AnonymBruker Skrevet 27. juni 2017 #1 Skrevet 27. juni 2017 Flere potensielle bivirkninger og sånn? Jeg kjenner på strålesmertene nedover lårene at jeg får mensen i morra så skulle kjøpe ibux for å være forberedt men de hadde bare naproxen (lite sted) Jeg pleier vanligvis å ta 400mg ibux tre ganger dagen på de verste to dagene men mannen bak disken sa at naproxen bare skal tas en gang om dagen. Det er IKKE det som står i bruksanvisningen da men... Noen med erfaring? Anonymkode: 0a8aa...9de 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2017 #2 Skrevet 27. juni 2017 Ta 2 tabletter når du kjenner mensen er på vei, kvelden før pleier jeg å ta. Så 2 når mensen begynner, og 1 ved behov etter det (opp til maks døgndose da). Tror naproxen har mindre bivirkninger, ihvertfall sånn jeg opplever det. Blir litt trøtt og rar av ibux. Men alle reagerer nok forskjellig. Anonymkode: e4443...fbd 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2017 #3 Skrevet 27. juni 2017 Vet ikke, men vedr dosering så følger du først råd fra lege, dernest fra pakningsvedlegget. Butikkansatte eller apotekene til slutt. Anonymkode: 60c05...2db 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2017 #5 Skrevet 27. juni 2017 Begge er NSAIDS, men det er forskjellige virkemidler. Hva som er best er forskjellig, jeg merker ikke forskjell. Jeg synes Voltaren virker best, men som sagt så er det forskjellig. Eller så er jeg enig over her, to først også en til om du trenger det. Det går også an å ringe legen din (eller legevakten) og høre om du kan øke dosen noe. Sjelden farlig å gjøre det med slike medisiner, men greit å høre først. Anonymkode: 917f8...c54 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2017 #6 Skrevet 27. juni 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Flere potensielle bivirkninger og sånn? Jeg kjenner på strålesmertene nedover lårene at jeg får mensen i morra så skulle kjøpe ibux for å være forberedt men de hadde bare naproxen (lite sted) Jeg pleier vanligvis å ta 400mg ibux tre ganger dagen på de verste to dagene men mannen bak disken sa at naproxen bare skal tas en gang om dagen. Det er IKKE det som står i bruksanvisningen da men... Noen med erfaring? Anonymkode: 0a8aa...9de Følg bruksanvisningen på pakken, alt annet er uansvarlig. Dette er to medisiner med ulik sammensetning. Men der er ulike styrker på og uten resept på begge preperatene. En annen sak er at når du har så kraftige menssmerter og må bruke så mye spertestillende, så bør du undersøkes for endometriose. Og da hos en spesialist med interesse for og kunnskap om sykdommen. Anonymkode: e20e7...ffb 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2017 #7 Skrevet 27. juni 2017 Naproxen er som sendt fra himmelen når det kommer til mensensmerter. Det funker mye bedre enn Ibux synes jeg. Man skal alltid ta 2 tabletter når du kjenner smertene komme også fortsette med 1 etter behov. Anonymkode: 2eca9...ca1
Djungelvrål Skrevet 28. juni 2017 #8 Skrevet 28. juni 2017 Følg pakningsvedlegg, Kg er ikke et legeforum.
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2017 #9 Skrevet 28. juni 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Begge er NSAIDS, men det er forskjellige virkemidler. Hva som er best er forskjellig, jeg merker ikke forskjell. Jeg synes Voltaren virker best, men som sagt så er det forskjellig. Eller så er jeg enig over her, to først også en til om du trenger det. Det går også an å ringe legen din (eller legevakten) og høre om du kan øke dosen noe. Sjelden farlig å gjøre det med slike medisiner, men greit å høre først. Anonymkode: 917f8...c54 Du får Voltaren og ikke Cataflam mot menstruasjonssmerter? Det er veldig rart Anonymkode: f5d34...b46
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2017 #10 Skrevet 28. juni 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du får Voltaren og ikke Cataflam mot menstruasjonssmerter? Det er veldig rart Anonymkode: f5d34...b46 Ikke nødvendigvis, legemidler blir skrevet ut til forskjellig bruk. Jeg får f.eks voltaren mot betennelse i åreknuter og cataflam mot migrene. Anonymkode: 65626...30a
QueenOfTheSidewalk Skrevet 28. juni 2017 #11 Skrevet 28. juni 2017 På meg fungerte bare paracet når jeg hadde mensen. Jeg tror det er forskjellig fra person til person.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå