Gå til innhold

Hvor kjøpe billigst sykkellås.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, har kjøpt sykkel på fretex. Hvr får man tak i de billigste låsene. Sykkelen skal stå midt i sentrum, så blir garantert stjålet uten.

Anonymkode: 5d016...0f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den blir garantert stjålet med den billigste låsen også, den skal være ganske solid for å kunne stå i mot verktøy som er lett å bære på. For i praksis er det ikke noen av de som er 100% sikre

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sentrum.. ja det var beskrivende... Det er litt forskjell mellom sentrum i Oslo og sentrum i en by i Finnmark.

Når det er sagt; IKKE kjøp den en billig lås! Jeg har blitt frastjålet et par sykler i Oslo siden jeg skulle spare penger på låsen, og det er absolutt ikke verdt de kronene man sparer. Kjøp deg en lås med solid stål eller med store kjettinger, ellers forsvinner den raskt. En liten lås til 79 kroner kan man åpne med en stein eller en skrutrekker.

Endret av LoneWolf
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden den er kjøpt på Fretex tenker jeg det er en høvelig billig sykkel, da er den ikke veldig ettertraktet for tyver som stjeler for videresalg. Da holder det med en billig lås for å forhindre tyveri av noen som tilfeldigvis trenger en sykkel der og da og ikke går rundt med utstyr for å klippe låser. Da funker Biltemalåser helt ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En tyv som vil stjele en sykkel, stjeler en sykkel uavhengig av lås. Litt dyrere enn den aller billigste er greit nok. Det er mest for å stoppe småtjuver og folk som ikke orker å gå hjem. Proffe tyver har med klippere. Selv politiet og forsikringsselskap er klar over det.

Anonymkode: 68920...3b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, Avalor skrev:

Siden den er kjøpt på Fretex tenker jeg det er en høvelig billig sykkel, da er den ikke veldig ettertraktet for tyver som stjeler for videresalg. Da holder det med en billig lås for å forhindre tyveri av noen som tilfeldigvis trenger en sykkel der og da og ikke går rundt med utstyr for å klippe låser. Da funker Biltemalåser helt ok.

Nei, det holder ikke. Jeg hadde en skraphaug av en sykkel, men siden tyven kunne få opp låsen med en liten skrutrekker eller stein så var den borte etter et par timer. Men du står selvsagt fritt til å få sykkelen din stjålet hvis du absolutt vil det.

Endret av LoneWolf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

Ikke vær dum og kjip. Bruk litt penger så beholder du sykkelen din. Kjøp denne låsen på xl sport så er du ganske bra sikret: Trelock b4 Og for all del, lås sykkelen skikkelig, tenk på hvordan du låser. 

Jeg har brukt to slike låser i flere år og har parkert i sentrum i storby. Den låsen gir litt stress så da velger de sykkelen ved siden av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...