Gå til innhold

Hvorfor gifter dere dere?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Nathalie

Hvorfor vil dere gifte dere med deres utkårede?

Jeg skjønner at dere elsker dem, vil dele resten av livet med dem og alt det der, men...

Man kan jo elske noen og ville leve resten av livet med dem selv om man ikke gifter seg!

For meg fremstår det å gifte seg som noe man bare bruker masse penger på, og bare får noen papirer...

Jeg vet at en del mener det er en fordel å gifte seg i forhold til rettigheter som ektepar i motsetning til samboerskap og sånn...Men hva ligger _under_??? Det må jo ligge noe mer bak, ettersom noen bruker sååååå sinnsykt mye penger på det for en eneste dag....

Bare lurer litt, jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

IKKE NÅ IGJEN!!! :evil:

Kan du ikke bare søke på emnet så finner du flere tråder der dette er debatert.

Papir eller ikke papir. Smaken er som baken og alle gjør som de selv vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nathalie

SORRY DA!!!! :o

Jeg kunne vel ikke vite at dette har vært diskutert før...

Har slettes ikke sagt at folk ikke får gjøre som de vil, jeg bare LURTE :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare skyte inn her at for meg et ekteskapet den største kjærligheterklæringen man kan gi hverandre. Selvsagt kan man leve lykkelig sammen som "kun" samboere også, men for meg er et ekteskap mye sterkere enn et samboerskap og derfor ønsker jeg også å gifte meg. I tillegg er jeg av den oppfatning av at barn hører ekteskapet til, og heldigvis er min kjære enig med meg. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinn

Jeg kan ikke se at man trenger noen annen grunn enn at man elsker hverandre.

At andre ikke syns det er nödvendig å gifte seg for det, det er deres valg som det er vårt valg å gjöre det!

Ved å gifte seg så markerer man i mine öyne at man har gjordt ett valg for livet (man må jo i alle fall få lov til å tro det) og önsker å markere sin kjärlighet. Det er ett skritt videre fra samboerskap i mine öyne. Bryllup er en feiring av vår kjärlighet til hverandre. Dessuten vil jeg ha barn som gifte, og ikke som samboere.

Og det trenger jo ikke å koste mye. Det velger man selv. Jeg har sagt det för og sier det igjen:

Det vesentlige er at man gifter seg!

:P

...og det gjör da ikke noe at spörsmålet kommer opp igjen, det finnes jo 100 tråder om kjoler, de fleste har lagt ut linker til den massevis av ganger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, ikke meningen å være surmaga! :oops:

Sitter bare her og er knapt nedpå for det er kort tid til vi gifter oss, og synes det er dumt når man må begrunne hvorfor man gjør som man gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nathalie

ewr, da...

Det var ikke meningen å stresse deg!! :roll:

Bare lurer jeg, har ikke tenkt å være kvalm fordi dere velger som dere gjør...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som de andre her skriver: Det å gifte seg med den man elsker er for oss(meg og sambo) den største kjærlighets- og tillitserklæringen vi kan gi hverandre.

Vi har vært samboere en stund,og jeg tror ikke at hverdagen blir så mye annerledes selv om vi er gift.Men bare det å VITE at vi er gift,det betyr uendelig mye.

Det er så vanskelig å forklare,men for oss er det ihvertfall det eneste riktige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal faktisk gifte meg om ikke så alt for lenge, dog uten det helt store oppstyret og jeg kan godt fortelle hvorfor! Vi har nå kommet så langt i samlivet at vi er i ferd med å etablere oss med leilighet som vi eier i fellesskap og vi har også snakket om å vurdere å få barn. Selvfølgelig kunne vi ha skrevet en samboerkontrakt, men siden siden slike kontrakter ikke er regulert av lovverket på samme måte som ekteskap, særlig jfr. arv og evt. barns/foreldres rettigheter, blir det ekteskap. Forpliktet meg har jeg/vi allerede gjort, så forskjellen er etter vårt syn ikke særlig stor.

Må innrømme at jeg smiler litt i skjegget når jeg hører folk med hus, tre barn og bikkje som sier at de ikke ønsker å gifte seg pga. de forpliktelsene som følger med.... Det er vel uansett ikke bare å legge en lapp på kjøkkenbordet den dagen man ikke orker/gidder mer, eller?

Synes vel også at all romantikken som forbindes med ekteskapsinngåelse/bryllup er litt overdrevet! Selvfølgelig skal det være en fin dag, men i våre dager hvor de fleste er samboere først, uteblir nok den store før/etter følelsen.

Jeg er på ingen måte motstander av romantikk, men anser ekteskapet som en kontrakt som regulerer rettigheter og plikter.

Mvh

Leo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1: jeg elsker han

2: vi har en sønn

3: vi har en felles framtid

4: dette har jeg alltid drømt om!!

5: vi får en dag vi aldri vil glemmeR, en dag vi vil dele med alle de som vi er glad i!!!

6: FORDI!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet dere hvorfor 70% av jentene ikke gifter seg? JO, fordi de har skjønt at det ikke er nødvendig å kjøpe hele grisen for å få seg en pølsebit !!

Hvorfor vil dere gifte dere med deres utkårede?

Jeg skjønner at dere elsker dem, vil dele resten av livet med dem og alt det der, men...  

Man kan jo elske noen og ville leve resten av livet med dem selv om man ikke gifter seg!  

For meg fremstår det å gifte seg som noe man bare bruker masse penger på, og bare får noen papirer...

Jeg vet at en del mener det er en fordel å gifte seg i forhold til rettigheter som ektepar i motsetning til samboerskap og sånn...Men hva ligger _under_??? Det må jo ligge noe mer bak, ettersom noen bruker sååååå sinnsykt mye penger på det for en eneste dag....

Bare lurer litt, jeg...

:hoho: :hoho:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Hei

Vi giftet oss fordi:

1. Vi elsker hverandre utrolig høyt

2. Ønsker å bekrefte for oss selv og alle andre at det er og blir oss.

3. Bygger en fremtid sammen

Har ikke så mye mer egentlig å si :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor enkelte må ha et svar på dette gang på gang. Og hvorfor MÅ det være så mange andre grunner enn at vi elsker hverandre og ønsker å leve sammen i ekteskapet. Folk er forskjellige og noen velger samboerskap framfor ekteskap. Men hvorfor må vi begrunne dette valget? Og hvem har interesse for å lese svarene og begrunnelsene??? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nathalie

Jeg leser svarene og begrunnelsene!

Hvis ikke hadde jeg ikke giddet å spurt!

Om du ikke liker det, så la være å svare da vel!!!!!

...teit at noen MÅ komme med slike teite innlegg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei!

Må bare si at jeg synes det helt greit med slike spørsmål, da det kanskje er en liten vekker slik at vi tenker oss godt om før vi sier ja til ekteskapet. Og kanskje ikke bare gifter oss fordi vi har lyst til det....

Ps. Gifter meg fordi jeg har funnet mannen i mitt liv, som jeg elsker og ønsker å tilbringe resten av livet sammen med. I tilleg har vi en liten tulle sammen som jeg ønsker skal ha en gift mamma og pappa. Føler dette er en trygghet for oss alle.

Håper dette er svar godt nok.

Klem fra Vekten :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Nathalie! Jeg må bare spørre, hva gir det deg og få slike svar? En ting er å spørre om råd og tips og kanskje få noe igjen for det, men hvorfor vi gifter oss! Kan ikke helt se interessen. Og dessuten er vel svarene ganske innlysene på forhånd. Ingen gifter seg vel for moro skyld akkurat. Ikke misforstå meg, for jeg ser mest komisk på dette spørsmålet. :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nathalie

Om jeg synes det er interessant, så må jeg vel få lov til det! Eller?? Men jeg kan godt spørre deg om det er gode nok spørsmål før jeg lager nye innlegg hvis du vil det... :wink:

Neida, har spurt min søster det samme spørsmålet nå som hun snart skal gifte seg. Alle tenker forskjellig, vettu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gifter oss fordi vi elsker hverandre så høyt at vi vil bruke resten av livet til å vise det til hverandre. Vi har vært gjennom nok sammen til å vite at vi kan klare å få det til å vare livet ut og vil gjerne vise både hverandre og resten av verden at vi har funnet den rette.

:blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...