AnonymBruker Skrevet 29. juni 2017 #1 Skrevet 29. juni 2017 Det er så mørkt i stua og vi trenger en taklampe, men et er ikke noe elpunkt i taket til å montere, og vi har ikke råd til å hyre inn en elektriker til å sette det inn nå. Er det mulig å få ledning (og bryter) montert på en taklampe så vi kan plugge den i vanlig støpsel? Vi gjorde det på lampebutikken jeg jobbet på før, men det er 15 år siden nå så jeg vet ikke om det er mulig lenger. Anonymkode: e385b...d53
asterix Skrevet 29. juni 2017 #2 Skrevet 29. juni 2017 Du kan jo bare kjøpe ledning, støpsel og bryter og montere selv.
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2017 #3 Skrevet 29. juni 2017 1 time siden, asterix skrev: Du kan jo bare kjøpe ledning, støpsel og bryter og montere selv. Jada, men jeg vil vite om det er lov. Sist jeg kjøpte lamper for å skulle bytte ut i gangen fikk jeg beskjed om at nå må man ha elektriker for å bytte ut lamper... Kosta oss 2000kr for noe jeg hadde gjort selv på ti minutter! Jeg er ikke villig til å risikere forsikringer ved å gjøre noe man må ha elektriker for. Anonymkode: e385b...d53
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2017 #4 Skrevet 29. juni 2017 http://elsikkerhetsportalen.no/privat/verdt-å-vite/hva-kan-du-gjøre-selv/Hva kan du gjøre selv? ja, dette kan du gjøre selv, bare å kjøpe en lang nok ledning med bryter og koble den til taklampa. Stort sett alt du kan plugge inn i en stikkontakt har du lov til å koble selv. Anonymkode: 3125f...f3d
asterix Skrevet 29. juni 2017 #5 Skrevet 29. juni 2017 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jada, men jeg vil vite om det er lov. Sist jeg kjøpte lamper for å skulle bytte ut i gangen fikk jeg beskjed om at nå må man ha elektriker for å bytte ut lamper... Kosta oss 2000kr for noe jeg hadde gjort selv på ti minutter! Jeg er ikke villig til å risikere forsikringer ved å gjøre noe man må ha elektriker for. Anonymkode: e385b...d53 Alt som plugges i med støpsel kan du fikse selv. Ting som er fastkoblet til strømnettet må du egentlig ha elektriker til. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå