Gå til innhold

Livredd for veps

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et problem med at jeg er livredd for veps, og får helt fobi bare jeg hører summing nær meg.

I sommer er det masse veps der jeg bor, og jeg takler ikke å sitte i hagen eller ha verandadøren åpen fordi de svirrer rundt meg og kommer inn.

Jeg har aldri blitt stukket før, og jeg tror det er litt av grunnen til at jeg er så redd. Er redd for å få en uventet allergisk reaksjon eller å puste vepsen inn slik at jeg blir stukket i halsen og kveles. Jeg er også redd for å få vepsen inn under klærne, eller at vepsen skal påkalle fler veps hvis jeg blir stukket (er det ikke sånn feromonene til veps funker?). Veldig irrasjonell tankegang, jeg vet, men jeg blir jo redd og slutter å tenke rasjonelt når jeg ser/hører veps.

Har egentlig svært høy smerteterskel, så jeg vet ikke hva jeg kan vente meg av et vepsestikk. Folk sier at det er veldig vondt, men hva betyr det og hvor lenge er det vondt? Blir det sår? Blir det stor hevelse som sitter i lenge som med mygg bare at det er dunkende smerte i tillegg?

Garhh, denne fobien ødelegger sommeren min. Hvordan skal jeg klare å roe meg ned og ikke løpe for livet hver gang jeg ser en veps?

Anonymkode: 56f8c...b40

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Veps stikker ikke hvis du ikke provoserer den. Jeg har hatt flere vepser gående på meg både utenpå klærne og innenfor klærne, uten at de stikker. La dem være i fred, så lar de deg være i fred.

Jeg synes du burde snakke med legen om fobien din og se om du kan få en henvisning til psykolog, slik at du kanskje kan nyte de kommende somrene uten å være redd :hjerte:

Endret av Honey Dew

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...