Carrot Skrevet 29. juni 2017 #1 Skrevet 29. juni 2017 Det er jo ulike behov for barnepass, nopen har tilgang hele tiden andre har ikke tilgang overhode - men sånn generelt: hva er det greit å bruke barnevakten til og hvor er det ikke greit? Hørte en si i dag at de skulle ha barnevakt til ungene for å orke ta helgevasken, en annen reagerte kraftig på dette og mente helgevasken burde settes bort ikke ungene! Diskusjonen spant derfra - så jeg spinner den hit inn; hva bruker du barnevakt til / tenker det er greit å bruke barnevakt til - og hva er ikke?
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2017 #2 Skrevet 29. juni 2017 Som oftest hvis vi foreldre begge må noe viktig, f.x en av oss er bortreist gjennom jobben og den andre må på foreldremøte. En og annen gang har vi det fordi vi skal noe hyggelig sammen, f.x julebord. Men nå har vi besteforeldre som mer enn gjerne passer, da. Anonymkode: 1dce9...69d 1
mjauritz Skrevet 29. juni 2017 #3 Skrevet 29. juni 2017 Jeg syntes vel det er greit å bruke barnevakt til alt man måtte ønske, men alt med måte. Hvis det var en skikkelig husvask, og ungene blir gående midt oppi så skjønner jeg godt at de har det mye artigere hos bestemor. Vi bruker barnevakt når vi begge jobber samtidig. Det er ulempen med mann med skiftjobb, noen dager krasjer det og da må vi ofte ha barnevakt i noen timer. Heldigvis elsker besteforeldrene å være sammen med barnet og det er ingen problem. Ellers har vi barnevakt hvis vi skal ut en tur, selv om det er sjeldent. Ofte ved spesielle anledninger (viktig bursdag, bryllupsfest, etc). En jeg kjenner har barnevakt 1 dag i uken hvor hun og kjæresten har heftig sex. Reagerer ikke på det, så lenge barnet, barnevakten og foreldrene har det fint så er ikke det noe jeg legger meg oppi 6
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2017 #4 Skrevet 29. juni 2017 Har barnevakt (besteforeldre) en gang annenhver uke, på en lørdag/søndag. Brukes til å sove ut, romantikk, husvask o.l. Har også en "datenight" i uken hvor vi lager mat sammen alene og har voksenkos, da er som regel barna på lekedate (vi har også en dag i uken hvor barna + vennene er hos hos, da vi passer på så foreldrene dems får litt voksen tid) Anonymkode: c34a4...2f8 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2017 #5 Skrevet 29. juni 2017 En gang jeg var barnevakt ble jeg bedt om å ta helgevasken når ungene hadde lagt seg. Fikk litt ekstra betalt, men ikke noe å skryte av akkurat. DEN synes jeg var drøy. Foreldrene var da ute på middag og kino. Anonymkode: 47ee2...328 10
Carrot Skrevet 29. juni 2017 Forfatter #6 Skrevet 29. juni 2017 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: En gang jeg var barnevakt ble jeg bedt om å ta helgevasken når ungene hadde lagt seg. Fikk litt ekstra betalt, men ikke noe å skryte av akkurat. DEN synes jeg var drøy. Foreldrene var da ute på middag og kino. Anonymkode: 47ee2...328 Jeg syns også det er drøyt å be barnevakten ta helgavasken - da bør man heller ta inn noen for å vaske mot betaling ikke slenge på "forresten, tar du husvasken får du 300 ekstra" liksom.. 8
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2017 #7 Skrevet 29. juni 2017 Passe barna mine hvis jeg skal bort en kveld Anonymkode: 8af8a...b86 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2017 #8 Skrevet 29. juni 2017 1 time siden, Carrot skrev: Det er jo ulike behov for barnepass, nopen har tilgang hele tiden andre har ikke tilgang overhode - men sånn generelt: hva er det greit å bruke barnevakten til og hvor er det ikke greit? Hørte en si i dag at de skulle ha barnevakt til ungene for å orke ta helgevasken, en annen reagerte kraftig på dette og mente helgevasken burde settes bort ikke ungene! Diskusjonen spant derfra - så jeg spinner den hit inn; hva bruker du barnevakt til / tenker det er greit å bruke barnevakt til - og hva er ikke? Hun forventer snart gullmedalje for å satt unger til verden Anonymkode: 181c2...217
Gjest O.G. Skrevet 29. juni 2017 #9 Skrevet 29. juni 2017 1 time siden, mjauritz skrev: En jeg kjenner har barnevakt 1 dag i uken hvor hun og kjæresten har heftig sex. Reagerer ikke på det, så lenge barnet, barnevakten og foreldrene har det fint så er ikke det noe jeg legger meg oppi Genialt, redder nok forholdet.
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2017 #10 Skrevet 29. juni 2017 Jeg har sex med henne når kona er på jobbreise. Og så passer hun barna av og til da. Det glemte jeg nesten nevne Anonymkode: e6f9e...dcf 3
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2017 #11 Skrevet 29. juni 2017 Vi bruker barnevakten kun til å passe barn. Anonymkode: d3e4c...8da 5
Lou Salome Skrevet 29. juni 2017 #12 Skrevet 29. juni 2017 Bruker barnevakt til å passe barna. Bruker vaskehjelp til å vaske. 3
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2017 #13 Skrevet 29. juni 2017 Alt mulig. Vi har familie som er veldig ivrige og ønsker å sitte mye barnevakt. Det er en vinn-vinn situasjon. Vi får avlasting og barna får gode relasjoner til sin utvidede familie... Anonymkode: cdbab...60d 4
Fluttershy Skrevet 29. juni 2017 #14 Skrevet 29. juni 2017 Vi har stort sett bare barnevakt når det er viktige møter el. vi må på begge to. Har også hatt barnevakt noen ganger når vi har skulle handle veldig mye i forskjellige butikker, da vi har ett barn som virkelig hater butikker.
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2017 #15 Skrevet 29. juni 2017 3 timer siden, Carrot skrev: Det er jo ulike behov for barnepass, nopen har tilgang hele tiden andre har ikke tilgang overhode - men sånn generelt: hva er det greit å bruke barnevakten til og hvor er det ikke greit? Hørte en si i dag at de skulle ha barnevakt til ungene for å orke ta helgevasken, en annen reagerte kraftig på dette og mente helgevasken burde settes bort ikke ungene! Diskusjonen spant derfra - så jeg spinner den hit inn; hva bruker du barnevakt til / tenker det er greit å bruke barnevakt til - og hva er ikke? Det må da være innafor å bruke barnevakt når man selv ikke har tid til å passe barna, uansett grunn. Derimot ikke greit å be barnevakten ta helgevasken. Anonymkode: 485ec...a6d 4
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2017 #16 Skrevet 29. juni 2017 Vi kan finne på å bruke barnevakt når vi skal vaske huset. Har barn på 2 og 3 som ellers henger på oss som klegger og skal være med på alt, så husarbeidet tar tre ganger så lang tid. Da er det deilig å få en halv lørdag eller søndag en gang i blant og være skikkelig effektive. Har veldig sjelden barnevakt, sist var vel en dag i jula (vasker dog litt oftere, haha). Anonymkode: 8add5...4e0 3
Minlillelykke Skrevet 29. juni 2017 #17 Skrevet 29. juni 2017 Vi bruker barnevakten til handleturer, helgevasker eller annet husarbeid. Han storkoser seg med sine besteforeldre, så har ikke dårlig samvittighet. 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2017 #18 Skrevet 29. juni 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: En gang jeg var barnevakt ble jeg bedt om å ta helgevasken når ungene hadde lagt seg. Fikk litt ekstra betalt, men ikke noe å skryte av akkurat. DEN synes jeg var drøy. Foreldrene var da ute på middag og kino. Anonymkode: 47ee2...328 Genialt spør du meg! Har alltid syntes det var drøyt å betale i dyre dommer for at noen ser på TV og spiser snacks i huset mitt. 😊 Anonymkode: 1e5f1...74d
Gjest C.Tramell Skrevet 29. juni 2017 #19 Skrevet 29. juni 2017 Jeg har faktisk aldri hatt barnevakt, og yngstemann er tenåring Men likevel, jeg synes det må være greit å ha barnevakt når man mener man trenger det så lenge det ikke er snakk om å overlate ungene til andre altfor ofte. Om det da er for kunne å ta husvasken i fred eller for å få noen timer etterlengtet fri spiller ingen rolle.
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2017 #20 Skrevet 29. juni 2017 4 minutter siden, C.Tramell skrev: Jeg har faktisk aldri hatt barnevakt, og yngstemann er tenåring Men likevel, jeg synes det må være greit å ha barnevakt når man mener man trenger det så lenge det ikke er snakk om å overlate ungene til andre altfor ofte. Om det da er for kunne å ta husvasken i fred eller for å få noen timer etterlengtet fri spiller ingen rolle. Så dine barn har alltid, alltid vært med deg eller din samboende mann? Anonymkode: 1e5f1...74d 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå