Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer rett og slett på hvor ofte dere i forhold krangler med kjæresten? Og hvor store er kranglene og hva krangler dere om? Blir kranglene så store at dere ender med å true med å flytte ut/slå opp eller bare småkrangling? Er det vanlig å ha store krangler hver mnd der den ene vurderer å flytte? Og ville du orket å ha det slik? Når kranglingen er over er partneren den beste i hele verden og du er veldig glad i personen. Er det vanlig å ha et slikt samliv og kan det fungere i lengden? 

Anonymkode: d6c04...672

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ja det er vanlig å ha det slik, altså at man har store krangler i forhold. Det som ikke er vanlig er at man i en slik kranger truer med å flytte ut, troen på forholdet og partneren er jo ikke mindre om man er uenig? Men la  meg legge til: dersom kranglene går på fundamentale ting som respekt, tillit, omsorg osv så er det noe annet..

Endret av Carrot
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, Carrot skrev:

Ja det er vanlig å ha det slik, altså at man har store krangler i forhold. Det som ikke er vanlig er at man i en slik kranger truer med å flytte ut, troen på forholdet og partneren er jo ikke mindre om man er uenig? Men la  meg legge til: dersom kranglene går på fundamentale ting som respekt, tillit, omsorg osv så er det noe annet..

Hvor ofte er det normalt å ha store krangler da? 

AnonymBruker
Skrevet

Kan telle "store krangler" jeg har hatt - med noen - på en hånd. Men så er ikke jeg en person med mye temperement eller som lett tar opp ting.

Søsteren mener at det er vanlig å krangle, men hun er også en "triggerperson" som lett konfronterer. I mine øyne er det hun som er unormal.

Anonymkode: 89267...5a2

AnonymBruker
Skrevet

Det varierer vel veldig hva folk får til å fungere kanskje. Har bare alltid tekt at slike forhold med mye drama ikke funker i lengden. Kjenner noen der jeg bare tenker at forholdet tar slutt , men så løser det seg og alt er røde roser helt til neste krangel uka etter med helvete og utflytting og alt som hører med. 

Jeg sitter og skal gi råd og har mest lyst til å råde til å bo borte fra hverandre siden jeg selv ikke kunne sett for meg å leve slik. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært i forhold med krangling nesten hele tiden, og selv om enkelte vil påstå at det er sunt å krangle, at man da har lidenskap osv, så var det ihvertfall i mitt tilfelle et seriøst tegn på at vi hadde for ulike meninger om de temaene vi krangla om. Det kommer jo an på hvordan man er som person, men jeg er ihvertfall ikke en som elsker krangling, spesielt siden det "aldri" er som i filmer og serier; med het forsoningssex etterpå. 
Nå er jeg i et forhold hvor vi aldri krangler. Vi snakker om ting som plager oss, og så slipper vi alt det vonde en krangel gjerne medfører. Jeg har det MYE bedre med et sånt forhold.

Anonymkode: 97b77...a81

Skrevet

Vi krangler sjelden, og har aldri hatt en krangel der en av oss har gitt uttrykk for å ville bryte. For meg hadde mange og store krangler vært et for stort stressmoment til at jeg kunne ha trivdes i forholdet.

Folk er forskjellige, men stadige trusler om å flytte ut, tenker jeg må gjøre noe med tryggheten og tilliten i de fleste forhold.

Gjest Linaria
Skrevet

Krangler kanskje en gang i mnd, men det går over relativt fort. Skjer egentlig oftest når vi kjører bil, da jeg ikke har lappen og er ganske bilredd, mens han har hatt lappen i 30 år og kan bli litt overmodig noen ganger :P der han er fra er det fullstendig lovlig å kjøre etter et par øl, mens jeg er helt imot det.

Men vi truer hverandre ikke med å gjøre det slutt. Vi vet at vi vil være sammen. Vi blir også flinkere og flinkere til å se den andre og greie å kommunisere ordentlig når vi føler oss triste/skuffa over noe. 

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor ofte er det normalt å ha store krangler da? 

Tja si det, for noen er det helt innafor å krangle regelmessig og det er en del av "gnisten i forholdet" mens for andre er det å krangle et ork de søker unngå. Personlig liker jeg ikke stemningen, følelsene, ordene - så jeg syns det blir for ofte uansett hvor sjelden det skjer :fnise:

Men, jeg vil tro at krangling ikke kan måles i minutter per uke som de skriver i denne artikkelen fra NRK Livstil. Som de skriver tror jeg det er lurt å se på konfliktene, kranglene og uenighetene som en mulighet til å bli kjent, lære av og bli bedre på å kommunisere.

Kanskje det å huske det store bildet når man krangler er viktig, i allefall lister de opp ni punkter i denne atrikkelen fra side2 :)

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Carrot skrev:

Tja si det, for noen er det helt innafor å krangle regelmessig og det er en del av "gnisten i forholdet" mens for andre er det å krangle et ork de søker unngå. Personlig liker jeg ikke stemningen, følelsene, ordene - så jeg syns det blir for ofte uansett hvor sjelden det skjer :fnise:

Men, jeg vil tro at krangling ikke kan måles i minutter per uke som de skriver i denne artikkelen fra NRK Livstil. Som de skriver tror jeg det er lurt å se på konfliktene, kranglene og uenighetene som en mulighet til å bli kjent, lære av og bli bedre på å kommunisere.

Kanskje det å huske det store bildet når man krangler er viktig, i allefall lister de opp ni punkter i denne atrikkelen fra side2 :)

Krangler man for ofte og/eller for hardt er det begrenset hvor mye man lærer. Krangling kan nemlig også tyde på at en eller begge er for dårlige på kommunikasjon. 

Anonymkode: 19454...9e6

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Krangler man for ofte og/eller for hardt er det begrenset hvor mye man lærer. Krangling kan nemlig også tyde på at en eller begge er for dårlige på kommunikasjon. 

Anonymkode: 19454...9e6

Det er jeg enig i, når det gjelder kommunikasjonen - men enkelte tenner på krangling og da gjelder ikke det argumentet plutselig.. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...