AnonymBruker Skrevet 29. juni 2017 #1 Skrevet 29. juni 2017 Jeg har lysegrønne øyne som min far. Forskjellen er at han har en brun flekk på den ene irisen. I dag oppdaget jeg at jeg også begynner å få en liten brun flekk, denne har jeg ikke sett før. Min far sa at han begynte å få sin da han var på min alder (rundt 25 år). Jeg har lest at slike forandringer kan være et tegn på sykdom, men så vidt jeg vet har faren min vært frisk hele livet, og har hatt denne brune flekken halve livet. Er dette noe som kan skje uten annen bakenforliggende årsak enn arvelighet? Og er det flere som har opplevd slike endringer i øyenfarge? Anonymkode: 4da54...73e
pepsimaxtakk Skrevet 29. juni 2017 #2 Skrevet 29. juni 2017 Det er ikke så uvanlig at øyefargen endrer seg noe gjennom livet, men er du engstelig, kan du jo få det undersøkt
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2017 #3 Skrevet 29. juni 2017 Det kan være en føflekk Anonymkode: 1eaa4...d40 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2017 #4 Skrevet 29. juni 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kan være en føflekk Anonymkode: 1eaa4...d40 Jeg visste virkelig ikke at man kan få føflekker på øyet, men når du sier det så gir det jo mening. Anonymkode: 4da54...73e
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2017 #5 Skrevet 29. juni 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg visste virkelig ikke at man kan få føflekker på øyet, men når du sier det så gir det jo mening. Anonymkode: 4da54...73e Ja man kan det utrolig nok. Anonymkode: 1eaa4...d40
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2017 #6 Skrevet 29. juni 2017 http://lmgtfy.com/?q=Can+eyes+change+color+over+time%3F Anonymkode: 7b44d...a91
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2017 #7 Skrevet 29. juni 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: http://lmgtfy.com/?q=Can+eyes+change+color+over+time%3F Anonymkode: 7b44d...a91 Joda, har søkt og søkt, men alt som kommer opp er sykdom. Tenkte derfor at jeg skulle benytte meg av dette forumet for å høre om noen her hadde innspill. Anonymkode: 4da54...73e
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2017 #8 Skrevet 30. juni 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Joda, har søkt og søkt, men alt som kommer opp er sykdom. Tenkte derfor at jeg skulle benytte meg av dette forumet for å høre om noen her hadde innspill. Anonymkode: 4da54...73e Dette er sannsynligvis en hereditær okulær melanocytose (melanose). Det er i utgangspunktet ufarlig, men kan gi økt risiko for utvikling av grønn stær på lang sikt. Det er også en risikofaktor for senere melanom (kreft) i øyet, men behøver ikke utvikle seg dit. Snakk med legen din om hvordan du selv skal følge opp dette. Det er neppe noe poeng i å gå og bekymre seg for dette i hverdagen. Anonymkode: 31eb6...e5e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå