Gå til innhold

Taklampe, med ledning til støpsel

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er så mørkt i stua og vi trenger en taklampe, men et er ikke noe elpunkt i taket til å montere, og vi har ikke råd til å hyre inn en elektriker til å sette det inn nå. Er det mulig å få ledning (og bryter) montert på en taklampe så vi kan plugge den i vanlig støpsel? Vi gjorde det på lampebutikken jeg jobbet på før, men det er 15 år siden nå så jeg vet ikke om det er mulig lenger.

Anonymkode: e385b...d53

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo bare kjøpe ledning, støpsel og bryter og montere selv.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, asterix skrev:

Du kan jo bare kjøpe ledning, støpsel og bryter og montere selv.

Jada, men jeg vil vite om det er lov. Sist jeg kjøpte lamper for å skulle bytte ut i gangen fikk jeg beskjed om at nå må man ha elektriker for å bytte ut lamper... Kosta oss 2000kr for noe jeg hadde gjort selv på ti minutter! Jeg er ikke villig til å risikere forsikringer ved å gjøre noe man må ha elektriker for.

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jada, men jeg vil vite om det er lov. Sist jeg kjøpte lamper for å skulle bytte ut i gangen fikk jeg beskjed om at nå må man ha elektriker for å bytte ut lamper... Kosta oss 2000kr for noe jeg hadde gjort selv på ti minutter! Jeg er ikke villig til å risikere forsikringer ved å gjøre noe man må ha elektriker for.

Alt som plugges i med støpsel kan du fikse selv. Ting som er fastkoblet til strømnettet må du egentlig ha elektriker til.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...