Gå til innhold

Fant en kul i brystet

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som tittelen sier, en morgen kjente jeg noe ubehag der bhen ligger mot brystet, på siden der. Jeg kjente etter og oppdaget en kul..... legen sendte meg videre til ultralyd og nå venter jeg på det, i mellomtiden sliter jeg veldig med å holde nervene samlet og ikke la angsten ta overhånd, jeg er bare i 20årene og skikkelig redd for å dø. Hva nå? Har noen andre oppdaget en kul i brystet uten at det var noe farlig? 

Anonymkode: f7673...e82

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja! Det er garantert bare melke"kuler"eller hva de kalte det. Melkekjertler! Var redd for det samme som deg. Det ordner seg garantert. Pust ut og slapp av😊😊

Anonymkode: 89cbd...92d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fant en kul, men det var ikke noe farlig. Skjønner redselen din, jeg gikk helt i stå. Grøsser enda bare jeg tenker på det, selv om det er flere år siden. Pust dypt og godt, ts. Det går nok bra :hug:

Anonymkode: cbc99...4ac

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sannsynligvis er det ingenting farlig, men en betent kjertel, liten cyste e.l.

Anonymkode: a71e5...b76

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar, kjenner det roer nervene en del, følte ikke jeg fikk helt svar fra legen om hva det var den gangen, bare litt vage svar og henvisning til ultralyd. Dette beroliger. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er selv i 20-årene og har oppdaget en bitteliten kul. Skal til legen neste uke og sjekke, men når man er på vår alder er det ingen grunn til å bekymre seg nevneverdig. Finnes mange forskjellige årsaker til kul og de fleste av dem er helt ufarlige, betennelse i kjertlene, cyster, osv. Du må nesten bare slappe av og vente på resultatene :)

Anonymkode: d33b2...7e5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

visste ikke at det var så mange forskjellige kuler å få, ble skikkelig redd med en gang og tenkte det verste, skjønner nå at det er mangt forskjellig å oppleve :)

Skrevet

Hvordan kjennes kulen ut? Er den hard? Har den ruglete overflate? Kan den flyttes på? Er den vond?

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes mange forskjellige kuler man kan få i brystet, og de fleste er ufarlige. Dette gjelder i hvert fall når man er ung. Jeg har vært gjennom samme "runden" selv, og hadde heldigvis en helt ufarlig kul som ikke en gang måtte fjernes. Tror nok du kan puste ut og slappe helt av, TS! Bra du får det sjekket, men ikke tenk noe mer på det nå. :-)

Anonymkode: ffc71...b7f

• Liker 2
Skrevet

Jeg har hatt to runder med kuler, mammografi, biopsi og venting. Helt forferdelig. Den første var en betent kjertel, den var vond. Den andre var ikke vond, det var en godartet svulst. Begge har blitt borte av seg selv. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde også en kul i brystet, det var en bindevevsknute. Oppdaget to kuler til, disse var også godartete. Tok både ultralyd, mammografi og biopsi .Du trenger ikke å bekymre deg så mye, det kan ære så mangt.

Anonymkode: 86214...762

Gjest Geirfuglen
Skrevet

Skjønner veldig godt at du blir skremt! Jeg opplevde det samme for et par-tre år siden. Full pakke med mammografi, biopsi osv. Det var noe som heter fibroadenom. Helt ufarlig. Men syntes alt var veldig skremmende. Heldigvis er de aller fleste kuler helt godartede, og spesielt i din alder, så ikke ta sorgene på forskudd. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...