AnonymBruker Skrevet 26. juni 2017 #1 Skrevet 26. juni 2017 Jeg fødte for ni uker siden, ammer og begynte på Cerazette for andre gang for ca to uker siden. Forrige uke begynte jeg å få blødninger og det ser ut til å fortsette med samme intensitet. Har ikke fått igjen menstruasjon etter fødsel. Sist gang jeg brukte dem etter et svangerskap hadde jeg ingen blødninger og sluttet omtrent samtidig på pillene som når jeg sluttet å amme grunnet humørsvinginger og tørrhet i skjeden så aner ikke om det var amming eller cerazette som gav meg disse bivirkningene😕. Det jeg lurer på nå er om jeg skal kutte dem ut eller om jeg skal prøve litt til. Har lest at det er mange som har uregelmessige blødninger og som blør lenge med cerazette. Er det noen med cerazetteerfaring som har startet med blødninger som forsvinner etter en ukes tid og kommer tilbake igjen hver måned eller forsvinner, eller må jeg belage meg på at dette kan vare i månedsvis? I såfall orker jeg ikke bruke dem. Var ikke forberedt på dette siden jeg hadde null blødninger sist og har generelt alltid vært fornøyd med få bivirkninger etter bruk av hormonprevensjon... Anonymkode: a0d62...926
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2017 #2 Skrevet 1. juli 2017 jeg blødde på de hele tiden. Be om noe annet! Anonymkode: 3559a...78d
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2017 #3 Skrevet 1. juli 2017 Jeg gjorde det første gang jeg gikk på Cerazette. Sluttet i noen uker og begynte igjen, og har ikke hatt mensen siden (over 7 år siden). Anonymkode: 5e99e...dd4
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2017 #4 Skrevet 2. juli 2017 Jeg hadde småblødninger nesten hele tiden i ca. seks måneder. Etter det har jeg ikke hatt mens eller annen blødning på snart ti år. Anonymkode: d520c...257
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2017 #5 Skrevet 2. juli 2017 Jeg har gått på Cerazette i noen år nå, og blødningene er veldig ustabile. Får mensen helt plutselig, som varer i kanskje ei halv uke, så får jeg plutselig én blødning, og så plutselig mensen igjen i noen dager. Veldig forvirrende og kjipt. Dessverre kan jeg ikke gå på så mange typer prevensjon, så cerazette er en av få alternativer. Kobberspiral utgår pga jeg er redd for sterke blødninger, slik jeg hadde da jeg var tenåring. Anonymkode: e1459...c6a
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2017 #6 Skrevet 2. juli 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har gått på Cerazette i noen år nå, og blødningene er veldig ustabile. Får mensen helt plutselig, som varer i kanskje ei halv uke, så får jeg plutselig én blødning, og så plutselig mensen igjen i noen dager. Veldig forvirrende og kjipt. Dessverre kan jeg ikke gå på så mange typer prevensjon, så cerazette er en av få alternativer. Kobberspiral utgår pga jeg er redd for sterke blødninger, slik jeg hadde da jeg var tenåring. Anonymkode: e1459...c6a Tar du dem til samme klokkeslett hver dag? Legen min sa at det trenger man ikke, men jeg fikk tips på nettet om å ta pillen til nøyaktig samme tid hver dag og det funker for meg. Om jeg tar den 20 min senere enn vanlig får jeg småblødninger. Beklager at jeg ikke nevnte det i det forrige innlegget mitt. Hadde faktisk helt glemt det, for jeg har på alarm på telefonen og tar pillen da, så tenker liksom ikke over det. Anonymkode: d520c...257
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå