AnonymBruker Skrevet 26. juni 2017 #1 Skrevet 26. juni 2017 1. Kan alle leger se hvilke preparater en pasient har fått utskrevet? Kan f.eks fastlegen se hvilke medisiner psykiateren skriver ut? 2. Hvordan fungerer blå resept - ordningen og trinnprisene? Jeg fikk skrevet ut seroquel, og inne på felleskatalogen står det at pris er 337 kr (trinnpris 198 kr), men jeg betalte ikke mer enn en hundrelapp. Anonymkode: 0134d...20a
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2017 #2 Skrevet 26. juni 2017 Fastlegen får sikkert tilbakemelding på hva medisin du får hos psykiater. Det er viktig at det er en dialog der og at det er oppdatert hva medisiner du får. Seroquel har du fått på blå resept da betaler du ikke så mye. Så det stemmer. Anonymkode: 02b25...865
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2017 #3 Skrevet 26. juni 2017 Det er viktig at legen din vet om dette. Du må nemlig ta blodprøver etterhvert om du skal øke dosen du går på. Da må legen din lese av resultatene og gi disse opplysningene til din psykiater. Anonymkode: abb97...dea
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2017 #4 Skrevet 26. juni 2017 Hva andre leger kan se på mineresepter.no varierer med innstillingene hos de ulike legene. I utgangspunktet skal de ikke kunne se hva du får hos andre, men så har du den saken at spesialister sender epikrise til henvisende lege der spesialisten forteller hva og hvordan du blir behandlet. Så spørsmålet bør du ta opp med fastlegen og eller spesialisten(e). https://www.felleskatalogen.no/t/medisin/seroquel-depot-astrazeneca-563857 av den medisinen du spør om pris på, finnes der flere ulike varianter. Dermed er der og ulike priser. Å svare deg blir vanskelig når jeg ikke vet type og styrke du har fått utskrevet. Kopimedisiner er billigere, du skal betale 39 % av totalprisen og maks kr 520 for 3 måneders medisinforbruk på samme resept. Er flere resepter skrevet ut av samme lege og med samme dato så regnes dette for en resept mht. Egenandeler. Les på helsenorge.no eller på apotekenes hjemmesider. Der står dette greit forklart. Anonymkode: f741e...e29
Solivagant Skrevet 26. juni 2017 #5 Skrevet 26. juni 2017 Fastlegen min visste at jeg gikk på antidepressiver som jeg fikk utskrevet av psykiater, uten at jeg fortalte fastlegen om det. Blå resept fungerer slik at du kun betaler en egenandel av medisinen. Man skal alltid få det billigste alternativet de har tilgjengelig. Les mer på helsenorge.
Solivagant Skrevet 26. juni 2017 #6 Skrevet 26. juni 2017 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er viktig at legen din vet om dette. Du må nemlig ta blodprøver etterhvert om du skal øke dosen du går på. Da må legen din lese av resultatene og gi disse opplysningene til din psykiater. Anonymkode: abb97...dea Dette har jeg aldri gjort ved opptrapping av antidepressiver.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå