Sjøgrønn Skrevet 28. juni 2017 #1 Skrevet 28. juni 2017 Jeg har en baby som har begynt å reise seg opp etter ting... jeg har blitt SÅ redd for at TV'en skal velte over babyen... Jeg har en vegg jeg ikke kan borre i, så å feste TV'en til veggen er ikke mulig. TV'en er sånn som står på fot og jeg kna ikke bytte til vegghengt.... Noen idé til hva jeg kan gjøre? Gjerne f.eks. et møbel som gjør den tryggere?
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2017 #2 Skrevet 28. juni 2017 Tja - det absolutt enkleste er jo å sette den oppå et solid møbel av litt høyde - feks en kommode e.l. Eventuelt, om du ikke har et høyt (og stødig!) møbel så kan du vel putte tv'n i boda? De færreste av oss bruker den jo til noe uansett, så du savner den neppe før ungen er såpass gammel at h*n tar beskjeder. Anonymkode: 5b713...0e7
Minlillesky Skrevet 28. juni 2017 #3 Skrevet 28. juni 2017 Kvitte deg med tv? Omtrent alt finnes på nett nå.. Jeg og min datter på 5 år har levd uten tv i 1 år nå. Aldri savnet den..Mye annet å finne på enn å glane på en boks..
C-girl Skrevet 28. juni 2017 #4 Skrevet 28. juni 2017 Hvis du har flatskjerm kan den festes på veggen.
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2017 #5 Skrevet 28. juni 2017 Vi kjøpte en seksjon og noen leksikon på finn for å løse dette problemet. De nederste hyllene fylte vi med leksikon og andre bøker slik at det ble veldig stabilt. Den nederste delen var i tillegg ganske dyp, så det var lite fare for at seksjonen skulle velte, men lurt å ikke ta noen sjanser. Mannen min spikret opp noen lister på skrå rundt TVen, slik at den ikke kunne dette ut av seksjonen. På de høye hyllene lillegutt ikke nådde satte vi knuselige ting. Så begynte lillegutt å klatre. Da ga vi opp TV, seksjoner og bokhyller på stua. Gjesterommet er nå blitt TVstue med sovesofa. Anonymkode: 5b64d...4a2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2017 #6 Skrevet 29. juni 2017 Fest tv'en til tv-møbelet. Om det ikke fulgte med noen måte å feste selve tv-foten til møbelet, kan du hacke det til selv ved å bore hull i toppen på tv-møbelet og stripse rundt foten på tv'en. Eller du kan kjøpe bøyler på jernvare og feste over tv-foten (avhengig av hvordan foten ser ut). Forøvrig typiske kg-svar over.. en som ikke har fått med seg at å feste i veggen ikke går, og en haug folk som ikke vil ta inn over seg at mange faktisk liker å se på tv Anonymkode: c4478...a6b
Sjøgrønn Skrevet 29. juni 2017 Forfatter #7 Skrevet 29. juni 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Fest tv'en til tv-møbelet. Om det ikke fulgte med noen måte å feste selve tv-foten til møbelet, kan du hacke det til selv ved å bore hull i toppen på tv-møbelet og stripse rundt foten på tv'en. Eller du kan kjøpe bøyler på jernvare og feste over tv-foten (avhengig av hvordan foten ser ut). Forøvrig typiske kg-svar over.. en som ikke har fått med seg at å feste i veggen ikke går, og en haug folk som ikke vil ta inn over seg at mange faktisk liker å se på tv Anonymkode: c4478...a6b TAKK for tips og forståelse 😙😙😙😙 Tv-en min er kommer for å bli, jeg er IKKE teknologisk og liker en helt vanlig TV 🙊Og når jeg ikke kan feste den til veggen, er jo vegghengt TV litt dumt 🤔
Sjøgrønn Skrevet 29. juni 2017 Forfatter #8 Skrevet 29. juni 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi kjøpte en seksjon og noen leksikon på finn for å løse dette problemet. De nederste hyllene fylte vi med leksikon og andre bøker slik at det ble veldig stabilt. Den nederste delen var i tillegg ganske dyp, så det var lite fare for at seksjonen skulle velte, men lurt å ikke ta noen sjanser. Mannen min spikret opp noen lister på skrå rundt TVen, slik at den ikke kunne dette ut av seksjonen. På de høye hyllene lillegutt ikke nådde satte vi knuselige ting. Så begynte lillegutt å klatre. Da ga vi opp TV, seksjoner og bokhyller på stua. Gjesterommet er nå blitt TVstue med sovesofa. Anonymkode: 5b64d...4a2 Supert, dette er et godt råd!
Gjest Coolaid Skrevet 29. juni 2017 #9 Skrevet 29. juni 2017 14 timer siden, Sjøgrønn skrev: Jeg har en baby som har begynt å reise seg opp etter ting... jeg har blitt SÅ redd for at TV'en skal velte over babyen... Jeg har en vegg jeg ikke kan borre i, så å feste TV'en til veggen er ikke mulig. TV'en er sånn som står på fot og jeg kna ikke bytte til vegghengt.... Noen idé til hva jeg kan gjøre? Gjerne f.eks. et møbel som gjør den tryggere? Hvorfor kan du ikke borre i veggen? Man kan bruke festemateriell på alle slags vegger...
Gjest Coolaid Skrevet 29. juni 2017 #10 Skrevet 29. juni 2017 14 timer siden, Minlillesky skrev: Kvitte deg med tv? Omtrent alt finnes på nett nå.. Jeg og min datter på 5 år har levd uten tv i 1 år nå. Aldri savnet den..Mye annet å finne på enn å glane på en boks.. Vi har ikke hatt tv i stuen på et år. Resultatet blir mindre tv titting og mer tid til å prate sammen. Stuen blir en rolig sone til prat, musikk/radio, avslapping osv. I tillegg blir det planlagt dersom vi skal se noe på tv. Tv surfing forekommer ikke. Anbefales
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2017 #11 Skrevet 29. juni 2017 27 minutter siden, Coolaid skrev: Hvorfor kan du ikke borre i veggen? Man kan bruke festemateriell på alle slags vegger... Kanskje det ikke er ts som eier veggen... temmelig vanlig å ikke få lage stygge hull i utleiers vegg. Anonymkode: c4478...a6b 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå