Gå til innhold

Mannlig eller kvinnlig terapeut?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Foretrekker du mann eller kvinne? Spiller det noen rolle? Hvilke erfaringer har du

Gjerne legg til alder også. Liker du eldre eller yngre behandlere?

Anonymkode: d9859...8c3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spiller vel ingen rolle så lenge de er god og/eller man har kjemi. Kommer jo an på hva slags behandler det er snakk om. 

Skrevet

Jeg liker best kvinnelige fordi jeg synes menn er mere skummelt. Men så er jeg en stor pyse også da.

AnonymBruker
Skrevet

Kvinner, menn har ikke empati

Anonymkode: 2e487...a6d

AnonymBruker
Skrevet

Liker mest mannlige. Men så utsatt min mor meg for psykisk terror hele livet mitt. Og det jeg har opplevd senere i livet med kvinner og, så stoler jeg ikke på kvinner. Er selv kvinne.

Anonymkode: 34e4c...430

AnonymBruker
Skrevet

Liker best menn. De er mye flinkere til å tenke rasjonelt og hjelpe meg med det jeg trenger hjelp til istedenfor bare rent føleri.

Anonymkode: 7afa2...e6a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er kvinne. Foretrekker kvinnelige behandlere, fortrinnsvis i 40-50-årsalderen fordi de da har litt livserfaring, og er eldre enn meg. Det er ikke så tillitsvekkende å skulle bli gitt råd av ei som er nyutdannet, yngre enn meg selv, og som slavisk siterer læreboka.

Imidlertid går jeg nå til en mann fordi det ikke finnes tilgjengelige kvinnelige behandlere her. Det oppleves ganske håpløst når man ikke ønsker å dele intime detaljer med menn. Mesteparten av det jeg kunne ha snakket om med en kvinne, blir det så jeg ikke nevner.

Er det slik andre steder i landet? Jeg synes ikke det er så rart at man som kvinne har behov for å forholde seg til en annen kvinne, men tilbudet finnes ikke her.

Anonymkode: f1e07...57c

AnonymBruker
Skrevet

Min første psykolog var en mann.Jeg var 17 år( dette var for omtrent hundre år siden..) og ble henvist dit fordi jeg hadde "problemer med tilknytning og store problemer med å ha sex".

Jeg gikk der i 2 år uten særlig fremgang ,men sluttet på dagen da han bedyret sin kjærlighet til meg og ville gå fra kone og barn for min skyld.....! Jeg klaget det ikke videre for den gangen var det ingen steder å klage på en behandler rett og slett.

Min neste var en kvinnlig overlege i psykiatri og hun tror jeg har reddet livet mitt.Dette var ca 20 år etter den amorøse psykologen.:) Det var først når min far døde at jeg begynte å huske og hos henne ,i trygghet, kunne jeg for første gang sette ord på de ordene som hadde vært borte for meg i så mange år.

Jeg gikk hos henne i 3 år,og så skulle hun slutte desverre.Men ble henvist til en annen overlege i psykiatri,i en annen kommune.Himmel og hav for en pussig fyr.Han insisterte på klem når jeg kom og når jeg gikk,selv om jeg sa ifra at det ble for mye.Han satte meg på medisner jeg slett ikke tålte og hørte ikke på meg når jeg fortalte om bivirkninger som ikke engang sto i felleskatalogen.

Så det endte med at jeg sluttet,både på medisinene og avtaler hos han.det var noe "rart" med han,og desverre må jeg si så ble han anmeldt for seksuelle overgrep mot et par pasienter og mistet legelisensen sin.

Min siste samtalepartner ble ei utrolig dame på Dps som var sosionom.I likhet med den første kvinnlige psykiateren så gjorde hun så mye for meg at jeg i dag kan si at jeg er stabil,om ikke i jobb lenger desverre,men så bra jeg kan bli.

I dag går jeg ikke til samtaler lenger.Jeg har "snakket meg gjennom" det meste og lever mitt lille stille liv og er på mitt vis fornøyd med det livet jeg har.

Anonymkode: c5e4f...41e

Skrevet

Jeg foretrekker mannlig. Basert på erfaring. 

Skrevet

Foretrekker kvinne, har prøvd begge deler. Har dårlige erfaringer med menn og å åpne meg opp for dem generelt, og derfor foretrekker jeg samme kjønn. Men for all del, menn kan være supre psykologer de også. Har møtt mange snille og flinke menn gjennom årene, jeg kommer bare ingen vei med dem.

Er selv kvinne i 20-årene. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...