AnonymBruker Skrevet 26. juni 2017 #1 Skrevet 26. juni 2017 Nå er jeg forkjølet for 7 gang på et år. Slik har det pågått siden ungdomsskolen. Hvorfor det? Kan det hjelpe hvis jeg får mandlene fjernet? Noen andre som opplever dette? Får aldri noen andre sykdommer. Anonymkode: 5fa1e...ecf 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2017 #2 Skrevet 26. juni 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå er jeg forkjølet for 7 gang på et år. Slik har det pågått siden ungdomsskolen. Hvorfor det? Kan det hjelpe hvis jeg får mandlene fjernet? Noen andre som opplever dette? Får aldri noen andre sykdommer. Anonymkode: 5fa1e...ecf Ja, det KAN hjelpe å fjerne mandlene. Det gjorde dog ikke det på meg. Har ligget mellom 6-15 forkjølelser i året (også en del kurer med antibiotika involvert pga div. betennelser). Nå har jeg faktisk ikke vært forkjølet på 15 mnd og ikke brukt antibiotika siden september 2014. HELT KANON. Haha, er så fornøyd. Verste er at jeg lever mye mer usunt enn før (konkurranseutøver i styrkeløft + mye fjellturer osv + prima kosthold)... Jeg spiser for lite, drikker for lite, er for mye i ro og ja, spiser mye sjokolade og dritt. Skjønner ingenting. Håper uansett du blir bedre! Du har ikke pollenallergi eller astma eller noe btw? Polypper? Cyster i bihulene? Anonymkode: c78ab...4bd
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2017 #3 Skrevet 26. juni 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det KAN hjelpe å fjerne mandlene. Det gjorde dog ikke det på meg. Har ligget mellom 6-15 forkjølelser i året (også en del kurer med antibiotika involvert pga div. betennelser). Nå har jeg faktisk ikke vært forkjølet på 15 mnd og ikke brukt antibiotika siden september 2014. HELT KANON. Haha, er så fornøyd. Verste er at jeg lever mye mer usunt enn før (konkurranseutøver i styrkeløft + mye fjellturer osv + prima kosthold)... Jeg spiser for lite, drikker for lite, er for mye i ro og ja, spiser mye sjokolade og dritt. Skjønner ingenting. Håper uansett du blir bedre! Du har ikke pollenallergi eller astma eller noe btw? Polypper? Cyster i bihulene? Anonymkode: c78ab...4bd Har ingen form for allergi. Testet i fjor etter det som var konstant forkjølelse et halvår. Har fjernet polypper når jeg var liten;, kanskje det er dem igjen. Et nesebor kan jeg ikke puste inn eller ut i fra... Anonymkode: 5fa1e...ecf
EvaLena Skrevet 26. juni 2017 #4 Skrevet 26. juni 2017 Jeg var omtrent kronisk forkjøla og streptokokker støtt. Etter mange år med dette så ble mandlene fjernet og nå er jeg så og si aldri forkjølet mer. Be om å få fjernet de, vet om fler som fikk det bedre etter operasjonen. 1
emilie123 Skrevet 27. juni 2017 #5 Skrevet 27. juni 2017 En i nær familie var stadig syk med halsbetennelse, øreverk eller forkjølelse. Vedkommende fjernet mandlene og har nesten ikke vært syk etter det. Ta det opp med fastlegen din.
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2017 #6 Skrevet 27. juni 2017 Men mandlene hjelper immunforsvaret så det er ulogisk at å dempe immunforsvaret hjelper mot virusinfeksjoner Anonymkode: 1dd96...d2c
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2017 #7 Skrevet 27. juni 2017 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Men mandlene hjelper immunforsvaret så det er ulogisk at å dempe immunforsvaret hjelper mot virusinfeksjoner Anonymkode: 1dd96...d2c Nei, er de for store bruker de opp kapasiteten til immunforsvaret. Anonymkode: c78ab...4bd
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå