AnonymBruker Skrevet 30. juni 2017 #1 Skrevet 30. juni 2017 Er norske kvinner generelt mer hysteriske enn utenlandske kvinner? Dette er hvertfall mitt inntrykk. Trenger ikke gi eksempler da det florerer av slike innlegg på kg. Utenlandske kvinner er mer avslappet, tar ting som det kommer, og tar større ansvar selv. Dette klarer ikke norske kvinner? Hvorfor er det slik? Noen som har noen ideer hvorfor? Anonymkode: 93b89...d9f
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2017 #2 Skrevet 30. juni 2017 Mødre er i hvert fall det Anonymkode: b7db9...9ba
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2017 #3 Skrevet 30. juni 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mødre er i hvert fall det Anonymkode: b7db9...9ba Jo ,men ikke bare mødre. Jeg synes generelt norske kvinner også uten barn er veldig avhengige (av foreldre, kjæreste). De er også mer utrygge i sine posisjoner i bådet hjemmet og på jobb i motsetning til mange fra andre land heg har møtt. Anonymkode: 93b89...d9f
Gjest C.Tramell Skrevet 30. juni 2017 #4 Skrevet 30. juni 2017 (endret) Det er ikke mitt inntrykk. Se deg rundt når du er i Spania eller Italia, så ser du kvinner som roper og gestikulerer og oppfører seg på en måte som vil virke både aggressiv og teatralsk i Norge. Mye mer utagering av følelser i det hele tatt. Norske kvinner virker veldig rolige og sindige sammenlignet med dem, synes jeg. Edit: og ikke minst selvstendige. Vi greier jo å ordne det meste selv. Endret 30. juni 2017 av C.Tramell
Gjest NotNaomi Skrevet 30. juni 2017 #5 Skrevet 30. juni 2017 Ler jeg nå. Finn deg et rivjern fra Polen. Bare et eksempel.
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2017 #6 Skrevet 30. juni 2017 1 minutt siden, C.Tramell skrev: Det er ikke mitt inntrykk. Se deg rundt når du er i Spania eller Italia, så ser du kvinner som roper og gestikulerer og oppfører seg på en måte som vil virke både aggressiv og teatralsk i Norge. Mye mer utagering av følelser i det hele tatt. Norske kvinner virker veldig rolige og sindige sammenlignet med dem, synes jeg. Edit: og ikke minst selvstendige. Vi greier jo å ordne det meste selv. Ja spanjolene kan virke litt ustabile fir oss som ikke er vandt til deres væremåte. Men jeg har vært masse i Spania (bodd der i over 3 år) og de er mye mer sikre i sine ekteskap (de virker ikke redd og konstant on edge om mannen snakker med andre) og de er svært sikker og trygg i alt på hjemmebane. De er mye mer direkte enn norske kvinner, som gjør at man slipper alle små sutrete misforståelser rundt de små ubetydelige tingene. De sier liksom rett ut hva som er greia. Norske kvinner kommer heller med 1000 unnskyldninger. Anonymkode: 93b89...d9f
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2017 #7 Skrevet 30. juni 2017 3 minutter siden, NotNaomi skrev: Ler jeg nå. Finn deg et rivjern fra Polen. Bare et eksempel. Njæ, kjenner flere fra Latvia ol. De har jo blitt gründere og er millionær flere av dem etter å ha flyttet til Norge. De løper ikke fra ekteskap til ekteskap selvom livet blir tøft eller kjedelig. Anonymkode: 93b89...d9f
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2017 #8 Skrevet 30. juni 2017 Haha..du kan umulig ha hatt kjæreste fra utenfor Skandinavia.. Anonymkode: c9c0d...410 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2017 #9 Skrevet 30. juni 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo ,men ikke bare mødre. Jeg synes generelt norske kvinner også uten barn er veldig avhengige (av foreldre, kjæreste). De er også mer utrygge i sine posisjoner i bådet hjemmet og på jobb i motsetning til mange fra andre land heg har møtt. Anonymkode: 93b89...d9f Har du vært i USA? Anonymkode: ee893...248 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2017 #10 Skrevet 30. juni 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Haha..du kan umulig ha hatt kjæreste fra utenfor Skandinavia.. Anonymkode: c9c0d...410 Nei, nettopp derfor vurderer jeg det strekt. En kompis av meg er gift med en kinesisk kvinne, hun er derimot ganske norsk av seg. Men føler virkelig at da er fra hellas/spania/Tyrkia ol. De virker mer handlekraftige og ikke like usikre. Anonymkode: 93b89...d9f
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2017 #11 Skrevet 30. juni 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har du vært i USA? Anonymkode: ee893...248 Ja, vil si disse er ganske lik norske kvinner. Kanskje til og ned verre. Jeg tenkte mer på kvinner fra sørlige stryk. Nord Afrika er et godt eksempel, men der handler det jo om at de Må ikke at de vil. Anonymkode: 93b89...d9f
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2017 #12 Skrevet 30. juni 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, vil si disse er ganske lik norske kvinner. Kanskje til og ned verre. Jeg tenkte mer på kvinner fra sørlige stryk. Nord Afrika er et godt eksempel, men der handler det jo om at de Må ikke at de vil. Anonymkode: 93b89...d9f Nettopp! Anonymkode: ee893...248 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2017 #13 Skrevet 30. juni 2017 Fatter ikke hvilke norske kvinner du prater om. Jeg kjenner ingen hysteriske norske kvinner, som er avhengige av sine foreldre, eller mann. Nå er jeg da kvinne selv, og flyttet hjemmefra som 16 åring, og kuttet kontakten helt med mine foreldre. Nå har jeg bodd alene i 10 år, med mine 2 barn. Det var jeg som valgte å gå i fra faren deres. Jeg klarer meg veldig fint alene. Er veldig selvstendig, og hysterisk eller dramatisk er jeg i hvert fall ikke. Anonymkode: a0485...50d 4
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2017 #14 Skrevet 30. juni 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fatter ikke hvilke norske kvinner du prater om. Jeg kjenner ingen hysteriske norske kvinner, som er avhengige av sine foreldre, eller mann. Nå er jeg da kvinne selv, og flyttet hjemmefra som 16 åring, og kuttet kontakten helt med mine foreldre. Nå har jeg bodd alene i 10 år, med mine 2 barn. Det var jeg som valgte å gå i fra faren deres. Jeg klarer meg veldig fint alene. Er veldig selvstendig, og hysterisk eller dramatisk er jeg i hvert fall ikke. Anonymkode: a0485...50d Nei du høres ikke ut som en typisk norsk kvinne nei! Anonymkode: 93b89...d9f
Chizue Skrevet 30. juni 2017 #15 Skrevet 30. juni 2017 Tror mye av det her er pga kulturen vårs og ikke minst "Janteloven" Som kanskje i mange tilfeller skaper en utrygg trygghet og enkelte blir mer innesluttet. I tillegg har mange lært at "Ofte er det bedre å pynte litt på sannheten". Rett og slett fordi sannheten kan såre, dermed påvirker slike faktorer på hvordan kvinner her hjemme er vs de fra utland Spør du en turist om hvordan han/hun synes nordmenn er, så får du i mange tilfeller svar at de synes at nordmenn er innesluttet, de prater knapt om seg selv/Problemer/følelser. Vi er egentlig ganske kalde personer...
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2017 #16 Skrevet 30. juni 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fatter ikke hvilke norske kvinner du prater om. Jeg kjenner ingen hysteriske norske kvinner, som er avhengige av sine foreldre, eller mann. Nå er jeg da kvinne selv, og flyttet hjemmefra som 16 åring, og kuttet kontakten helt med mine foreldre. Nå har jeg bodd alene i 10 år, med mine 2 barn. Det var jeg som valgte å gå i fra faren deres. Jeg klarer meg veldig fint alene. Er veldig selvstendig, og hysterisk eller dramatisk er jeg i hvert fall ikke. Anonymkode: a0485...50d TS snakket tydeligvis ikke om deg da. Ikke meg heller, og det er sikkert haugevis av kvinner som er som meg og deg. Men, TS har det inntrykket av en eller annen grunn. Vi er sannsynligvis motvekten da. Vi to og de andre på KG som velger å svare i denne tråden. Ellers leste jeg akkurat en artikkel på tv2.no eller p4.no om ei flyplassansatt som forteller om sine erfaringer med bl.a norske menn på vei til ferie som får reisen kansellert. De roper og skriker og herjer og kaller unge, ansatte som er der for å hjelpe, for fittekjerringer og truer med å banke dem opp. DET er hysterisk det. Anonymkode: c9724...619 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2017 #17 Skrevet 30. juni 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, nettopp derfor vurderer jeg det strekt. En kompis av meg er gift med en kinesisk kvinne, hun er derimot ganske norsk av seg. Men føler virkelig at da er fra hellas/spania/Tyrkia ol. De virker mer handlekraftige og ikke like usikre. Anonymkode: 93b89...d9f Hahaha Lykke til med det. Hvis det er en ting jeg har lært om kvinner fra Italia, Spania og Portugal som er de jeg har mest erfaaring med, så er at de er rasende flinke til å prate for seg og lage illusjoner om det aller meste fordi fasade er mye mer viktige i de landene enn det er her, men de fleste av dem har det bare i kjefetne og er dumme nek, som ikke kan noe av det de fleste norske kvinner kan. Alt praktisk overlates til menn, og alt økonomisk. Mens de selv er best på å late som, late som de gjør noe, late som de kan noe, late som de har noe på gang. Anonymkode: c9c0d...410
Gjest C.Tramell Skrevet 30. juni 2017 #18 Skrevet 30. juni 2017 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja spanjolene kan virke litt ustabile fir oss som ikke er vandt til deres væremåte. Men jeg har vært masse i Spania (bodd der i over 3 år) og de er mye mer sikre i sine ekteskap (de virker ikke redd og konstant on edge om mannen snakker med andre) og de er svært sikker og trygg i alt på hjemmebane. De er mye mer direkte enn norske kvinner, som gjør at man slipper alle små sutrete misforståelser rundt de små ubetydelige tingene. De sier liksom rett ut hva som er greia. Norske kvinner kommer heller med 1000 unnskyldninger. Anonymkode: 93b89...d9f Da får jeg bare konstatere at de norske kvinnene du kjenner ikke ligner det minste på de jeg kjenner. Ikke mye sutring og usikkerhet blant mine kolleger, venninner og slektninger. De er for det meste jordnære, trygge og handlekraftige kvinner.
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2017 #19 Skrevet 30. juni 2017 Åh, så originalt, enda en kvinnehater som vil importere en kone fra et fattigere land fordi de er mer MEDGJØRLIGE. Nettopp fordi de må være det, da maktrelasjonen er svært ujevn pga økonomi. For det er medgjørlig du mener sant, ikke brysom, ikke slitsom for deg. Den sexistiske mannen som mener kvinner er til for å please deg, ikke lyttes til. Håper du aldri blir gift. Anonymkode: 9cd8f...c8b 3
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2017 #20 Skrevet 30. juni 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Åh, så originalt, enda en kvinnehater som vil importere en kone fra et fattigere land fordi de er mer MEDGJØRLIGE. Nettopp fordi de må være det, da maktrelasjonen er svært ujevn pga økonomi. For det er medgjørlig du mener sant, ikke brysom, ikke slitsom for deg. Den sexistiske mannen som mener kvinner er til for å please deg, ikke lyttes til. Håper du aldri blir gift. Anonymkode: 9cd8f...c8b Jaha? Du må jo være verdensmester i å trekke konklusjoner Anonymkode: 93b89...d9f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå