Gjest LoisLane Skrevet 5. januar 2005 #1 Skrevet 5. januar 2005 Det ligger vel masse vaffeloppskrifter her hvis jeg gidder å søke, men... Vil gjerne ha din beste vaffeloppskrift - jeg er vaffelsuuulten!
Nella Skrevet 5. januar 2005 #2 Skrevet 5. januar 2005 fant for en stund siden en hel haug på sjømannskirken sine sider som jeg hanv innpåav en eller annen grunn.. Så etter nå og det hadde vært en kåring så her fant jeg 2. plassen... Verdt å prøve sikkert Sjømannskirken i Brussel har verdens nest beste vafler. 2. plass i vaffel-VM levner ingen tvil om det. Prøv denne enkle, men like fullt unike vaffeloppskriften fra Sjømannskirken i Brussel! Oppskriften på verdens nest beste vafler: 4 egg 1 kg hvetemel 250 g sukker 1 ½ ts bakepulver 2 ts vaniljesukker 1 ts kardemomme 1 ½ l H-melk 3 dl kulturmelk 2 dl drikkeyoghurt med jordbærsmak 250 g smeltet smør
Arkana Skrevet 6. januar 2005 #3 Skrevet 6. januar 2005 Disse sprø og gode vaflene er min favoritt. Sprø rømmevafler (7-8 plater) 3 ½ dl hvetemel ½ ts salt 2 ½ dl rømme 2 ½ dl vann litt sukker Bland alt. La svelle 30-45 minutter.
LilleBille Skrevet 6. januar 2005 #4 Skrevet 6. januar 2005 Disse er bare helt nydelig (riktignok ganske stor posjon - men den kan veldig godt fryses) Vaffelrøre 4 liter 6 Egg 4 dl Farin 500 g Margarin 1,4 l Melk 2 l Hvetemel 5 ts Bakepulver 1 ts Salt 3 ts Vaniljesukker 4 ts Kardemomme
silja Skrevet 6. januar 2005 #5 Skrevet 6. januar 2005 4 egg 1 kg hvetemel 250 g sukker 1 ½ ts bakepulver 2 ts vaniljesukker 1 ts kardemomme 1 ½ l H-melk 3 dl kulturmelk 2 dl drikkeyoghurt med jordbærsmak 250 g smeltet smør høres god ut - men blir mye røre ja;)
Nella Skrevet 7. januar 2005 #6 Skrevet 7. januar 2005 høres god ut - men blir mye røre ja;) ser det nå ja De bruker sikkert å lage så masse, men det er sikkert mange som skal ha også. Så da er det enten å dele opp eller fryse resten av røra. Skal jammen meg prøve å lage denne en dag til uka. Høres bra ut...
Gjest Gjesta Skrevet 7. januar 2005 #7 Skrevet 7. januar 2005 Fire, fem, seks egg 5 dl sukker omtrent 1 ss vaniljesukker 1 ss bakepulver 200 gram smeltet margarin Helmelk. Sånn passelig masse. hvetemel, ehhh...... litt under en halvkilo....? *mixe mixe* *svelle svelle* *steke steke* Ha på jordbærsylte og rømme. *nam nam*
Gjest Anonymous Skrevet 7. januar 2005 #8 Skrevet 7. januar 2005 Man tager en pose toro vaffelmix som man blander med en -1- liter kaldt vann og to dl smeltet smør..
Gjest Gjesta Skrevet 7. januar 2005 #9 Skrevet 7. januar 2005 Man tager en pose toro vaffelmix som man blander med en -1- liter kaldt vann og to dl smeltet smør.. gode gamle Leya
Gjest Anonymous Skrevet 9. januar 2005 #12 Skrevet 9. januar 2005 Jeg har browset matforumet en hel del siden jeg ble medlem og denne her var vannvittig god; Kakevafler fra Sørlandet
iselhek Skrevet 10. januar 2005 #13 Skrevet 10. januar 2005 Man tager en pose toro vaffelmix som man blander med en -1- liter kaldt vann og to dl smeltet smør.. slett ikke dum den oppskriften der......
Gjest Anonymous Skrevet 10. januar 2005 #14 Skrevet 10. januar 2005 Jeg har browset matforumet en hel del siden jeg ble medlem og denne her var vannvittig god; Kakevafler fra Sørlandet Kanskje ikke så rart siden det er din egen.
Gjest Anonymous Skrevet 10. januar 2005 #15 Skrevet 10. januar 2005 Kanskje ikke så rart siden det er din egen. Den er ikke min, er ganske sikker på at det er en ukebladoppskrift.
Gjest Anonymous Skrevet 10. januar 2005 #16 Skrevet 10. januar 2005 Den er ikke min, er ganske sikker på at det er en ukebladoppskrift. Jeg mente "din egen" som i at du postet den første gangen også. Nytt nick, ny avatar, samme gamle dama.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå