Gå til innhold

"Håper på 20 000 døde svensker!"


Superlammet

Anbefalte innlegg

Religion fører til uenighet, krig osv....

Ikke rart jeg blir skremt av kristne.

De later som de er mye bedre enn andre...

Psycho....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Religion fører til uenighet, krig osv....

Ikke rart jeg blir skremt av kristne.

De later som de er mye bedre enn andre...

Psycho....

Det gjelder alle religioner som blir fundamentalistiske. Selvom jeg er kristen har jeg ingen problemer med å skjønne det, men å hevde at alle er det er å dra den litt langt ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje ikke ALLE. men mange tror jeg

For å ta opp en annen ting.

Noen naboer er kristne og reiser på ferie og lar kattene gå ute uten mat i ukesvis. Endte med at jeg(ikke kristen) måtte mate de.

Jeg som trodde de kristne MENTE at de var mer snille, omtenksomme... osv... Hmmm....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
For å ta opp en annen ting.

Noen naboer er kristne og reiser på ferie og lar kattene gå ute uten mat i ukesvis. Endte med at jeg(ikke kristen) måtte mate de.

Jeg som trodde de kristne MENTE at de var mer snille, omtenksomme... osv... Hmmm....

Det er kjempefarlig å antyde noe generaliserende om kristen, katteeiere, familier eller noe annen gruppe ut i fra denne historien.. :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som trodde de kristne MENTE at de var mer snille, omtenksomme... osv... Hmmm....

Du tok vel feil, da. Kanskje man ikke kan generalisere så veldig mye, hm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du skal være forsiktig med å generalisere, for jeg kjenner meg ikke igjen i dette. Jeg ville ALDRI gjort noe sånt, dette med kattene handler mer om personlighet enn at man er kristen. Akkurat som jeg skulle si at alle jøder er gjerrige og at muslimer snyter på staten...

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Valhalla

If a man also lie with mankind, as he lieth with a woman, both of them have committed an abomination: they shall surely be put to death; their blood shall be upon them." Leviticus 20:13. "Who knowing the judgment of God, that they which commit such things are worthy of death, not only do the same, but have pleasure in them that do them." Romans 1:32.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du skal være forsiktig med å generalisere, for jeg kjenner meg ikke igjen i dette. Jeg ville ALDRI gjort noe sånt, dette med kattene handler mer om personlighet enn at man er kristen. Akkurat som jeg skulle si at alle jøder er gjerrige og at muslimer snyter på staten...

Mvh Yvonne :heiajente:

Nei men mange kristne tror de er bedre enn andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei men mange kristne tror de er bedre enn andre.

Farlig å være så generaliserende... Og hvordan kan du bevise dette da? Hvorfor skulle jeg tro jeg er bedre enn deg? Bitter?

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla

Skjønner ikke hvordan man kan være kristen og så bare velge det man liker i religionen. Litt sånn halvveis kristen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier bare at jeg har møtt mange kristne som tror de er bedre enn andre, og ser ned på de som ikke er kristne. Men de om det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix
Jeg sier bare at jeg har møtt mange kristne som tror de er bedre enn andre' date=' og ser ned på de som ikke er kristne. Men de om det :)[/quote']

Og du ser ikke ned på noen? Ikke kristne heller?

"Hvorfor ser du flisen i din brors øye, men bjelken i ditt eget øye legger du ikke merke til?"

Matt 7,3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner ikke hvordan man kan være kristen og så bare velge det man liker i religionen. Litt sånn halvveis kristen.

Var den myntet på meg? I såfall skjønner jeg ikke utsagnet ditt..

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dessverre begynt å se litt ned på de kristne ja..

Ikke alle men de som ser ned på oss :)

I henhold til hva da? Hvorfor skulle jeg se ned på deg? Jeg har ingen rett til å dømme noen som helst, tror nok det er de fundamentalistiske som går igjen her, men de er jo helt gale, for dem gjelder det ikke engang å tro, de skal ha sjela di også.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Valhalla

For å bedrive litt sånn irriterende "se de andre er også ille"

http://www.frontpagemag.com/Articles/ReadA...le.asp?ID=16622

In the kingdom of Saudi Arabia, where the ultraextreme sect of Wahhabism is the state religion, various sermons and other declamations were heard, alleging that Allah punished the Hindus, Christians, Buddhists, and non-Wahhabi Muslims of the South Asian countries for their failure to accept Islam, above all in its Saudi form (as recorded and translated by the Middle East Media Research Institute).

In one such instance, Shaykh Salih Fawzan al-Fawzan, a high functionary of the Saudi regime, said on television, "These great tragedies and collective punishments that are wiping out villages, towns, cities, and even entire countries, are Allah's punishments of the people of these countries, even if they are Muslims." He continued, "Some of our forefathers said that if there is usury and fornication in a certain village, Allah permits its destruction. We know that at these resorts, which unfortunately exist in Islamic and other countries in South Asia, and especially at Christmas, fornication and sexual perversion of all kinds are rampant. The fact that it happened at this particular time is a sign from Allah. It happened at Christmas, when fornicators and corrupt people from all over the world come to commit fornication and sexual perversion. That's when this tragedy took place, striking them all and destroyed everything. It turned the land into wasteland, where only the cries of the ravens are heard. I say this is a great sign and punishment on which Muslims should reflect."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...