AnonymBruker Skrevet 2. juli 2017 #1 Skrevet 2. juli 2017 Jeg har forstått at CBT er ganske utbredt, men er en stor andel av andre typer terapiformeri bruk her til lands? Velger man terapispesielisering når man er i utdanning, eller blir man "tildelt" det alt etter hvor man begynner i jobb? Eller annet? Om noen vet noe mer, så lurer jeg litt på hvordan man vurderer hvilken terapiform en pasient trenger, om dette er en vurdering som gjøres i det hele tatt da Anonymkode: cfc31...dcf
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2017 #2 Skrevet 2. juli 2017 Hva spør du om egentlig? Fysioterapi? Psykotetapi? Kjemoterapi? Anonymkode: 70d84...a56
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2017 #3 Skrevet 2. juli 2017 CBT står for cognitive behavioural therapy, dvs kognitiv adferdsterapi. Så med andre ord er det psykologiske terapiformer jeg etterspør Anonymkode: cfc31...dcf
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2017 #4 Skrevet 2. juli 2017 Det kommer vel på ha utfordringer er. Men et eksempel er dynamisk samtaleterapi. Men KAT er nok mest vanlig ja Anonymkode: 19551...36a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå