Gå til innhold

Mensen mens jeg tar pillen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Heisann. Jeg er 16 år og har gått på p-piller i ca 1 år (microgynon). Jeg pleier å ta pillen hver dag, slik at jeg ikke får mensen i det hele tatt. Vanligvis ville det ikke gjort noe om jeg glemte den en dag, men hvis jeg gikk to eller flere dager uten pillen, vil jeg få svak mensen som varer i noen få dager. For ca 10 siden glemte jeg å ta p-pillen min en kveld, og dagen etter hadde jeg fått kraftig mensen. Denne mensentrasjonen har jeg enda, og den er like kraftig. Dette er ikke normalt for meg. Er det andre som har hatt problemer med dette? Hvor lenge varte mensentrasjonen? Hva gjorde dere med det?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke opplevd det samme, men kan heller ikke hoppe over så lenge. Hvis det er 10 dager siden må du fullføre brettet du er på nå (eller vente til du har tatt piller i 21 dager) før du eventuelt tar pause. Det er etter min erfaring den eneste måten å bli kvitt blødninger på. Hvis du tar pause før er du ikke beskyttet, og det er dumt. Mye mulig det går over i løpet av de 10-11 dagene til du må ta pillene som vanlig, men hvis det ikke gjør det bør du ta noen dagers pause for å "blø ut". Det er ikke uvanlig at kroppen etterhvert kan reagere litt annerledes i forhold til blødninger og sånt, og ett år er ikke lang nok tid til å kunne se et mønster for alle

Anonymkode: 0da9a...9c2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...