AnonymBruker Skrevet 29. juni 2017 #1 Skrevet 29. juni 2017 Har du gått i terapi? Har det hjulpet? Hvilke problemer har du hatt, og på hvilken måte har terapi har hjulpet? Setter pris på alle svar Anonymkode: c5121...5ea
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2017 #2 Skrevet 29. juni 2017 Går i terapi for for angst, depresjon og selvmordstanker, føler dessverre ikke at det hjelper spesielt mye. Anonymkode: eeeb4...9f3
Solivagant Skrevet 29. juni 2017 #3 Skrevet 29. juni 2017 Gått i terapi for angst og depresjon, og det har virkelig hjulpet meg. Hadde aldri vært her jeg er i dag uten.
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2017 #5 Skrevet 29. juni 2017 Jeg går i terapi for spiseforstyrrelser og sosial fobi. Har fortsatt igjen mye arbeid, men føler at jeg ikke kunne klart det alene. Målet mitt er å bli helt frisk, og etterhvert velfungerende. Jeg og psykologen klaffa bra med én gang. Viktig å bytte terapeut tidlig hvis du merker at kjemien ikke stemmer! Anonymkode: bd452...704 1
Sillyline Skrevet 29. juni 2017 #6 Skrevet 29. juni 2017 Ja, det har hjulpet masse! Har hatt angst, depresjon og PTSD. Det som hjalp meg mest, var nok kognitiv terapi og eksponeringsterapi med trygge rammer rundt. I dag har jeg ikke disse diagnosene.
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2017 #7 Skrevet 29. juni 2017 Nei, jeg gikk i terapi i flere år, men det hjalp ikke. Har personlighetsforstyrrelse og angstlidelse. Anonymkode: a12a8...dca
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2017 #8 Skrevet 29. juni 2017 Takk for svarene deres Jeg har vel ikke helt troen på terapi og ønsker ikke å prøve det, så ville høre om det faktisk fungerer. På hvilken måte har det hjulpet dere? Visste dere på forhånd årsaken til depresjonen/angsten/problemet? Anonymkode: c5121...5ea
Viviana Skrevet 29. juni 2017 #9 Skrevet 29. juni 2017 Jeg har gått i terapi i hele livet men det har ikke hjulpet på meg og terapeutene har konkludert med at jeg må fortsette å leve med alle de psykiske utfordringene jeg har i livet. Har masse angst og depresjon pluss mye annet. Er ikke så greit dette livet bare.
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2017 #10 Skrevet 29. juni 2017 Jeg har gått til samtaleterapi for depresjon, PTSD-lignende lidelse, og angstlidelse. I den grad det har gitt noe resultat så har det gjort vondt verre å måtte snakke om traumene og redselen gang på gang. Hver gang jeg har fått ting på avstand, har psykologen rippet opp i det igjen og jeg har blitt satt tilbake psykisk. Den markante fremgangen jeg har hatt har jeg oppnådd på egen hånd og uten at det har hatt noen sammenheng med det som skjer i samtaler med psykolog. Den har heller kommet til tross for terapien. Det er ikke alltid at tilnærmingen de kommer med er riktig for en selv, men jeg har nok et litt komplisert årsaksbilde som ikke passer helt inn i den vanlige oppfatningen av hvordan slike lidelser kognitivt best skal behandles. En psykolog vet hva han skal gjøre i følge fagbøkene, men når pasienten ikke følger samme mal som en typisk pasient så blir noen litt rådville. De fleste jeg kjenner som går i samtaleterapi, sier de opplever å ha god utbytte av det. Så lenge man blir bedre så er det ikke så viktig om man veiledes eller går veien selv. Den mentale biten må man uansett stå for på egen hånd. Anonymkode: 75d37...f18
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2017 #11 Skrevet 29. juni 2017 Jeg går i terapi egentlig pga rusmisbruk, men det ligger angst og depresjon bak. Jeg var veldig skeptisk i starten, men jeg synes absolutt det hjelper. Er veldig godt å ha et sted og få ut tanker og frustrasjon. Og ikke minst snakke med noen som har peiling på hva jeg gjennomgår. Anonymkode: 009a3...a3d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå