AnonymBruker Skrevet 27. juni 2017 #1 Skrevet 27. juni 2017 Hei. Vurderer å kjøpe denne senga. Fra før har vi Svane original, den kostet 6000,- for 10 år siden og er nå moden for utskiftning. Denne er nå på kampanje og vi vurderer å kjøpe den. Normalprisen er nærmere 12.000,- og nå er den jo på kampanje. Var i butikken og prøvelå den og den kjentes veldig god ut. Selgeren sa også at det er en bra seng som gir mye for pengene. Men så er det noe med at den kanskje er litt "billig" når den koster "kun" 12.000 på fullpris... For 10 år siden var vi i etableringsfasen og senga til 6000 var helt grei, og det har vært en god seng. I tillegg har vi både katter og hund i huset som til tider sniker seg inn på rommet. Så om den skulle bli slitt/ødelagt av det er det ingen megakrise. Barna er store og sover ikke i vår seng så det er ikke en sak. Men så er det noe med det at nå er vi etablerte, vi har god økonomi, lite gjeld... Hva vil folk tenke når de hører vi har kjøpt den billigste svane-madrassen de hadde liksom. Ikke at det har vært et tema om andre ting, men folk virker veldig opptatt av senger for tiden. Har en kollega som har jobbet i møbelbutikk før, og iflg henne måtte man gi minimum 15-20 lapper for en skikkelig seng. De billige dugde knapt som gjesteseng i hennes øyne. Nakkehårene mine reiste seg og jeg skammet meg over min 3 år gamle seng som jeg gav kun 6000 for... Så jeg akter IKKE å spørre henne til råds for å si det slik! Føles nesten mer stuerent å kjøpe seng på Ikea, men det er langt å kjøre 20 mil for en seng når denne kan hentes i samme by som vi bor. Senga vi tenker på er denne: http://www.mobelringen.no/soverom/madrasser/kontinentalseng-150x200-cm-11183.html Hva mener andre? Anonymkode: 2950e...459
Gjest Margit Spat Skrevet 27. juni 2017 #2 Skrevet 27. juni 2017 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men så er det noe med det at nå er vi etablerte, vi har god økonomi, lite gjeld... Hva vil folk tenke når de hører vi har kjøpt den billigste svane-madrassen de hadde liksom. Anonymkode: 2950e...459 Jeg tenker at hvis man ikke selv tar det opp som tema blant venner eller kolleger, så er det vel ingen som vet verken at man har byttet ut senga, hvilken seng man har, eller hva den koster. Og hva i all verden skulle det ha å si?
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2017 #3 Skrevet 27. juni 2017 Hvordan senga ser ut er overhodet ikke viktig, men om den er god for min kropp å ligge i er kjempeviktig. Ikke kjøp seng uten å prøve den først! De fleste senger er ok å se på, men ikke alle er gode å ligge i. Anonymkode: cfc41...3b1 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2017 #4 Skrevet 28. juni 2017 Det var da et bra tilbud - men jeg har ikke erfaring med den Svanen da. Ville bare si at vi kjøpte Svane Zefir for 7 år siden. Dyr, men den er fortsatt like god som ny! Så jeg slår et slag for å kjøpe dyr seng så slipper du bytte så ofte, kanskje. I hvert fall hvis dere har økonomi til det. (og styr unna IKEA). Anonymkode: 597af...953
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2017 #5 Skrevet 28. juni 2017 Den senga (eller en annen med tilsvarende fjærer) er den som erstattet Svane Original i sin tid. Mye seng for pengene Hadde kjøpt den. Anonymkode: e27b1...f6c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå