Gå til innhold

Yasmin mot kviser? Andre bivirkninger?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, 

har lyst til å prøve Yasmin p-piller mot kviser. Jeg er 32 år, og er plaget av mye kviser - spesielt på halsen. Har tatt alt av prøver og forsøkt alle mulige kremer og salver. Vurderer å prøve p-piller, siden jeg har hørt flere på Yasmin har hatt positiv effekt på huden. Har dere opplevd andre bivirkninger? Har selvfølgelig lest på felleskatalogen.no, men nysgjerrig på hva andres erfaringer er. Og så er jeg muligens for gammel, men ikke røyker jeg, eller har sykdom i familien - og er ellers i god fysisk form. Vektøkning/nedgang, sexlyst osv? 

Anonymkode: 70e47...38a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gikk på Yasmin mot kviser fra jeg var 17-20. Fungerte veldig bra mot kvisene, ble kvisefri. Var middels hardt angrepet tipper jeg.

Dessverre forsvant alt av sexlyst og jeg gikk opp 5 kg pga økt matlyst. Merket det ekstra tydelig da jeg sluttet. Gikk ned 10 kg og tenkte på sex konstant i noen uker. 

Jeg var singel da jeg gikk på dem, så synes det var verdt det med tanke på bivirkningene. Men hadde ikke funket om jeg hadde hatt kjæreste. Har mistet sexlysten på all prevensjon med unntak hormonspiral, så Yasmin var ikke noe verre enn de andre alternativene jeg har testet. 

Anonymkode: a26b0...1ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yasmin fjerner alle mine kviser :) 

dessverre så kommer kvisene tilbake når jeg slutter på p-pillene, så jeg kan ikke slutte på dem. 

Jeg har selv ikke hatt noen negative bivirkninger, men noen venninner av meg ble deprimerte. 

Anonymkode: 83857...3b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig god erfaring med Yasmin! Har ekstremt mye kviser hvis jeg ikke bruker dette, selvom jeg begynner å "dra på årene".. Det siste året har jeg gått over på Yasminelle, og er fortsatt kvisefri. Nå er jeg snart 34 år, og legen min mente at jeg burde slutte snart, pga. dette med blodpropp osv. Så jeg slutter nå etter sommeren. Gruer meg til å se om kvisene kommer tilbake... 

Har ellers ikke opplevd noen bivirkninger, men spennende å se om det går lettere å gå ned i vekt og om sexlysten blir bedre, som noen over her forteller! Lykke til!

Anonymkode: 9b911...127

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk på yasmin i mange år pga migrene, pillene gjorde at anfallene kom sjeldnere, måtte dog slutte pga økt fare for blodpropp hos meg. Pillene gjorde meg skikkelig deppa, gikk opp sikkert 10 kg i vann til enhver tid, alltid oppblåst og bløtete. Hadde verdens fineste hud, men etter at jeg sluttet kom kvisene tilbake for fullt. Det er nå 6år siden jeg slutta på yasmin og er alvorlig plaget med kviser, tipper det der roaccutan eller hva det heter er neste. Anbefaler ikke yasmin, mye plager ubderveis, og du må slutte til slutt, og kvisene kommer hardere igjen senere pga hormonforstyrrelse. 

Anonymkode: ef4ba...c75

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble kvitt kvisene på ryggen med yasmin/yasminelle (brukte yasmin noen år og deretter yasminelle noen år), men huden i ansiktet forble den samme. Helt rart. Har mild/moderat akne i ansiktet.

Da jeg sluttet i slutten av 20åra for å lage barn kom ikke kvisene på ryggen tilbake. Ansiktet er som det alltid har vært.

Hadde ingen bivirkninger.

Brukte forresten diane i mange år før jeg begynte med yasmin. Den skal jo være enda mer effektiv mot kviser. Altså, det er en kvisemedisin som har p-pilleeffekt som bivirkning. Selges den ikke lenger? Jeg merket ikke forskjell på yasmin og diane da..

Anonymkode: a6721...703

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 44 år og bruker Yasmin 21 har ingen kviser. Skal i hvertfall ha de til jeg er 47 år. Fikk ny 3 års resept til gynekologen for noen mnd siden. Røyker ikke, ikke overvektig og ingen blodpropp symtomer så langt.

Anonymkode: 4b465...2f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slet med "graviditetssymptomer" som kvalme og ømme pupper de første 3-4 mnd med yasmin, men deretter har jeg hatt null bivirkninger :) 

Anonymkode: 5ea60...338

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...