Gjest jjjj Skrevet 5. januar 2005 #1 Skrevet 5. januar 2005 hey! hvis jeg bare skal mellomlande noen timer i miami, MÅ jeg da ha nytt elektronisk pass???????
Gjest Anonymous Skrevet 7. januar 2005 #2 Skrevet 7. januar 2005 Du trenger i utgangspunktet ikke maskinlesbart pass til USA, men har du det ikke må du ha visum. Om du trenger visum for et par timer er usikkert. Det er nok avhengig av om du rekker å komme deg ut av flyet/flyplassen. Tror jeg ville tatt en telefon til den amerikanske ambassaden for å få riktig svar. Hilsen Lille meg
Gjest Anonymous Skrevet 8. januar 2005 #3 Skrevet 8. januar 2005 Det er kommet nye regler nå. Alle trenger maskinlesbare pass for å komme inn i USA (dette gjelder helt sikkert mellomlandinger og.) Jeg ville hvertfall aldri tatt sjangsen på at du ikke trengte det
søndagsengel? Skrevet 6. februar 2005 #4 Skrevet 6. februar 2005 Det er kommet nye regler nå. Alle trenger maskinlesbare pass for å komme inn i USA (dette gjelder helt sikkert mellomlandinger og.) Jeg ville hvertfall aldri tatt sjangsen på at du ikke trengte det Det er ikke nødvendig med maskinlesbart pass dersom du har visum og vanlig pass. Sambo var på ambassaden på fredag og fikk den beskjeden.
Gjest Anonymous Skrevet 6. februar 2005 #5 Skrevet 6. februar 2005 Det er ikke nødvendig med maskinlesbart pass dersom du har visum og vanlig pass. Sambo var på ambassaden på fredag og fikk den beskjeden. Er dette som blir så håpløst - to helt motstridende meldinger. Dette gjør jo at man ikke kan stole på det som blir skrevet her inne. Veldig synd, for konseptet er så bra. Hvis man ikke med sikkerhet vet svaret, så er det mye bedre å skrive at man ikke er sikker.
søndagsengel? Skrevet 6. februar 2005 #6 Skrevet 6. februar 2005 Er dette som blir så håpløst - to helt motstridende meldinger. Dette gjør jo at man ikke kan stole på det som blir skrevet her inne. Veldig synd, for konseptet er så bra. Hvis man ikke med sikkerhet vet svaret, så er det mye bedre å skrive at man ikke er sikker. Jeg ER sikker. Gå inn på www.usa.no og les det selv! :-)
Gjest Anonymous Skrevet 6. februar 2005 #7 Skrevet 6. februar 2005 Jeg ER sikker. Gå inn på www.usa.no og les det selv! :-) Jeg trenger ikke å sjekke, for jeg vet du har rett. Men jeg quotet begge for å få frem poenget.
Gjest Gjesta Skrevet 6. februar 2005 #8 Skrevet 6. februar 2005 Men hva er endedestinasjon, er det innenfor USA i det hele tatt? Å få visum til USA er nemlig en omstendelig prosess, som krever at man møter opp på ambassaden for personlig intervju, i tillegg til at det koster endel (sist jeg sjekket 100USD, men kan ha steget). Maskinlesbart pass koster 990,- så hvis man allikevel ikke trenger visum til USA, er det kanskje lurere å få?
Gjest Anonymous Skrevet 6. februar 2005 #9 Skrevet 6. februar 2005 hey! hvis jeg bare skal mellomlande noen timer i miami, MÅ jeg da ha nytt elektronisk pass??????? Hvis du er i transit skal du ikke gjennom noen passkontroll.
søndagsengel? Skrevet 6. februar 2005 #10 Skrevet 6. februar 2005 Men hva er endedestinasjon, er det innenfor USA i det hele tatt? Å få visum til USA er nemlig en omstendelig prosess, som krever at man møter opp på ambassaden for personlig intervju, i tillegg til at det koster endel (sist jeg sjekket 100USD, men kan ha steget). Maskinlesbart pass koster 990,- så hvis man allikevel ikke trenger visum til USA, er det kanskje lurere å få? Det enkleste er nok å kontakte ambassaden for å høre om du må ha visum/maskinlesbart pass når du bare skal mellomlande. de svarer veldig raskt på mail! :-) Det koster fremdeles 100 dollar (eller 650 kr) å få visum. Sambo møtte opp for personlig intervju, men det var bare to minutter i en skranke... Det var absolutt ikke så strengt som det ser ut til når man leser på ambassadens sider. Hadde ikke vært nødvendig å bestille time på forhånd heller. Det ble ikke tatt hensyn til :-?
Isola Skrevet 11. april 2005 #11 Skrevet 11. april 2005 Du må ha elektronisk pass, selv om du bare skal mellomlande i USA. All bagasje må ut, selv om du skal videre til et annet land i løpet av noen timer. Ikke noe transit i USA lenger. Har du ikke elektronisk pass, kan du søke om visum på den amerikanske ambasse. Du må ringe og bestille time. Når skal du reise? Skal du reise etter den 26 oktober (hvis ikke jeg husker heeelt feil), må du skaffe deg det elektroniske passet før den tid. Er passet skrevet ut etter denne datoen krever de nemlig pass med bio-info, dvs fingeravtrykk eller iris-ting... Eller selvfølgelig at man søker om visum på ambassaden. Har du et elektronisk pass som er skrevet ut før denne dato, er det ok. Håper du skjønte noe av dette...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå