanlig brødmat/frokostblanding og pålegg på kjøkkenet. Anonymkode: 4037e...7df 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2017 #11 Skrevet 2. juli 2017 St Olavs hospital, Trondheim? I så fall finnes det visst et vegetarisk spisested i Bevegelsessenteret, Persilleriet heter det. De har sikkert mye vegansk også. Meny Sitat VisjonPersilleriet er en leverandør av grønnsaksglede. Gjennom spisesteder, matkurs, foredrag, catering og festivalvirksomhet gjør vi vårt beste for å inspirere mennesker til å spise mer grønnsaker. Sunnhet, balanse og matglede er kjerneverdiene våre, og vår filosofi har siden oppstarten vært “Slow food served fast”.HistoriePersilleriet ble etablert i Trondheim i 2005. Lunsjbaren vår i Erling Skakkes gt. 39 har siden den gang servert velbalansert vegetarisk mat, lagd fra bunnen av primært økologiske råvarer. Ved siden av denne virksomheten har vi holdt matkurs og foredrag for å ytterligere spre vårt engasjement for grønn matglede. I 2011 åpnet Persilleriets andre grønnsaksspiseri på St. Olavs Hospital, Universitetssykehuset i Trondheim. All vår virksomhet er underlagt Persillehagen AS.MatfilosofiVårt mål er å kunne tilby sunne måltider som gir påfyll av energi i en hektisk hverdag. Vår matfilosofi er at måltidene våre skal være balanserte, med like deler proteiner, fiber og trege karbohydrater. Råvarene som brukes er lokale, kortreiste og primært økologiske Anonymkode: a96fe...c41
bib_84 Skrevet 2. juli 2017 #12 Skrevet 2. juli 2017 Persilleriet ligger jo også på St. Olavs. Blir maten du får på avdelingen for kjedelig kan du jo løpe ned dit og kjøpe deg take-away
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2017 #13 Skrevet 2. juli 2017 1 minutt siden, Supernova17 skrev: Jeg tror pårørende må ordne mat selv. Jeg har aldri opplevd noe annet. Kjøp inn mat som kan holde seg lenge på forhånd før sykehusoppholdet og lag hjemme selv. Eller ta kontakt med noen kjente som kan levere til deg på sykehuset :D Nei, jeg vil få ett middagsmåltid hver dag :-) Dette vet jeg, står også i brevet. Samme har vi på vårt lokalsykehus, en av foreldrene vil få ett middagsmåltid om dagen pluss lunsj. Trodde faktisk dette var en selvfølge, jeg... Sykehuset ligger 11 timer unna hvor vi bor, med bil, så det er ikke noe alternativ, hehe... Vi skal fly. Anonymkode: 4037e...7df 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2017 #14 Skrevet 2. juli 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: St Olavs hospital, Trondheim? I så fall finnes det visst et vegetarisk spisested i Bevegelsessenteret, Persilleriet heter det. De har sikkert mye vegansk også. Meny Anonymkode: a96fe...c41 1 minutt siden, bib_84 skrev: Persilleriet ligger jo også på St. Olavs. Blir maten du får på avdelingen for kjedelig kan du jo løpe ned dit og kjøpe deg take-away Tusen takk, dere :-) Men det blir nok ikke noe alternativ å kunne forlate rommet hvor sønnen min er. Det er en ganske så stor operasjon, han er bare to år og faren hans har så klart blitt syk så han får ikke bli med oss. Men takk, igjen! Anonymkode: 4037e...7df
Supernova17 Skrevet 2. juli 2017 #15 Skrevet 2. juli 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei, jeg vil få ett middagsmåltid hver dag :-) Dette vet jeg, står også i brevet. Samme har vi på vårt lokalsykehus, en av foreldrene vil få ett middagsmåltid om dagen pluss lunsj. Trodde faktisk dette var en selvfølge, jeg... Sykehuset ligger 11 timer unna hvor vi bor, med bil, så det er ikke noe alternativ, hehe... Vi skal fly. Anonymkode: 4037e...7df Såpass ja. Jeg hadde allikevel gått på butikken og kjøpt litt mat før sykehusoppholdet. Det kan du gjøre etter flyturen. Du taper ingenting på å spørre om de kan ta hensyn, men du bør ikke forvente noe. 2
bib_84 Skrevet 2. juli 2017 #16 Skrevet 2. juli 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk, dere :-) Men det blir nok ikke noe alternativ å kunne forlate rommet hvor sønnen min er. Det er en ganske så stor operasjon, han er bare to år og faren hans har så klart blitt syk så han får ikke bli med oss. Men takk, igjen! Anonymkode: 4037e...7df Du kan jo også ringe Persilleriet på forhånd, og spørre om det er mulig å avtale at de kommer opp med mat til avtalte tidspunkt et par ganger, for eksempel når de vet det er rolig på jobb og de er to stk. Jeg har vært veganer selv, og husker godt hvor kjedelig det var å bare spise brød med syltetøy når det ikke var noe annet tilgjengelig. Jeg jobber på St.Olavs og synes de generelt er gode på å tilpasse mat, men de har nok mest erfaring med å tilpasse etter allergier - så melkefritt behøver ikke nødvendigvis være uten egg, og motsatt... 4
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2017 #17 Skrevet 2. juli 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, jeg vil få ett middagsmåltid hver dag :-) Dette vet jeg, står også i brevet. Samme har vi på vårt lokalsykehus, en av foreldrene vil få ett middagsmåltid om dagen pluss lunsj. Trodde faktisk dette var en selvfølge, jeg... Anonymkode: 4037e...7df Det er absolutt ingen selvfølge. Vi var innlagt i litt over 28 måneder i strekk fordelt på fem ulike sykehus og fikk ikke så mye som en kopp med kaffe en eneste gang. Anonymkode: 02997...151 3
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2017 #18 Skrevet 2. juli 2017 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er absolutt ingen selvfølge. Vi var innlagt i litt over 28 måneder i strekk fordelt på fem ulike sykehus og fikk ikke så mye som en kopp med kaffe en eneste gang. Anonymkode: 02997...151 Det er enorme forskjeller fra sykehus til sykehus. På Ullevål fikk jeg som pårørende servert varm lunsj, selv når jeg bare var med mannen min på kontroll/samtale uten innleggelse. Jeg måtte ikke engang hente mat selv, pleierne serverte oss på dagligstua der vi satt og ventet på neste prøve eller samtale. På sykehuset vi sokner til får jeg ikke engang lov til å ta en brødskive i "frokostbuffeten" på avdelingen, men er henvist til kafeen og kiosken i foajeen. Dvs. at når du må ringe 113 før middag og alle undersøkelser og rutiner rundt innleggelsen trekker ut til etter at kiosken er stengt må du som pårørende pent klare deg uten mat til du kommer hjem igjen en gang utpå natta. (Men pleierne gir ofte beskjed om at de later som de ikke ser at pårørende tar brødmat. Og kaffe er det heldigvis fri tilgang på.) Anonymkode: ca431...bb5 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2017 #19 Skrevet 2. juli 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er enorme forskjeller fra sykehus til sykehus. På Ullevål fikk jeg som pårørende servert varm lunsj, selv når jeg bare var med mannen min på kontroll/samtale uten innleggelse. Jeg måtte ikke engang hente mat selv, pleierne serverte oss på dagligstua der vi satt og ventet på neste prøve eller samtale. På sykehuset vi sokner til får jeg ikke engang lov til å ta en brødskive i "frokostbuffeten" på avdelingen, men er henvist til kafeen og kiosken i foajeen. Dvs. at når du må ringe 113 før middag og alle undersøkelser og rutiner rundt innleggelsen trekker ut til etter at kiosken er stengt må du som pårørende pent klare deg uten mat til du kommer hjem igjen en gang utpå natta. (Men pleierne gir ofte beskjed om at de later som de ikke ser at pårørende tar brødmat. Og kaffe er det heldigvis fri tilgang på.) Anonymkode: ca431...bb5 Det var blant annet Ullevål vi var på, så da varierer det nok fra avdeling til avdeling. Anonymkode: 02997...151
Kontormus Skrevet 2. juli 2017 #20 Skrevet 2. juli 2017 Det er vel en forskjell på om det er én av foreldrene til et barn, eller pårørende til voksne. For førstnevnte vil jeg tro at får alle måltidene på sykehus. Skulle bare mangle! 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå