Gå til innhold

Hvor kan jeg kjøpe denne kniven?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg ønsker å kjøpe kjæresten min det han ønsker seg mest; en Takeda.

Som jeg har forstått det, er det en av de aller beste kokkeknivene på markedet. Jeg finner bare ÈN norsk side som selger denne, og de er helt utsolgt. Har prøvd å googlet litt enkelt, men har ikke kommet over noen utenlandske sider heller. Jeg tror at den er japansk.

Den koster 3500 kr i Norge, så den er sikkert litt billigere i utlandet. Så det jeg lurer på er om dere har noen idèer på hvordan jeg kan få tak i den? Jeg TVILER på at en liten, norsk nettbutikk er den eneste i verden som selger denne populære kniven. Evt. fysiske, norske butikker?

Og hva ville prisen falt på å få fraktet den hit? Jeg har jo hørt rykter om at det er gratis eller billig toll fra Asia.

Og er det noen regler på "potensielle våpen"? Han skal jo bruke den på jobb til å kutte mat, men det kunne jo like godt vært et mordvåpen :P Er det regler på å handle skarpe kniver fra utlandet?

takeda_yanagi_180_crop_1024x1024.jpg

Anonymkode: affe8...927

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

skarpekniver.com ? Ser de har sånne kniver der. Står ikke noe om at den er utsolgt.

Anonymkode: a4a56...5f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står at de har én på lager. De har for øvrig også butikk i Oslo, men jeg aner jo ikke hvor du holder til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som de over sier så har skarpekniver en 21cm på lager, kan jo være de har mer i butikken. Ville heller tatt en 21cm over en 18cm uansett, og har ellers god erfaring med skarpekniver. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

skarpekniver.com ? Ser de har sånne kniver der. Står ikke noe om at den er utsolgt.

Anonymkode: a4a56...5f8

1 minutt siden, Dove skrev:

Det står at de har én på lager. De har for øvrig også butikk i Oslo, men jeg aner jo ikke hvor du holder til...

Det var den siden jeg siktet til :)

Nei, de er utsolgt for den jeg må ha. Har vært i kontakt med dem, men får litt vage svar om når de får inn. De er litt usikker selv :/

https://www.skarpekniver.com/18cm-sasanoha-super-aogami-takeda-nas.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Gjøksuppe skrev:

Som de over sier så har skarpekniver en 21cm på lager, kan jo være de har mer i butikken. Ville heller tatt en 21cm over en 18cm uansett, og har ellers god erfaring med skarpekniver. Lykke til!

Kjæresten ønsker seg den på 18. Han sier at den ligger bedre i hånden :) Tipper at den kanskje passer bedre for hans bruk. Jeg har i hvert fall ikke noe peiling på kniver :P

Men så bra at du har god erfaring med dem! Håper at de får påfyll før det er for sent...

Vet du hvordan det er med bytterett der? Kunne evt. kjøpt en på 21, så får han byttet den i 18 om han ikke liker den. Vil mye heller gi selve gaven enn et gavekort på bursdagen : )

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjæresten ønsker seg den på 18. Han sier at den ligger bedre i hånden :) Tipper at den kanskje passer bedre for hans bruk. Jeg har i hvert fall ikke noe peiling på kniver :P

Men så bra at du har god erfaring med dem! Håper at de får påfyll før det er for sent...

Vet du hvordan det er med bytterett der? Kunne evt. kjøpt en på 21, så får han byttet den i 18 om han ikke liker den. Vil mye heller gi selve gaven enn et gavekort på bursdagen : )

Ville ringt butikken og hørt når de får inn eller om de har en i utstillingen :) Hadde en Takamura Hana fra de når jeg fremdeles kokket, meget fin kniv! 

Endret av Gjøksuppe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Gjøksuppe skrev:

Ville ringt butikken og hørt når de får inn eller om de har en i utstillingen :) Hadde en Takamura Hana fra de når jeg fremdeles kokket, meget fin kniv! 

Så du kommenterte at du har snakket med dem, mase litt på de pr telefon kan jo være lurt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke disse like bra? Går for å være blant verdens beste kokkekniver, også japansk laget.

http://arons.no/nettbutikk/64-takamura-hana/

Anonymkode: de6f1...9b5

Jeg har ingen anelse :fnise: Dette er virkelig ikke mitt felt... Haha

Skal google litt! Men det er jo litt dumt om det blir feil og han ikke får byttet det. Koster jo tross alt ca. 4000 kroner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...