Gå til innhold

Hjelp til å slutte med snus!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

Jeg har etter gjentatte forsøk på å slutte å snuse bare begynt igjen.. jeg har bestemt meg for at 1. juli skal jeg slutte helt, men gruer meg sånn og har mista litt trua på meg selv når jeg ikke har fått det til før.. så jeg søker desperat hjelp hvis det er noen her som har klart å slutte helt, og har lyst til å dele litt av sin visdom! Jeg blir nesten litt deprimert bare ved tanken på å kutte det ut, men har ikke lyst til at det skal ta så stor del av livet mitt lenger..

Alle tips og triks mottas med takk!

Anonymkode: b9a51...1ff

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bestemte meg bare og sluttet.

Ta en dag om gangen. Eller minutt for minutt om du må.  Helt i starten hjalp det og tenke , denne halvtimen skal jeg hvertfall ikke snuse. Når halvtimen er over, ny halvtime. Så kan en tenke; jeg klarte en hel dag i går da klarer jeg meg uten i dag også. 

Pass på å ha mye å drive med så du ikke kjeder deg. 

Ikke drikk alkohol den første tida om du pleier å snuse da. Jeg tenker spesielt på alkohol da jeg selv mister litt viljestyrke til å stå i mot da. 

Fortell venner og familie at du skal slutte. Da blir det litt vanskeligere å begynne igjen. Vil jo ikke skuffe. 

Opprett sparekonto og sett inn pengene du sparer der. Og sett opp mål for hva du vil kjøpe deg. Ekstra penger i ferien? 

Last ned slutta appen. 

Gå/løp turer om du holder på å klikke /sprekke 

Heng opp en liste over hvorfor du vil slutte. Og en straffeliste for hva du må gjøre om du ikke klarer å slutte. 

Når du drikker alkohol eller ved total krise bruk onico. Ikke bruk onico hver dag jeg endte bare opp med å bruke det i stedet for snus en gang jeg forsøkte å slutte. 

Kjøp sterke drops og spis. Brukte sterke fishermansfriend lenge. 

Ring en god venn og klag og snakk. 

Jeg har ikke tatt en snus på 2 år. Var veldig avhengig og ble sint, deprimert, gråt og hele pakka en stund etter at jeg slutta. Dette går over. Stolt over at jeg klarte det.

Drømte faktisk i natt at jeg dro til tannlegen og plutselig hadde munnen full med snus. Ble veldig fortvila over at jeg hadde begynt igjen og ødelagt alt. :fnise:

Anonymkode: 02e28...586

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for er supert svar! Da skal jeg begynne å skrive lister 😊

Anonymkode: b9a51...1ff

AnonymBruker
Skrevet

Har også prøvd uendelig mange ganger, og faila hver gang. Men - nå har jeg vært snusfri i snart 2 uker. Og det er fordi denne gangen har jeg slutta samtidig som en venn/kollega. Tro meg, det blir så utrolig (!!) mye lettere hvis man slutter samtidig som en annen. Da vet man liksom at man er 2 stk. som har det helt forjævlig. Dette er ihvertfall den eneste gangen jeg øyner et lite håp om at jeg muligens har slutta for godt.

Lykke til! 

Anonymkode: 7c4b4...a95

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...