imawesome Skrevet 28. juni 2017 #1 Skrevet 28. juni 2017 Ikveld etter jeg var ferdig på do, merket jeg i speilet noe som ikke helt stemte med den nedre tannragden min, alle tennene nede har så nedtrukket tannkjøtt at man kunne se roten omtrent! Jeg fikk totalt panikk og det gjorde det ikke noe bedre at den ene tannen nede føles løs, derfor unngår jeg alt jeg kan å ta på den, den er utrolig vond akkurat nå samt at det er hvitt puss mellom tannkjøttet, tørr ikke ta bort det hvite pusset fordi jeg ikke vet om den kommer til å løsne eller ikke da jeg ikke har erfaring med dette fra før, må bare få påpeke at jeg synest dette er ganske merkelig siden jeg bare er 20år og har aldri hatt lignende problemer før nå. Jeg snuser en del om det har noe å si.
Uffda Skrevet 28. juni 2017 #2 Skrevet 28. juni 2017 Ja, skikkelig merkelig at tennene dine tar skade når du driver på med snus ass. Du er jo tross alt bare 20 år. 2
Arata Skrevet 28. juni 2017 #3 Skrevet 28. juni 2017 Vanskelig for oss å svare på, vi er ikke tannleger. Om du tror det er fare for at tennene dine faller ut er det jo bare en ting å gjøre, ringe til nærmeste tannlegevakt så kan du få hjelp og evt en hastetime. 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2017 #4 Skrevet 28. juni 2017 Hva med å stikke innom en tannlege ? Anonymkode: 86c21...a0e 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2017 #5 Skrevet 29. juni 2017 Det sier seg jo selv at du må kontakte tannlege så fort som overhodet mulig. Anonymkode: 7a94b...c52 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2017 #7 Skrevet 29. juni 2017 Det kan være tannsten - ikke farlig men du må til tannlegen for å få det bort på en ordentlig måte. Bestill time du Anonymkode: 82295...c48 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2017 #8 Skrevet 29. juni 2017 18 timer siden, imawesome skrev: Ikveld etter jeg var ferdig på do, merket jeg i speilet noe som ikke helt stemte med den nedre tannragden min, alle tennene nede har så nedtrukket tannkjøtt at man kunne se roten omtrent! Jeg fikk totalt panikk og det gjorde det ikke noe bedre at den ene tannen nede føles løs, derfor unngår jeg alt jeg kan å ta på den, den er utrolig vond akkurat nå samt at det er hvitt puss mellom tannkjøttet, tørr ikke ta bort det hvite pusset fordi jeg ikke vet om den kommer til å løsne eller ikke da jeg ikke har erfaring med dette fra før, må bare få påpeke at jeg synest dette er ganske merkelig siden jeg bare er 20år og har aldri hatt lignende problemer før nå. Jeg snuser en del om det har noe å si. Slutt med snusen og kom deg til tannlegen. Om tennene kan reddes er avhengig av årsaken og at du oppsøker tannlege, og ikke minst at du stopper med snus, nå. Anonymkode: 3f95b...531 1
Ragnar89 Skrevet 30. juni 2017 #9 Skrevet 30. juni 2017 (endret) Periodontitt høres det ut til at du har. Du har vel gått med betennelse over tid som ikke er blitt behandlet og da kan dette utvikle seg. Bakterier kommer under tannkjøttet og da kan dette utvikle seg og du miste tenner tilslutt. Begynn å bruk mellomromsbørster og munnskyll. Bestill time til tannlegen og få en skikkelig rens og eventuell antibiotika. Slik at du redder tennene dine og du må slutte å snuse! Endret 30. juni 2017 av Ragnar89 3
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2017 #10 Skrevet 30. juni 2017 Gå til en tannlege som bruker laser. Jeg hadde samme problem, men reddet alle tennene mine etter få behandlinger. Mitt tannkjøtt var i tillegg betent og blødde når jeg brukte tanntråd. Tennene dine kan reddes, men du må ta grep snarest. Anonymkode: 9a668...9ed
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2017 #11 Skrevet 11. juli 2017 Periodontitt, det har jeg og jeg er 19, snuser/rlyker ikke eller noe slikt. Men husk snus har mye bakterier, og den veska irriterer vel tannkjøttet så det dannes plakk.. det er hastetime til tannlegen neste for deg! Du må ta dette seriøst ellers kan du ende opp tannløs Anonymkode: 08731...456 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå